هنرمندان داريون

با هنرمندان داريوني/علي اميدواري(خوشنويس،نقاش)

خبرنگار:رضا رستمي

وقتي از سمت شيراز به طرف داريون در حال حركتيد در ابتداي شهر داريون تابلوي بزرگي نظر شما را به خود جلب مي كند كه بر روي آن نوشته شده :”به شهر عاشقان حضرت وليعصر (عج ) خوش آمديد “.

چند صدمتر بعدتر به ابتداي بلوار امام خميني (ره ) مي رسيد كه با تابلوهايي مزين به اسامي ائمه معصومين(ع ) مزين شده كه جلوه  زيبايي  به اين بولوار بخشيده است.

همچنان كه در اين مسير عبور مي كنيد در اطراف جاده تابلو مغازه ها نظر شما را به خود جلب مي كند كه با اسامي و نام هاي مختلف و با سبكها و رنگهايي مختلف خطاطي و رنگ آميزي شده است.

 اينها را گفتم كه بيشتر به اطراف خود توجه كنيم و از شما سوال كنم آيا مي دانيد اين نوشته هاي نقش بسته بر روي تابلوها و بنرها بيشترشان از كار كدام هنرمند داريوني است ؟

مي توان گفت حدود 90درصد اين دست نوشته ها از كارهاي هنرمند داريوني علي برز اميدواري است.

وي سال 1343در داريون به دنيا آمد. اين هنرمند داريوني از سال 1360به اين هنر پرداخت و در حال حاضر در دوره  فوق ممتاز خوشنويسي زير نظر استاد جنگاني در حال آموزش است.

اميدواري علاوه بر خوشنويسي به هنرنقاشي با  رنگ روغن و نقاشي خط نيز آشنايي دارد.

اين هنرمند تا كنون در نمايشگاه خط شكسته نويسان فارس ،نمايشگاه خوشنويسي شهرستان مرودشت ، نمايشگاه خوشنويسان شيراز در نگارخانه شيراز و نمايشگاه شهر داريون شركت كرده است.

او در ساال 1379 به كسب مقام دوم در رشته نستعليق در شهرستان مرودشت دست يافت.

علي اميدواري نشان داده كه به هنر خوشنويسي و نقاشي علاقه ويژه اي دارد. با اين علاقه و پشتكار  او در آينده حرفهاي بسياري براي گفتن خواهد داشت.

14 دیدگاه

  1. آقای امیدوار در دوره راهنمایی همکلاسی من بوده است ایشان هنر مند بزرگی هستند و تقریبا تمام تابلو های مدارس و ادارات منطقه داریون را نوشته است ، خداوند ایشان را حفظ فرماید .

  2. ایشان هم از نظر اخلاف ورفتار وهم از نظر هنر فردی بسیار ممتاز هستند ودر نانواییشان هم اخلاق خوب را حفظ میکنند.خدا به ایشان عمر با برکت وسلامتی دهد

  3. آقاي اميدواري از هنرمندان بزرگ داريون هستند كه هنر ايشان به زيور اخلاق نيكو نيز آراسته شده است. در ايامي كه در مدرسه هاتف با رضا رستمي، روح‌الله بذرافكن و ساير دوستان روزنامه ديواري درست مي‌كرديم، هميشه زحمت نوشتن عنوان و اشعار روزنامه با خط خوش بر عهده ايشان بود. لحظاتي پر از سلامت و سعادت براي ايشان آرزومندم.

  4. بادرود فراوان به هنرمندنقاش وخوشنویس شهرمان علی امیدوارمی خواهم محرومیت را نقاشی کنم وبازیباترین خط روی آسمان بنویسم ما زنده هستیم آیاکسی نیست؟اما نه نقاش هستم نه خطاط .جوانان رایاراباشیدهرگونه که میتوانید

  5. مطالب هنری کم و نامی از بقیه هنرمندان برده نشده.. داریون خیلی بیشتر از اینها هنرمند دارد ..

  6. سلام بر همه ی هنرمندان و هنر دوستان… با تشکر از جناب آقای رضا رستمی و کاربران محترمی که در این مورد اظهار نظر فرموده اند….. حق با lena ست. حتی من دور از وطن هم برخی از این هنرمندان مثل علیرضا بخشی زاده را می شناسم و تابلو ها و مجسمه های زیبای ایشان را با چشم خود دیده و متحیر شده ام. آفرین بر همت والای هنر مندانی مثل علی امیدواری عزیز… حالا اگر هنر ادبیات و شعر و فیلم نامه نویسی و بازیگری و ورزش های بدنی و فکری و موسیقی و آواز و مداحی و سایر انواع هنر را هم به آن اضافه کنیم شاید اغراق نباشد، اگر اعتراف کنیم که تعداد آن ها از مرز صد ها نفر هم تجاوز می کند. نام خیلی از این هنرمندان هم در لابلای مطالب “دسته ها ” ی سایت، موجود است… خودتان بادیده ی خریدار ببینید…

    1. موافقم چرا از خانم ها اسم نمی برید؟ دیدم یکی از شاگردان خانم شکوهی یک تابلو خیلی زیبا کشیده بود .

  7. درود فراوان بر هنرمندان و هنر دوستان،

    من تنها به یک جمله بسنده میکنم،

    هنر نزد ایرانیان است وبس.

  8. حامد جان، جناب آقای روزدار عزیز ! داریون نما، سرای عاشقان است، چه داریونی باشند و چه نباشند. ورود شما عاشق و دوستدار قلم را به داریون نما خوشآمد می گوییم و از بذل توجه اتان نسبت به این سایت وزین محلی و مردمی ممنونیم. پیوسته پویا و پایا باشید عزیز دل برادر….

    1. جناب آقای زارع بزرگوار،البته نهایت لطف شما را می رساند،واز لطف بی پایان شما سپاس گذارم.

      البته در این که داریون نما وداریونی ها وسراسر استان زیبای فارس مردمانش تجلی تمدن وهنردوستی اند شکی نیست.

      برای شما وداریون نما از ایزد منان خواستار شکوفایی و پیشرفت هستم.

  9. هنرمندی وی آنجا بیشتر وممتازتر جلوه گر است که وی روزگاری دست به قلم برد ونوشتن را آذین بندی کرد که هنوز لقمه های نان دور از دست و لباسها مندرس
    از وقتی یاد دارم او را با این هنر میشناسم
    همواره سرفراز باشند

  10. سلام و شب بخیر

    اونوقتا که ما داریون بودیم ، داریون پر هنرمند بود حالا چطور شده که تعداد انگشت شمار شده؟
    پس بقیه هنرمندا چی ؟
    چرا اونها رو معرفی نمی کنید چرا نمونه کارهاشونو توی سایت نمی ذارید؟
    منتظر معرفی بقیه عزیزان هستیم هرچند برای ما شناخته شده اند ولی ما تنها که نیستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا