اخبارهمه

سال گذشته که شاهد بارندگی خوبی بودیم حتی یک نفر هم نیامد زکات بدهد

نماز جمعه منطقه داریون این هفته با حضور باشکوه امت حزب الله و به امامت حجت الاسلام و المسلمین اسدی امام جمعه منطقه داریون برگزار شد.

خبرنگار:روح الله قربانی|

asadi
به گزارش داریون نما امام جمعه منطقه داریون درابتدای خطبه اول ،خود و همه مؤمنین را به تقوای الهی و دوری از محرمات دعوت کردو گفت:یکی از مواردی که باعث تقوای الهی خواهد شد حضور در نماز جمعه و عدم ترک آن است امیرالمومنین(ع) در نامه هفتاد از نهج البلاغه بیان می دارد که در روز جمعه به هیچ وجه سفر مکن مگر اینکه نماز جمعه را بپا داری ،مگر در شرایط استثنایی که ناچاری برای یاد خدا و سفرهایی که مجبوری در آن حضور داشته باشی.و اگر کسی عمدا سه جمعه ،نماز جمعه اش را ترک کند یک فعل حرام انجام داده و یک واجب الهی را ترک کرده و اگر می خواهیم در زمره متقین خدا قرار گیریم حضور با برکت در نماز جمعه است
نماینده ولی فقیه گفت:اگر نگویم همه ولی بخش اعظمی از گناهان انسانها از شهوات نفسانی است که انسان را به ضلالت می کشد که آن هم انواع و اقسامی دارد هرچند در نگاه اول کسی در ذهنش شهوت همان شهوت جنسی باشد البته شهوات زیادی داریم که انسان را از تقوا به دور میکند
شهوت در خورد و خوراک ،شهرت، خواب،بی عفتی و زنا،مسکرات ،غیبت،تخریب و ترور شخصیتی دیگران،در ربا و مال پرستی و تمسخر دیگران که اینها همه از نظر اسلام محکوم هستند.
وی در ادامه افزود:متاسفانه مشروبات الکلی در فضای بعضی از خانواده ها بیداد می کند و این بلای جان جوانها شده ونیروی انتظامی تنها است و همه باید کمک کنند .
وی گفت: اگر جایی رفتید و این بساط کذایی پهن بود دوری کنید بگذارید از شما ناراحت شوند و امر به معروف و نهی از منکر کنید و جوانهای عزیز مراقب آینده خود باشید
وی افزود :اگر از علماء و بزرگان کسی را می بینید که شهرت داشته و افتخاری آفریده اینها از برکت نماز شب است اگر دنیا و آخرت می خواهید نماز شب بخوانید.
امام جمعه داریون در پایان خطبه اول گفت:ضعف منطقه داریون در این است که خطیب کم داریم و اینجا دنبال مداح پروری است و ما باید نهضت و گفتمان عاشورا را تبلیغ کنیم.
خطیب جمعه داریون در ابتدای خطبه دوم با توجه به فرا رسیدن 15مهرماه روز روستا وعشایرافزود:کسانی که در روستاها تلاش و زندگی می کنند با تلاش جهادی روستاها را حفظ کند هرچند سال گذشته شاهد بارندگی خوبی بودیم حتی یک نفر هم نیامد زکات بدهد یعنی کسی امسال گندم و جو نفروخت و نداشت که زکات آن را بدهداینها واجبات دین است و اینطور می شود که رونق و برکت از بین می رود.
وی گفت:در 16 مهرماه جنایتکاران بعثی عراق شهر سومار را بمباران شیمیایی کردند و همان کسانی که ان جنایتها را انجام دادند و امریکا از آنها حمایت کرد الان به عنوان داعش بروز کرده اندو آمریکا به عنوان یک کشور تروریست حامی آنها است.
حجت الاسلام اسدی درپایان خطبه دوم اظهار داشت:آمریکا بعد از اقلیم کردستان عراق رفته سراغ کاتالونیای اسپانیاکه یک شهر بندری ثروتمند است و با تجزیه کشورها قصد استثمار آنها را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا