اخبارهمه

توصیه های امام جمعه داریون درباره برگزاری مراسمات ختم درگذشتگان در این منطقه

خبرنگار : خلیل اسدی
نماز جمعه این هفته داریون با حضور مردم و با شکوه خاصی برگزار شد.

به گزارش داریون نما حجت الاسلام اسدی امام جمعه منطقه داریون در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه سالروز شوراها و هفته شهر و شهروندی و تبریک این روز به اعضای شوراهای شهر و روستا گفت: کسانی که کاندیداهای شوراها شده اند مراقب باشند حق شهروندی را خوب و بهتر ادا کنند و سلیقه ای عمل نکنند تا شهر به حد مطلوبی برسد .

asadi29
وی پست و مقام را امانت الهی دیگر نام برد و در این زمینه گفت : اگر دیدید مسئول و مدیری در هر دستگاهی که مسئولیت دارد موفق نبوده است بدانید که در حیطه مسئولیتش در یک جا امانت الهی و مردمی را رعایت نکرده است .
امام جمعه داریون به نمازگزاران توصیه کرد که در انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ، با بررسی در سوابق آنها که در امر امانت و امانتداری چقدر وفادار بوده اند دقت کنند.

حجت الاسلام اسدی افزود:کسی که امانت دار نیست ایمان ندارد و کسی که ایمان ندارد و اهل دیانت نیست به خود و خانواده و جامعه و بیت المال مسلمین خیانت و تعرض می کند.
خطیب جمعه داریون به مناسبت سوم شعبان میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار و میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، این روز را به تمامی پاسداران و جانبازان تبریک گفت .

امام جمعه داریون خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت : نگاه رئیس جمهور آینده باید به داخل و درون کشور باشد و ما از بیرون کشور و دشمن خارجی مشکل آنچنانی نداریم و جنگ امروز ما جنگ تولید، اشتغال و اقتصاد است و دشمن فرهنگ ما را نشانه گرفته است. وی افزود : وظیفه حکومت دفاع از مرز ها و امنیت در جامعه است و دفاع از فرهنگ و حریم اخلاق، بخشی از آن، وظیفه خانواده هاست و خانواده هایی که حریم الهی را رعایت نمی کنند در تهاجم فرهنگی شکست می خورند .

خطیب جمعه داریون ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری را تسلیت و روز معلم را به تمامی معلمان تبریک و معلمی را شغلی با قداست و شغل انبیاء خواند. وی به معلمین توصیه کرد که با پوشش مناسب و اخلاق اسلامی و برخوردسنجیده با دانش آموزان که مدیران آینده کشور هستند الگوی صحیح تربیتی و آموزشی را تعلیم دهند.

حجت الاسلام اسدی در باب مسائل منطقه ای توصیه ای هم به شهروندان و روستاهای همجوار کرد مبنی بر اینکه بار ها تکرار کردیم مراسمات ختم از ۲ ساعت به یک ساعت و نیم  تقلیل یابد و با برنامه ریزی دقیق نیم ساعت تلاوت قرآن ، نیم ساعت مداحی و نیم ساعت سخنرانی برگزار شود اما متأسفانه اقدامی صورت نگرفته، و زمان حضور در مراسمات ختم و عرض تسلیت و فاتحه و ۱۴ صلوات به نیت ۱۴ معصوم اکتفا کنید، تا در وقت به نحو احسن صرفه جوئی شود
وی اضافه کرد در مراسمات ختم از قرآن و توزیع قرآنهای ۱۰ برگی در بین شرکت کنندگان و تلاوت این هدیه آسمانی استفاده کنید تا در مراسمات ختم رسم شود و قرآن از مظلومیت و رها شدن خارج شود و با بدعت های بد برخورد کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا