گفت و گوهمه

گفت و گوي داريون نما با رييس اداره راه و شهرسازي شيراز؛ 15كيلومتر باقي مانده جاده داريون تا پايان امسال آماده مي شود

 

 

اصلیتی “فراشبندی” دارد. از آن دست مسوولانی است که سرش به کار خودش است. بی سروصدا. بی تبلیغات. بی منت. بی حاشیه و…
کمتر تن به مصاحبه می دهد. اعتقاد دارد برای مردم باید خدمت کرد. می گوید:”ما وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم. نه فقط حرف بزنیم”. شاید به همین خاطر هم باشد که اگر ذره بین به دست بگیری و تمام رسانه های استان فارس را ورنداز کنی کمتر نام و نشانی از او می یابی.
صحبت از علاءالدین حسانی است؛ رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیراز. مدیری که در تقسیم بندی سنی مدیران ارشد ادارات استان فارس در دسته مدیران جوان قرار می گیرد.
به هر حال لطف این عزیز به سایت داریون نما و البته اقداماتی که اداره راه شهرستان شیراز درباره احداث 15 کیلومتر باقی مانده جاده شیراز-داریون انجام داده باعث شد تا در یک گفت و گوی نسبتا مفصل به تشریح اقدامات اداره راه و شهرسازی شهرستان شیراز درباره کارهای عمرانی انجام شده در حوزه های مختلف بپردازیم.
آنچه می خوانید گفت و گوی سایت داریون نماست با مدیر جوانی که کمتر حرف می زند و بیشتر عمل می کند.

به یاری خدا سعی داریم نهایتا تا پایان امسال این بزرگراه آماده شود تا بدینوسیله رضایت داریونی های عزیز نیز فراهم شود.

***
*آقای حسانی معمولا در اول مصاحبه ها سراغ بیوگرافی مصاحبه شونده می روند.
با سلام به همه همشهریان عزیز.بنده سال 76 که سال آخر دانشگاهم بود و در دانشگاه بوشهر هم درس می خواندم به عنوان کارشناس و ناظروارد اداره راه شدم.
ابتدا معاون اداره راه دشتستان برازجان و 6 ماه پس از آن رییس اداره راه گناوه شدم.
پس از 10 ماه به عنوان رییس اداره راه دشتستان که بزرگترین منطقه استان بوشهر بود مشغول به کار شدم و 5 سال در این سمت ماندم.
پس از آن به مرکز استان بوشهر رفتم و در سمت رییس اداره ایمنی بوشهر مشغول به خدمت به مردم شدم.
*چه شد که به استان زادگاهتان –فارس- آمدید؟
با درخواست مهندس نوروزی که از مدیران خوب راه استان فارس بود به فارس آمدم. در فارس نیز ابتدا سال 86 رییس اداره راه سپیدان شدم و از سال 87 تا کنون نیز در اداره راه شیراز مشغول انجام وظیفه هستم.
*آقای حسانی! احتمالا تا کنون تعریف جاده خطرناک شیراز-داریون را شنیده اید. 15 کیلومتر از این جاده 36 کیلومتری بسیار ناهموار و خطرناک است و تصادف های زیادی در آن روي مي دهد. مردم داریون می خواهند بدانند این 15 کیلومتر باقی مانده بالاخره چه زمانی آماده می شود؟
سوال خوبی مطرح کردید. ما در شهرستان شیراز 6 پروژه بزرگ در دست اجرا داریم که یکی از این پروژه های بزرگ، کمربند شمال شرقی شیراز است که به صورت بزرگراه ساخته خواهد شد. این بزرگراه از زیباشهر آغاز و به اول جاده سعدی می رسد.
همین بزرگراه آن 15 کیلومتر باقی مانده از جاده شیراز-داریون را پوشش می دهد. این بزرگراه با ایجاد تونل به شهروزشهر وصل می شود و به تقاطع خلیج فارس می رسد که باید گفت با ایجاد آن کمربند ترافیک شیراز به درون شهری و برون شهری تقسیم می شود.

مسکن مهر داریون و زرقان زیر نظر بنیاد مسکن اداره می شود هرچند همه آنها زیر مجموعه اداره راه و شهرسازی محسوب می شوند.

*مشخص هست که زمان اتمام این بزرگراه چه زمانی است؟
به یاری خدا سعی داریم نهایتا تا پایان امسال این بزرگراه آماده شود تا بدینوسیله رضایت داریونی های عزیز نیز فراهم شود.
*از سایر پروژه های اداره راه بگویید.
3 پروژه مهم دیگر در حال ساخت داریم که شروع آنها با سفر مقام معظم رهبری به استان فارس همراه بوده است. این سه پروژه شامل تقاطع غیر همسطح خلیج فارس،تقاطع غیر همسطح عدالت و تقاطع غیر همسطح وحدت است که هر کدام با اعتبار 60 میلیارد ریالی ان شالله تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
*چه اقداماتی درباره مسکن مهر انجام داده اید. به عنوان مثال پروژه مسکن مهر داریون؟
خوب است بدانید که شهرهایی که کمتر از 25 هزار نفر جمعیت دارند بنیاد مسکن متولی مسکن مهر آنان است.به عنوان مثال مسکن مهر داریون و زرقان زیر نظر بنیاد مسکن اداره می شود هرچند همه آنها زیر مجموعه اداره راه و شهرسازی محسوب می شوند.

*از مسکن مهر لپویی چه خبر؟
پروژه امام رضا(ع) در لپویی با 82 درصد میانگین ساخت به عنوان یک پروژه شاخص در سطح کشور مطرح است که تلاش داریم عمده آن را تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری برسانیم.
در این پروژه5 هزارو 25 واحد مسکونی برای افراد فاقد مسکن در دست ساخت داریم که به وسیله 14 تعاونی و 3 انبوه ساز در حال ساخت است.

علاءالدین حسانی ؛ رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیراز. مدیری است که در تقسیم بندی سنی مدیران ارشد ادارات استان فارس در دسته مدیران جوان قرار می گیرد

*آیا ساخت پروژه مسکن مهر تنها وظیفه اداره راه و شهر سازی است؟
خیر. این کار تنها بر عهده ما نیست و تمام دستگاه های مرتبط باید به وظیفه خود عمل کنند تا هرچه زودتر آماده بهره برداری شود.
*درباره ورودی پل فسا توضیح دهید. ظاهرا آنجا یک کار ابتکاری انجام داده اید.
ورودی پل فسا یک پیچ بسیارخطرناک دارد که خصوصا در ساعات شب باعث وقوع تصادفات بسیاری می شد. ما اما توانستیم با نصب “چراغ رونده چشمک زن” آمار تصادفات در این ورودی را به میزان محسوسی کاهش دهیم. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که این کار برای اولین بار در سطح کشور انجام شد.
*و در پایان این گفت و گو اگر حرف ناگفته ای دارید بیان کنید.
ضمن تشکر از سایت داریون نما به خاطر این گفت و گو، خدمت همه شهروندان و تمامی هم استانی های عزیز استان فارس اعلام می کنم که راه ها و جاده ها سرمايه هاي ملي ما هستند. از همه مردم عزيز و فهيم مي خواهم در حفظ اين سرمايه هاي ملي نهايت تلاش خود را انجام دهند.

علاءالدين حساني مدير نمونه شهرستان شيراز(كليك كنيد)

1 دیدگاه

  1. همینجا جا داره به عنوان اولین نظر دهنده،از زحمات داریون نما به عنوان یکی از پر تلاشترین اشخاص داریونی که برای پیشرفت داریون چیزی کم نزاشته تشکر کنم و بگم خدا قوت

دکمه بازگشت به بالا