نوشته هاي شبانه يك داريوني

کانون فرهنگی مسجد امام محمد تقی(ع) داریون چگونه از هم گسست؟/نوشته هاي شبانه يك داريوني

نوشته شماره پنج: یادش بخیر .راهنمایی و ابتدای مقطع تحصیلی دبیرستان بودیم. آن زمان اوج فعالیت های کانون فرهنگی مسجد امام محمتقی (ع)و همچنین پایگاه مقاومت جوادالائمه(ع) بود.

عبدالرضا شکری مسوولیت هر دو نهاد کانون و پایگاه مقاومت را بر عهده داشت و انصافا زحمت های زیادی هم می کشید هر چند بعضی مواقع شاید چون مشاوران خوبی نداشت مشکلاتی بروز می کرد .

یوسف بذرافکن،محمد امین زارع، وحید خیراندیش،قاسم بذرافكن،مجتبي ظهرابي،حسين عسكري ،حمید شعبانی،مصطفی بذرافکن،محمد شیروانی،هادی شکری،سید روح الله خانی،برادران عزیزی،باقر بداغی،غلامحسن زارع،قاسم میرزایی،مسلم حقیقت جو،جمال و مهدی قلیچ خانی،محمود مهری،جهانبخش شیروانی،امین و مهدی  یاری،اسماعيل بذرافكن و… خیلی های دیگر که نامشان الان در خاطرم نیست و همین جا از همه آنانی که نامشان ذکر نشد عذرخواهی می کنم.

به هر حال جمع خیلی خوبی بود .تعداد زیادی نوجوان و جوان که همه مستعد انجام کارهای فرهنگی بودند و اصلا به همین خاطر هم بود که کانون مسجد داریون در سطح استان فارس بارها نمونه شد.

نمی گویم تمام آنهایی که الان نامشان را بردم در مسیر درستی رفته اند. منظور من سالها قبل و در دوران نوجوانی آنان است که فرصت بسیار مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی بود.

جمع بزرگ ما در کانون فرهنگی مسجد امام محمد تقی(ع) داریون هرچند مشکلاتی داشت که با وجود تعدد افراد و تعدد افکار طبیعی هم بود اما به هر حال به کارش ادامه می داد.

آمار دقیقي دستم نیست اما به جرات می توان بگویم نزدیک به 700 نفر از نوجوانان و جوانان مستعد در آن دوران در کانون مسجد داریون حضور داشتند که برای آن سالهای داریون آمار خیره کننده ای بود.

اوضاع خوب بود و فعالیتها به خوبی پیش می رفت. حتی در مراسم های نهادهای دولتی بزرگ شیراز از گروه سرود کانون مسجد داریون دعوت می کردند تا در شیراز و جاهای دیگر به اجرای برنامه بپردازند.

شاید اوج بزرگی فعالیتهای پایگاه مقاومت و کانون مسجد داریون در روز بسیج یکی از همان سالها بود که همه بروبچه های کانون و پایگاه مقاومت مسجد داریون که همه هم نوجوان بودند سرودی با نام “وارثان خون” را در برابر دیدگان هزاران شیرازی در روزبسيج شیراز و مقابل آیت الله حائری نماینده آن زمان ولی فقیه در استان فارس و همچنین فرماندهان ارتش و سپاه خواندند و نام داریون را در بزرگترین مراسم روزبسيج استان فارس طنین انداز کردند.

یادش بخیر چه روز با شکوهی بود. اما آن روزهای خوب متاسفانه آنچنان دوامی نداشت و در حالی که فعالیتهای کانون و پایگاه مقاومت مسجد در قالب چهارده گروه به خوبی در حال اجرا بود اما با یک تصمیم نادرست کم کم فعالیتهای کانون رو به کاهش گذاشت و با کم شدن برنامه ها و جذابیتهایی که در گروه ها بود تعداداعضا رفته رفته تحلیل رفت.

آن تصمیم نادرست هم این بود که چهارده گروه کانون مسجد در هم ادغام شدند همین ادغام هم کافی بود تا برنامه ها تکراری شود و دیگر آن جذابیت را برای بچه ها نداشته باشد.

البته این نوشته ها دلیلی بر این نیست که از زحمات آقای عبدالرضا شکری یاد نشود که او هرچه در توان داشت گذاشت اما همانگونه که گفتم شاید مشاوران خوبی نداشت که نتوانست روند روبه رشد کانون مسجد داریون را ادامه دهد.

این روزها وقتی کمبودهای فرهنگی در داریون رامی بينم افسوس می خورم که اگر آن جمع 700 نفری حفظ می شد امروز چند فعال فرهنگی در داریون داشتیم. شاید اگر آن مشکلات برای کانون مسجد داریون پیش نمی آمد و آنجا منحل نمی شد اکنون وضعیت فرهنگی داریون خیلی بهر از حالت کنونی بود.

این روزها از آن کانون مسجد، از آن همه شور و اشتیاق، از آن همه فعالیت تنها یک نام باقی مانده و دیگر هیچ خبری از کانون فعال مسجد داریون نیست که نیست،متاسفانه….

نکته: بعضی وقت ها چقدر زود، دیر می شود…

4 دیدگاه

  1. الان كه در فضاي واقعي، فعاليت‌هاي مختلف اجرايي و عملياتي را تجربه مي‌كنم واقعا برايم تعجب‌اور است كه چگونه در آن زمان با آن همه محدودوديت‌ها چنين فعاليت‌هاي فرهنگي گسترده‌اي صورت مي‌گرفت. بدون شك اگر ايثار و از خودگذشتگي‌هاي افرادي همچون عبدالرضا شكري و يوسف بذرافكن نبود امكان تححق اين موارد مهيا نمي‌شد. كاش اين حركت فرهنگي همچنان پايدار مي‌ماند.

  2. از آنجا که می دانیم در ارزش و اهمیت آب همین بس که در حدود 43سوره قرآن 63 مرتبه از آب تحت عناوین مختلف یاد شده است و از آن به عنوان مایع حیات یاد شده است وبر ما واجب است که از هدر رفتن آن جلوگیری کنیم و صرفه جویی در مصرف آن داشته باشیم اما بعضا مشاهده گردیده است که در شهر داریون این مورد خوب مورد کنترل قرار نمی گیرد و حتی شاهد خرابی آسفالت توسط لوله های ترکیده آب هستیم امید است مسوولان محترم اداره ابفا نسبت به تعمیر وتعویض لوله های شکسته اقدام نمایند

  3. بسم الله الرحمن الرحیم
    باسلام وعرض ادب واحترام
    بنده دست نویسنده مطلب را با افتخار می بوسم
    وبراین مسئله تأسف برانگیز یعنی آغاز مبارک وپایان درد آورش گریه میکنم والله دست هر کسی که بخواهد به این مردم شریف وجوانان برومندشان خدمت کند می بوسم این مطلب حرف دل این حقیراست که چرا باید وجود یک کانون مقدس که سابقه ای به این درخشانی دارد وافتخارآمیزاست کالعدم باشد امروزمع الأسف اثری ازآن شورونشاط وآن طراوت وشادابی وآن إخلاص وهمدلی دیده نمی شودای کاش این دوستانی که نام برده شدندهمگی به صفای دل برگردند ومجمع ،اتاق فکر،هیئت امناءیاشورای مرکزی کانون راتشکیل دهند ومسئولیت کانون رابرعهده تیمی ازجوانان پاک،مومن وانقلابی نهاده تاازجمعشان جوانی خوش ذوق،بانشاط وپرانرژی رابه مدیریت کانون منصوب کرده واین دوستان هم بابرنامه ریزی صحیح وحمایت ونظارت همه جانبه شورو نشاط وطراوت رابه این کانون مقدس برگردانند که امام ره فرمودند مسجدسنگراست سنگرها راحفظ کنیدوحفظ مساجد وآبادانی آنها به حضورمردم است وطراوت وشادابی آن به حضور نوجوانان وجوانان به امید حضور پرنشاط شما….
    کوچکترین خدمتگزارشما مهدی صدیق امام جماعت مسجد حضرت امام محمدتقی(ع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا