آسمانههمه

شب های قدر؛شب های خودسازی…

خدیجه مقتدر|

ماه رمضان ، ماه برکت و رحمت الهی است. یکی از مهم ترین برکات این ماه ، شبهای قدر است ، این شب ها فرصتی برای خود سازی است در این شب ها تقدیر و سرنوشت انسان مقدر می شود .

شب قدر فرصتی برای مغفرت و بخشش است شب قدر ی که از هزار ماه بهتر است . شب نزول قرآن ، نزول ملائکه بر امام زمان ( عج ) ، شب سلام و تحیت خدا بر بندگان و شب قرآن و اهل بیت است. بنابراین سوره قدر هم سوره ولایت است .

یکی از برکات این ماه ، توجه به زندگی امیر مؤمنان علی ( ع) است . این ایام ، فرصتی برای مطالعه ، تعمق و تفکر واسوه والگو قراردادن زندگی امیر المؤمنین (ع) مظهر انسان کامل و تجسم حقیقت و مقیاس و میزانی برای سنجیدن فطرتها وسرشتها است .امام علی (ع) در راه خدا و اجرای احکام و حدود الهی از کسی ملاحظه نداشت و هر کاری می کرد به خاطر خدا بود . حب علی(ع) حب انسانیت است . دوست داشتن علی (ع) و دوست داشتن اهل بیت ( ع) اجر رسالت پیامبر است .

در قرآن تمام پیامبران می گویند ما از مردم مزد و اجر رسالت نمی خواهیم تنها اجر ما برخداست . به ما پیغمبر خاتم (ص) می فرماید : بگو من از شما اجر رسالت نخواهم جز موّدت و محبت خویشاوندان نزدیکم ( شوری ) در سوره سبأ می فرماید : بگو در خواست من سودش عاید خود شما ست و مزد من جز بر خدا نیست . دوستی اهل بیت (ع) کمندی برای تکامل و اصلاح خود ماست پیامبر (ص) می فرماید: دوستی علی (ع) ، ایمان و دشمنی علی نفاق است . امام علی (ع) آینه تمام نمای انسان و اسلام کامل بوده و به برکت وجود مقدسش در روز غدیر خم ، اسلام کامل شد و نعمت خداوند بر بشر اتمام یافت . شخصیت امام علی (ع) شخصیت همه زمانها است .سخنان امام علی (ع) ، رنگ علم الهی وعطر سخنان پیامبر(ص) را به همراه دارد که تا عمق جان هر کس نفوذ می کند و حکمتها و معرفتهای بی مانندش را ابلاغ می کند . نهج البلاغه ، جلوه ای از جلوه های وجود علی (ع) ، نسخه یگانه هستی و مظهر همه کمالات انسانی است . سخنان امام علی (ع) کلیت دارد چند بعدی است محدود به زمان و مکان و افراد خاص نیست ، مخاطب او انسان است . که نه مرز می شناسد و نه زمان . امام علی ( ع) برای کسانی که خواهان زندگی شرافتمندانه دنیا وسعادت اخروی هستند اسوه و الگوی کامل است از آخرین وصیت های امام ( ع) این بود: خدا را به یاد آورید ، خدا را به یاد آورید ، درباره قرآن نکند غیرمسلمین به قرآن عمل کنند و از شما سبقت گیرند .

3 دیدگاه

  1. … حق الناس تنها چیزی است که در قیامت با شفاعت هم حل نمی شود.

    به حرمت لیله القدر، آن چه از تو بر دلم سنگینی می کند ، بخشیدم. به حرمت لیله القدر، آن چه از من بر دلت سنگینی می کند، ببخش.

    ببخشیم و در گذریم تا خدای رحمان و رحیم و غفور و رئوف هم از سر تقصیرات ما در گذرد.

    التماس دعا ….

  2. دلهای پاک همچون برکه های زلال و آرامی اند که پرندگان سبکبال برای رفع خستگی کنار آن می نشینند و به آن پناه می برند.
    خوشا به حال دلهای پاک و خوشا به حال کسانی که مایه آرامش دیگرانند…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا