ديدگاههمه

به مناسبت روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان/قدر امام زاده ابراهیم علیه السلام…

یوسف بذرافکن|

۵ ذی القعده به نام روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است.

این روز می تواند منشا ء خیر و برکات فراوان شود و زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر آحاد مختلف مردم از فیوضات معنوی و روحانی بقاع متبرکه را فراهم نماید.
تکریم مقام و منزلت امامزادگان یک وظیفه دینی و ادای دین به پیشگاه پیشگامان ترویج فرهنگ و معارف شیعی در ایران اسلامی است . امام زادگانی که برای دفاع از حریم امامت به ایران عزیز گام نهادند و در همین راه به شهادت رسیدند .

emamzade ebrahim

تکریم امامزادگان تکریم رسالت و امامت است چرا که خداوند متعال در قرآن کریم به رسول گرامی اسلام صلی ا… علیه و آله فرمود که برای اجر و مزد رسالت، از مردم مودت ذوی القربی را بخواهد که منظور همان اهل بیت علیهم السلام هستند

منطقه داریون نیز میزبان یکی از این امام زادگان بزرگوار است .
امامزاده ابراهیم (ع) دودج -داریون از جمله نوادگان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام است . در گذشته بارگاه مطهر این امام زاده کوچک و ساده بود . اما با همت و حمایت مردم عاشق خاندان عصمت و طهارت و تلاش خالصانه اعضای هیا ت امنای این امامزاده هم اکنون بارگاه این امام زاده بزرگوار ازوضعیتی بسیار مطلوب و زیبا برخودار شده است .

مردم داریون و دودج و سایر دوستداران اهلبیت علیهم السلام همواره برای زیارت این امام زاده و قبور مطهر شهدای عزیز که در جوار این امام زاده آرمیده اند به این مکان مذهبی می روند . در ایام محرم و بویژه عاشورای حسینی همه ی عزاداران امام حسین (ع) در جوار این امام زاده به عزاداری می پردازند و صحنه های کم نظیر بوجود می آورند . در روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زاده گان شایسته است، ضمن قدردانی و تشکر از فعالیت ها، اقدامات و خدمات هیات های امناء و خادمین امام زاده ابراهیم علیه السلام از آنها تقدیر بعمل آید .

ما اهالی داریون وظیفه خود می دانیم از زحمات مخلصانه همه اعضای هیئت امنای این امام زاده و همچنین آقای سیروس صالحی رئیس این هیات امنای تشکر و تقدیر نمائیم . .

1 دیدگاه

  1. آیا کسی از هیات امنای امام زاده ابراهیم (ع) تقدیر کرد ؟ آیا در داریون برنامه ای بود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا