گفت و گوهمه

كمبودهاي شوراي حل اختلاف داريون؛كسي احوالي از ما نمي گيرد!

مردم از کمبود امکانات در شورای حل اختلاف شهر داریون گله مند هستند .

يوسف بذرافكن با ذكر مطلب فوق به داريون نما اظهار داشت:شورا های حل اختلاف به منظور کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و در راستای مشارکت های مردمی ،رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که از ماهیت قضایی کمتری برخوردار است تشکیل شده است


وي افزود:. با وجود آنکه قریب به یک دهه از تشکیل شورای حل اختلاف شهر داریون می گذرد و در این مدت شورا نقش بسیار خوبی در حل و فصل اختلافات مردم داشته ولی متاسفانه کمبود شدید امکانات شورا باعث گله مندی مراجعین شده و در این زمینه واقعا حق با مردم است زیرا در این مدت قریب به 10 سال هیچ گاه شورا از یک مکان مناسب برخوردار نبوده و هم اکنون شورا در یک مدرسه قدیمی مستقر است.

اين عضو شوراي حل اختلاف داريون گفت: مراجعین و اعضای شورادر زمستان از سرما ودر تابستان از گرما رنج می برند ،این در حالی است که عضویت در شورا افتخاری است و اعضای شورا با تمام توان ،صداقت و پاکی به رفع اختلاف و اصلاح ذات البین مشغول هستند .
بذرافكن افزود: این شورا قبلا زیر نظر مجتمع قضایی شماره یک شیراز فعالیت داشت و هم اکنون زیر نظر مجتمع شماره دو بنی هاشمی فعالیت می كند.
وي اظهار داشت:یکی دیگر از گله مندی های به حق مردم بعد مسافت مجمع بنی هاشمی از داریون است که رفت و آمد ارباب رجوع را به این مجتمع دشوار کرده است .


بذرافكن در ادامه با گله از مشكلات موجود گفت: جای بسی تاسف است که نه تنها مسوولین شهرستان نسبت به رفع کمبود امکانات این شورا تلاش نمی کنند بلکه مسولین محلی نیز نسبت به رفع کمبود های این شورا بی توجه هستند.
وي افزود:گواه این قضیه آن است که در مدت مسوولیت اینجانب در شورا از سوی مسولین حتی یک بار هم کسی از شواری حل اختلاف بازدید نکرده و با و جود برگزاری جلسات مکررشورای اداری در داریون ، تا کنون حتی یک بار هم از این شورا برای طرح مشکلات و کمبود ها دعوت نشده است ،گویا این شورا در این شهر و برای مردم این منطقه فعالیت نمی کند.


عضو شوراي حل اختلاف داريون اظهار داشت:این شورا هم اکنون هفته ای سه روز بدون هیچ چشم داشت و کمترین امکانات رفاهی در خدمت مردم است و توانسته رضایت مندی مردم نسبت به عملکردخود را جلب نماید و با توجه به مساله نبود دادگاه در منطقه داریون از مراجعه روز افزون مردم به دادگاه های شیراز بکاهد .
يوسف بذرافكن در عين حال گفت: البته تنها کسی که در این منطقه در فکر حل مشکلات شورا است امام جمعه محترم منطقه داریون حجت الاسلام حاج آقا عزیزی است و امیدواریم همکاری بی دریغ وي باعث رفع مشکلات و کمبود امکانات این شورا شود.
وي در پایان از زحمات امام جمعه منطقه داریون و قاسمی فر مانده پاسگاه انتظامی دودج که حد اکثر همکاری را با این شورا داشته اند قدرداني كرد.

2 دیدگاه

  1. این اولین گزارشی است که از شورای حل اختلاف منتشر می شود و البته متا سفانه از مسولین کسی پاسخگو نیست .همانطور که رییس شورای حل اختلاف گفته است مشکلات داریون برای کسی اهمیتی ندارد .

  2. متا سفانه شورای حل اختلاف فاقد امکانات اولیه و رفاهی است ،اکنون که فصل گرما و ماه رمضان است دفتر شورا که محل رفت و آمد مردم است فقط یک پنکه رو میزی ساده دارد ،صندلی ها کهنه و شکسته است و دبیر خانه حتی یک کامپیوتر هم ندارد .و اعضای شورا در شرایط سختی به خدمت مشغول هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا