ديدگاههمه

بازنشر یک مطلب|دوستان عزیز! برای خدمت به مردم داریون چرا ناز می کنید؟

مطلبی که در ادامه مشاهده می کنید بیستم مهرماه در سایت داریون نما منتشر شده است.
این مطلب را بهرام کرمدار نوشته که در آن خطاب به بعضی اعضای شورای شهر داریون گفته که برای خدمت به مردم داریون نباید ناز کنید.
با توجه به حال و روز این روزهای شورای شهر داریون خواندن این خواندن دوباره این مطلب خالی از لطف نیست.

اولین جلسه ای که با جمعی از ورزشکاران و سایر دوستان فرهنگی جهت ادای احترام به نماینده محترم ولی فقیه (امام جمعه منطقه داریون،حاج آقا عزیزی) خدمت وی رسیدیم،امام جمعه داریون با کمال خضوع وخشوع استقبال گرمی از ما نمود و خطاب به حاضرین گفت: “حضور شما در دفتر امام جمعه به معنای دیداربا یک فرد طلبه نیست بلکه یدک کشیدن  نام ولایت در این دفتر پای شمارا به اینجا کشانده است.”

و در جمله ای افزود:” داریون حتی از داشتن نام داریون هم محروم است”که حقیر ابتدا ذهنم آلوده کمبود امکانات مالی منطقه داریون شد،ولی در جلسات دیگر که شرکت کردم متوجه شدم صحبتهای وی فراتر از این موضوع است.

جمله امام جمعه داریون خیلی ساده بیان شد،اما پر معنا بود!هر بار که به داریون می رفتم نا خودآگاه به این جمله فکر می کردم،کجای کارهابا مشکل روبروست که وی این مطلب را اینگونه بیان کرد.

رفته رفته متوجه شدم که در جاهایی مشکلاتی باید وجود داشته باشد که دود آن به چشم مستضعفین منطقه داریون می رود.ازکم توجهی مسوولین مرکزاستان تا… و همین امر باعث نگرانی و دلسوزی نماینده ولایت در این منطقه شده است.

 فهمیدم خلاشهدامنطقه داریون و بچه های فرهنگی ودلسوزدر مسوولیتهای این منطقه به خوبی مشاهده می شود.البته باید اذعان نمود که  تلاش و پشتکاری که در شهدا وجود داشت،در هیچ یک از ما دیده نخواهد شد اما می توان با توکل به خدا قدمهای مثبتی برداشت که حداقل انتظار مردم برآورده شود(آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید)

اولین شعاری که در اوایل انقلاب در پایگاه های بسیج و فرهنگی داریون نوشته شده بود،سخنی از امام علی(ع)  که فرموده بود:”اوصیکم عبادالله بتقوالله و نظم امرکم“(شما را به نظم و تقوای الهی در کارهایتان سفارش می کنم)

وقتی به سایت داریون نما مراجعه می کنیم اخبار زحمات عزیزان شورای شهر،شهرداری وسایرارگانها وادارات منطقه قابل ستایش وجایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.اما این گلایه وجود دارد که شورا  به عنوان اولین نهاد مردمی و شلوغ ترین پایگاه محرومینی که رفع مشکلات خود را در مهر شورا می دانند، باید اینچنین جلساتش با حداقل اعضا و بی نظمی در ساعات برگزاری رو به رو باشد؟!

وقتی به آیه شریفه:”واعتصموا به حبل الله جمیعا و لا تفرقوا”. (همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید)می رسیم دلایل استعفا و انتقادات اعضای شورای شهر به یکدیگربرایمان تاسف آور است.

دوستان عزیز پذیرش مسوولیت یعنی ادای تکلیف نه شانه خالی کردن و ناز کردن!آخر برای این مردم کشاورز و زحمت کش و مومن ناز و استعفا چه معنا و جایگاهی خواهد داشت؟

متهم کردن دیگری چه گره ای از مشکل این مردم مومن ومتدین که به اعضای شورا رای داده اند باز می کند؟

شورا  که با اکتفا به شعار(وامرهم شوری بینهم) اداره می شود،دیگری را متهم به کم کاری کردن در چیست؟اگر بعد از چند سال، کاری صورت گرفته که بدون رای و نظر بقیه اعضا بوده،که موجودیت شورا زیر سوال است!

نظرات اینجانب جنبه درد دل برادرانه دارد حال آنکه  منکر زحمات و تلاش شبانه روزی این عزیزان نیستم.اما باید گفت انتظارات زیاد و خدمت به مردم تعارف برنمی دارد.

“باتشکرودعای خیر”

1 دیدگاه

  1. یا عرض سلام و خسته نباشید.طرف صحبتم با کسانی است که امدند و نامزد شورا شدن و مردم با توجه به مدرک تحصیلی و شناخت از خانواده رای با ارزش خود را به آنها دادند اما آنها در عوض این اعتمادی که مردم منطقه به آنها کردند خود را اصلا وابدا ملزم به انجام فعالیتی که روزی برای آن داوطلب شدند نمی کنند.مگر همان ها نبودن که با حضور در مسجد و دیگر جا ها چه قول هایی که ندادن حال کجا هستن؟آیا آنها خود را در برابر خدا و مردم مسول نمی دانند؟آنها فردا در دیار باقی میخواهند جواب خدا را چه بدهند؟مگر خدا نگفت اگر از حق خود بگذرم از حق بندگانم نمیگذرم ؟آیا این حرف که بگویی من با فلانی مشکل دارم پس در جلسه نمی ایم درست است؟100% این چنین نیست شما قبول مسولیت کردین پس حالا بجای بهانه تراشی بیایید و دست در دست هم شهر تون آباد کنید.امیدوارم بابت متن و جمله بندی بدی که داشتم منو ببخشید.با تشکر از زحمات جناب آقای حاج آقا عزیزی امام جمعه داریون وآقای شرفیرییس شورای داریون .التماس دعا حق نگهدارتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا