کمپین داریون نماهمه

“کمپین مجازی برای توسعه داریون”(4)/داریون همانند دریاچه ای است در کنار اقیانوسی بزرگ

دکتر طالع نامور|

شیراز شهری است با قدمتی دیرینه که به حق پایتخت فرهنگی ایران به شمار می رود. مشاهیر فرهنگی و ادبی شیراز آنرا به یک دیاری جاودانه تبدیل نموده اند چرا که تا زمانی که فرهنگ و ادب حائز اهمیت باشد نام شیراز بر سر زبان ها خواهد بود. این شهر با جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر مهمترین شهر نیمه جنوبی کشور است.

شیراز نه تنها مرکز استان فارس بوده بلکه نقش تعیین کننده ای در نیمه جنوبی کشور داشته و همواره بر توسعه استان های جنوبی تاثیرگذار بوده است.
طی سال های گذشته شیراز رشد نسبی مطلوبی را از لحاظ توسعه زیرساخت های شهری تجربه نموده است. همچنین از لحاظ ارتباطی نیز اتصال به شبکه راه آهن سراسری فرصت های مناسبی را برای توسعه این شهر فراهم نموده است.

طرح از: محمدجعفر حقیقت جو
طرح از: محمدجعفر حقیقت جو

از لحاظ جمعیت نیز شیراز پس از کلان شهرهای تهران، مشهد و اصفهان قرار گرفته است. با توجه به جاذبههای گردشگری، شیراز هر سال پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است. در یک کلام می توان چنین اذعان نمود که شیراز مستعد سرمایه گذاری، رشد و توسعه است.
شاید تا بدین جای متن این سوال برای تان پیش آمده باشد که پتانسیل ها و فرصت های شیراز چه ارتباطی با داریون دارد و چرا به جای ذکر فرصت های داریون، مزیت های شیراز را بر شمردیم. نکته اصلی دقیقا در اینجاست که بزرگترین فرصت داریون قرار گرفتن در همجواری شیراز است.
داریون علاوه بر شیراز تنها شهر واقع شده در بخش مرکزی شیراز است. همچنین نزدیک ترین شهر به شیراز به شمار میرود. داریون همانند دریاچه ای است که در نزدیکی اقیانوسی بزرگ قرار گرفته است. حیات و پایداری این دریاچه زمانی تضمین خواهد شد که ضمن حفظ استقلال خود، مراوده و تعاملی پایدار با اقیانوس داشته باشد. شیراز شهر فرصت های اقتصادی و کسب و کار است. در این میان سهم داریون از این فرصت ها چقدر است؟
در نگارش های آتی فرصت های شیراز برای توسعه اقتصادی داریون را مرور خواهیم نمود. منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

3 دیدگاه

  1. تنها وجه اشتراک «داریون» و «دریاچه» آن هم از نوع دریاچه‌های ایرانی، خشک بودن آنهاست! انسان این موجود نام آشنای هستی، منشأ و سرآغاز خشک شدن دریاچه‌ها بود! ولی قطعاً این عامل در خشک شدن داریون سهیم نیست!!!
    از سوی دیگر این موجود نام آشنای هستی، به نحوی سعی در جبران اشتباه خود دارد و خیال احیای دریاچه‌ها را در سر می‌پروراند! خیالی که باعث شد دریاچه ارومیه به کاسپین و زاب متکی شود! و گویا داریون به اقیانوس شیراز! فقط یک تفاوت خیلی کوچک بین این دو مقوله وجود دارد، برای احیا دریاچه‌ها یک ستاد تشکیل شد! آیا برای احیا داریون ستادی تشکیل شده؟ چیزی به نام اراده جمعی وجود خارجی دارد یا فقط حرف و حرف و حرف…

  2. سحر، بلبل حکایت با صبا کرد

    که اقیانوس چه با دریاچه ها کرد !

    من از آن طالع ای در کیش و ماتم

    که اسرار مگو را برملا کرد !

    هزاران چه چه و به به کلانی

    که کاری مثل اقیانوس ها کرد !

    من از دریاچه بودن چون ننالم

    چو اقیانوس آبش را جدا کرد !

    بنازم ناز شصت چرخ گردون

    کلان بر خرد تا این حد جفا کرد !

    خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش

    عجب دردی ز داریون دوا کرد !

    از آن بالا نگاه انداخت پایین

    به قلب داریون تیری رها کرد !

    چنان تیری که مردادی نبیند

    تو گویی مشکلاتش را دو تا کرد !

    چه نامم شاهکارش کز تعجب

    دهان خواجه ی شیراز وا کرد !؟

    اگر تو آشنایی وای بر من

    خیالی نیست بیگانه چه ها کرد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا