ديدگاههمه

با هم و برای هم، به استقبال بهار برویم

جلیل زارع|
شادمان آن که بپوشید به تن جامه ی نو/ شادمان تر که فقیران را نو پوشانید

زمستان، نفس های آخر خود را می کشد و اشک وداع بر سرانگشتان اشجار می بارد، تا شکوفه دهند و بهار را به ارمغان آورند. زمین نیز، به اشاره ی شکوفه ها، برودت هوا را کنار زده و لباس سبز دوباره روییدن را بر تن می کند.
بیایید ما نیز به یمن این همه تغییر و تحول، نغمه ی بیداری و آگاهی سر دهیم و غبار از تن و جان بزداییم و به کدورت ها و نامهربانی ها و کژ اندیشی ها پشت پا زده، چتر مسرت و شادمانی را بر قلوب عزیزانمان بگسترانیم. شانه هایمان را تکیه گاه آنان قرار داده و مهر و محبت را به یک دیگر هدیه دهیم. و در یک کلمه، هم صدا با تحویل سال، شاهد تحویل حال باشیم.
پس دست به قلم شوید و احساس پاکتان را در دیدگاه هایتان جاری ساخته، با نگاه های متفاوت خود به استقبال بهار بروید.
من نیز برای آن که مصداق ”لم تقولون ما لا تفعلون” (چرا چیزی را می گویید، که خود انجام نمی دهید؟ آیه 2 سوره صف) نباشم، از یک منظر، دیدگاهی را نثارتان می کنم.
… یک دیدگاه: گل های احساس های سبز و زیبا، نگاه های منتظر نیازمندان را تاب نیاورده و شبنمی از عرق شرم بر لطافت گلبرگ نشانده اند. کرامت، خوشه چین خرمی محبت دوستانی است که باران نیکوکاری از آسمان عطوفتشان باریدن گرفته است. دستانی لبریز از مهربانی، اجازه می دهند، نیازمندان واقعی از سرانگشتان سخاوتشان شکوفه برچینند. گرمای محبت، اعجاز خود را متجلی ساخته و آماده است تا سرمای کدورت را در پشت پنجره ی نیاز وا نهد.
… برادر و خواهر هم وطن، به یاد دارید، زمانی را که مردم شهرمان همواره از وضعیت زندگی همسایگان خود با اطلاع بوده و به بهانه های مختلف، دستگیر نیازمندان بودند. ما امروز، چه قدر از وضعیت زندگی همسایگان با اطلاع هستیم !؟ بیایید با حضور پرشکوه در جشن نیکوکاری،شادی های خود را با آنان که چشمان انتظارشان بر سخاوت دستان ما دوخته اند، تقسیم کنیم. اگر در توانمان هست، پا را فراتر نهاده و با پر کردن فرم های حمایت از ایتام، در طرح اکرام ایتام کمیته ی امداد امام خمینی(ره) مشارکت کرده و با حمایت مالی ماهانه ی خود از یتیمان و نیازمندان، دستگیری کنیم. یا این که خود به نیاز خانواده ای بی سرپرست، پاسخ گوییم. باشد که دستگیر واقعی یتیمان و نیازمندان، مولای متقیان، دستگیرمان باشد.
بپاخیزیم که این روزها، روزهای ”سجیتکم الکرم” است. روزهای ”عادتکم الاحسان” است. روزهای ”اللهم اغن کل فقیر” است.
…… کاربران محترم داریون نما، اگر هنوز هم دریای دیدگاهتان بر ساحل غربت موج می زند، به وسعت آسمان عاطفه اتان، بی کرانه شوید و بر سایت داریون نما ببارید…. منتظر دیدگاه هایتان هستم….

2 دیدگاه

  1. جناب آقای خاکپور سلام… لطفا در صورت تمایل، سری هم به “فراخوان داریون نما برای منطقه ی داریون” بزنید. باور کنید بی صبرانه منتظر دیدگاه شماست.ممنون…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا