ديدگاه

كاندیداهای داریونی مجلس نهم چقدر از آراء مردم را به دست آوردند/کریم زارع،اسماعیل یاری وپرویز کهندل زیر ذره بین داریون نما

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور گسترده مردم انقلابی ایران اسلامي برگزار شد.

در این میان اما شاید برای بینندگان سایت داریون نما جالب باشد بدانند داریونی هایی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده بودند چه میزان از آرای مردم را به دست آوردند.

امسال و برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 3 داریونی کاندیدا شده بودند تا شانس خود را برای ورود به مجلس آزمایش کنند.

این 3 نفراز دو حوزه انتخابیه شیراز و شهرستان مرودشت برای انتخابات مجلس شرکت کرده بودند.

کریم زارع -ازاهالی بردج داریون- و اسماعیل یاری فر از حوزه انتخابیه شیراز و پرویز کهندل از حوزه انتخابیه مرودشت کاندیدای ورود به مجلس شده بودند.

در حوزه انتخابیه شیراز به نظر می رسید شانس کریم زارع  لااقل براي رسیدن به مرحله دوم انتخابات زیاد باشد اما او حتی نتوانست مانند دوره قبل به دور دوم نیز راه یابد.

با توجه به این نکته که کریم زارع دو دوره متوالی است نتوانسته به مجلس راه یابد به نظر می رسد او برای همیشه قید حضور در انتخابات از حوزه انتخابیه شیراز را بزند.

در سایت شخصی کریم زارع به آدرسwww. dr-karimzare.com همچنان از او با عنوان “پروفسور دکتر”نام برده شده است. در معرفی او در این سایت آمده:” دکتر کریم زارع ، در سوم تیر ماه 1329 در پهندشت سبز و صمیمی روستای بردج شیراز (کیلومتر 12 سعدیه)، دیده به جهان گشود .”

او در معرفی خود اشاره ای به داریونی بودنش نکرده حال آنکه از لحاظ تقسیمات کشوری بردج جزو داریون است نه شیراز.

به هر روي كريم زارع با 74 هزار و 89 رای ششم شد تا یکی از ناکامان انتخابات مجلس نهم نام گیرد.

اسماعیل یاری فر دیگر کاندیدای داریونی مجلس نهم بود. او که حمایت اتحادیه اصناف شیراز را به همراه داشت با امیدواری نسبی در انتخابات شرکت کرد.

هرچند بسیاری از داریونی ها بر این گمان بودند که او نخواهد توانست آرای لازم را برای ورود به مجلس نهم کسب کند اما به دلیل “داریونی” بودنش به او رای دادند.

یاری از زادگاه خود –داریون-رای خوبی به دست آورد اما این آراء کافی نبود تا او بتواند خود را در قامت یک کاندیدای مدعی نشان دهد.

او با کسب 14 هزار و 426 رای در حوزه انتخابیه شیراز هجدهم شد.

پرویز کهندل که روزگاری عهده دار مسوولیت مهم هسته گزینش استانداری فارس بود قصد داشت تا از حوزه انتخابیه مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد شانس خود را برای ورود به مجلس نهم آزمایش کند.

با توجه به اینکه او اهل شهرستان مرودشت نبود و از آن مهمترتبلیغات زیادی هم انجام نداده بود می شد پیش بینی کرد که نتواند در حوزه انتخابیه مرودشت موفق باشد.

رقیبان کهندل تبلیغات میلیونی انجام دادند حال آن که او از چنین امکانی برخوردار نبود.

عدم موفقیت در انتخابات مجلس به همان دلایلی که در بالا اشاره کردیم نمی تواند برای کهندل یک شکست به حساب آید و چیزی از ارزش های او کم کند.

پرویز کهندل هنوز جا برای پیشرفت بسیاری دارد. او این مهم را بارها نشان داده است.

او 753 رای ازحوزه انتخابیه شهرستان مرودشت کسب کرد و با این آراء سیزدهم شد.

3 دیدگاه

  1. سلام
    خسته نباشید انشاءالله مهمترین هدف کاندیدای محترم انجام تکلیف بوده است که آنهم هم محقق شد.

  2. شجاعت شرکت در عرصه انتخابات توسط نامزادهای بومی قابل ستایش فراوان است و حمایت مردم از کاندید بومی شهر داریون نشانه ی اتحاد و احساس وظیفه شهروندان است و باید آن را ستود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا