اخبارهمه

انتقاد امام جمعه داریون از فرماندار شیراز

خطبه های نماز جمعه این هته داریون به امامت حجت الاسلام عزیزی و با حضور باشکوه امت حزب الله برگزار شد.

خطیب جمعه داریون درابتدای خطبه اول نمازگزاران را دعوت به تقوی الهی و دوری از محرمات کر و:یکی از فلسفه های روزه را تقوی الهی خواند و به استناد از روایات معصومین علیهم السلام گفت:خواب روزه دار عبادت است. سکوت روزه دار تسبیح است عملش مورد قبول است و دعای روزه دار مستجاب می شود.

وی همچنین در مورد فلسفه اخلاقی روزه حدیث گهرباری از حضرت فاطمه زهرا سلام اله علیها روایت کرد و گفت: خداوند روزه را برای پایدار شدن اخلاص واجب کرده است.

امام جمعه داریون
امام جمعه داریون

حجت الاسلام عزیزی در خطبه دوم ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و برکات آن نمازگزاران را توصیه به تقوای الهی در این ماه مبارک و تلاوت و تدبر قرآن کریم کرد.

 وی افزود: اسلام دینی است اجتماعی ـ اخلاقی ـ سیاسی ـ فرهنگی و آزادی، اما از آزادی که موجب آزار و اذیت دیگران شود نهی شده است و در اسلام آزادی بی قید و شرط نداریم. لذا از کسانی که بعنوان آزادی حرمت این ماه را نگه نمی دارند و اقدام به روزه خواری می کنند به شدت انتقاد کرد.

امام جمعه داریون در بخشی از بیانات خود با استناد از سخنان موکد رهبر معظم انقلاب در مورد انقلابی بودن و انقلابی گری اظهار داشت: انقلابی کسی است که اعتقاد به آرمان های شهدا ـ امام و افکار امام داشته باشد و جوانان امروز را انقلابیونی وصف کرد که هر چند زمان انقلاب را درک نکرده اند اما  انقلابی عمل می کنند و روحیه استکبار ستیزی را یکی از ویژگی های انقلابی بودن دانستند.

حجت الاسلام عزیزی در بعد مسائل سیاسی دولت آمریکا را دشمن درجه یک اسلام و مسلمین خواند و در این زمینه گفت:دولت آمریکا تروریسم و تروریسم پرور است و ناقض حقوق بشر، و از ناقضان حقوق بشر حمایت می کند. وی همچنین از سازمان ملل و مجامع بین المللی که دولت سعودی را از لیست ناقضان حقوق بشر خارج می کنند به شدت انتقاد کرد.

خطیب جمعه داریون از کم رنگ بودن حضور بعضی از مسئولین ادارات و ارگانهای دولتی در مراسمات مذهبی و نمازهای جمعه و جماعات گله کرد و گفت: تجدید نظری در رفتارشان داشته باشند.

همچنین در پایان حجت الاسلام عزیزی از بی توجهی فرماندار شیراز نسبت به این شهر و منطقه گله کرد و گفت: مردم این شهر بسیار ولایت مدار و انقلابی هستند چرا یک سال است جلسه ی اداری در این شهر برگزار نمی شود و به این منطقه توجه نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا