اخبارهمه

مشروح خطبه های نماز جمعه داریون

نماز جمعه این هفته منطقه داریون با حضور امت حزب الله در مصلای نماز جمعه برگزار شد.

خبرنگار:روح الله قربانی|

به گزارش داریون نما امام جمعه منطقه داریون درابتدای خطبه اول ،خود و همه مؤمنین را به تقوای الهی و دوری از محرمات دعوت کرد و گفت نماز جمعه بسیجی اجتماعی در مقابل جبهه کفر و استکبار ،جهت ایجاد اتحاد بین مسلمانها است.
حجت الاسلام والمسلمین اسدی امام جمعه داریون در ادامه افزود:صدقه پنج نوع و قسم دارد
صدقه مال،صدقه پست و جاه،صدقه زبان،، صدقه عقل،صدقه علم و به تفضیل درباره آن سخن گفت.


نماینده ولی فقیه در پایان خطبه اول گفت:چند وقت پیش فرد خیری از کشوربحرین به داریون می آید که قصد ساختن مسجد و حسینیه را دارد که یک عده خیرخواهانه زمین های پشت مصلا  را به او نشان دادندکه تا 15 سال دیگر هم آباد نمیشود و پس از انجام کارهای اولیه آمدند و گفتند صیغه مسجد را بخوان البته ما تذکر دادیم واین را می گویم که اگر فردا یک عده گفتند چرا مسجد را اینجا ساخته اید کسی نگوید امام جمعه در جریان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی در خطبه دوم گفت:یکی از موارد تقوا حضور بدون شائبه در نماز جمعه است و اگر کسی برای رضای خدا و کمک به دین، نظام اسلامی و حمایت از رهبری در نماز جمعه حضور داشته باشد مصداق بارز متقین واقعی است.
وی افزود:نماز جمعه نبایدتنها شود هر چند ممکن است در بعضی از شهرها نه داریون که انشاءاله در اینجا وجود ندارد در صدد هستند که از لحاظ کمی و کیفی به نماز جمعه ضربه بزنند و خود را حافظ انقلاب می دانند اما به حول و قوه الهی و حمایت امام عصر (عج)تا الان موفق نشدهاند و بعد از این هم موفق نخواهند شد.

وی در ادامه گفت :یکی از مصادیق بارز تعرض به مسلمین آمریکای جنایتکار بوده و رئیس جمهور آمریکا جهت ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل غاصب و فتنه های جدید در خاور میانه،پس از شکست داعش تصمیم به این اقدام ضد حقوق بشری گرفته است و ومقام معظم رهبری فرمودند، که این تصمیم ریس جمهور امریکا از روی عجز و ناتوانی انهاست در حالیکه مساله فلسطین، مساله اول جهان اسلام می باشد.

وی همچنین افزود:مسلمانان ایران و جهان باید جهت تقویت قدس شریف و تضعیف اسرائیل غاضب و ایادی کفر و استکبار ،یک صدا و یک دل از این اقدام ترامپ اعلام انزجار کنند.
وی در پایان خطبه دوم گفت:ما جهت تقویت نماز جمعه در طول یک سال گذشته تغییراتی داده ایم و به هیچ کس هم حکم مسوولیت نداده ایم
و عقد اخوت با هیچ کس هم نداریم و نماز جمعه متعلق به نمازگزاران است و هر کسی دلسوز است مثل شما حضور پیدا می کند
وی افزود: یک مسجد و یک مصلا بیشتر نداریم که این همه حاشیه اطراف آنها است و ماهمه را به وحدت دعوت کردیم شما همشهری هستید به هم احترام بگذارید و اگر کسی به نماز جمعه کمک می کند خدا می داند فی سبیل الله است.
وی گفت:فکر نکنید کسی که آمده در ستاد روی امام جمعه تاثیر می گذارد و میتواند افکارش را به من تزریق کند البته مشورت می کنیم من دوستانه خواهش میکنم دست به دست هم بدهید تا نماز جمعه پیشرفت کند و ما اتفاقات را رصد می کنیم و سکوت میکنیم که نماز جمعه و خطبه ها به حاشیه نرود و اگر کسی خواست از مسجد و نماز جمعه سوء استفاده کند ما را مطلع کنید تا پیگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا