ديدگاههمه

تعجب نکنید داریون نفت دارد نفت ?!

سید هاشمی|

هروقت حال و هوای شهرو دیار داریون به سرم می زد و یاد وطن می افتادم ، در اولین فرصت ، سری به سایت داریون نما می زدم ببینم از منطقه چه خبر؟
با دیدن مقالات و نوشته ها و نظرات همشهریان و بعضی عکسها از جلسات و مراسم ها احساس دوری از وطن از بین می رفت و مثل این بود که در جمع دوستان و همشهریان هستم . گاهی هم خبرهای عجیب وجالب می دیدم مثلاسقوط یک فروند هواپیما در منطقه داریون (که وقتی تماس گرفتم دوستان به طنزگفتند بر اثر اصابت شدید سنگ بوده)! خبر جالبی بود در بعضی سایتهای خارجی هم درج شد و البته در ذهن من هم ماند. خبر دیگر در سال گذشته تمدید حکم امام جمعه محترم منطقه داریون که آن هم خبر بسیار خوب و امیدوار کننده ای بود.


اما در سال جدید با وجود تعطیلات نسبتا طولانی ایام عید یک روز بیشتر نتوانستم به منطقه بیایم و آن هم در کنار خانواده گذشت و عملا موفق نشدم با بسیاری از دوستان و اقوام و همشهریان دیدار داشته باشم . به محض برگشت سری به سایت زدم ببینم از منطقه چه خبر، که حس کردم انگار یک خبرهای جدیدی در سایت هست.
چشمهایم به جمال استاد جلیل زارع افتاد که مختصر آشنایی و چند روزی حضور در کنارشان در مراسم اعتکاف پارسال در مسجد امام سجاد (ع) دیندارلو باعث افتخارمان بود .

حضور فعال ایشان در سایت و درد دلها و فراخوان های این عزیز فضای خاصی به سایت داده و معلوم بود یک خانه تکانی در این سایت شده است، یک نسیم و عطر بهاری از فضای مجازی سایت به مشام می رسید، آری با این جنب و جوش و نظرات مختلف و احساس وظیفه جوانان و همشهریان و با اراده حماسه ساز آنها یک روح بهاری دمیده شده بود.
استاد زارع در آخر یکی از کامنتها نوشته بودند :
(… پس برادر و خواهر فهیم و آگاه، منتظر چه هستید، دیدگاهتان را بفرمایید… سایت بی صبرانه منتظر دیدگاه سازنده ی شماست… باور کنید شهدا زنده اند و اعمال ما را می بینند… از غافله ی عشق عقب نمانید… با تو هستم .. بله با تو …چرا این دست و آن دست می کنی!؟… بنویس دیدگاهت را… نوشتی؟… آفرین به شهامتت… معطل چه هستی؟، همین پایین است… کادر “فرستادن دیدگاه” را می گویم… کلیک کن عزیز…)
یک لحظه دیدم انگار با من است، بله با من و تک تک همشهریان ،خیلی دوستانه و صادقانه و دلسوزانه و البته قاطعانه و مقتدرانه و در عین حال مظلومانه درخواست کرده بود.
از همین راه دور تحت تاثیر قرار گرفتم….. چرا این همه مدت به داریون نما سر میزدم و علی رغم این حس زیبایی که از وطن و مردمانش به من منتقل می کرد لااقل یک پیام و نظر برای دلگرمی دوستان نمی گذاشتم؟

چرا اهمیت نمی دادم؟چرا هر وقت فکرو اندیشه ای در باره شهر و دیار خود داشتم آن را با دوستان در میان نمی گذاشتم و آنرا در معرض نقد دلسوزان و همشهریان خود قرار نمیدادم؟
این شد که تصمیم گرفتم هر چقدر کوچک ولی من نیز در این حماسه و جنبش عظم و اراده مردم شهر و دیار خود برای پیشرفت و موفقیت سهمی داشته باشم و حق آب و گل را در حد توانم ادا کنم و انشاء الله که بتوانم از همین راه دور با همراهی همه دلسوزان و همشهریان انجام وظیفه نمایم.
با این مقدمه انشاء الله منتظر اخبار تکمیلی در مورد کشف منابع عظیم نفتی در منطقه داریون باشید.
تعجب نکنید داریون نفت دارد نفت .

4 دیدگاه

  1. تعجب ندارد، عزیز دل برادر… داریون، نفت دارد، نفت! ولی نه آن نفتی که طلای سیاهش می خوانیم.نه آن طلایی که در اعماق و دل زمین جاری است. طلایی به مراتب گرانبهاتر و با ارزش تر. طلایی که در اعماق قلب و روح شما جاری است. طلایی ناب و درخشان به روشنایی روزهای خوش آینده. به روشنایی سرنوشتی شیرین که در انتظار قدومتان بال بال می زند. جوانان عزیز زادگاهم داریون، مگر نه این که مولایمان فرموده اند، فرصت ها را دریابید که مثل ابرها در گذرند؟ نعمت جوانی و فرصت هایی که در اختیار شماست، از هر نفتی و هر طلایی، گرانبهاتر است. قدرش را بدانید. هر چند، سرکش و مغرور و لجام گسیخته است، ولی در برابر عزم و اراده ی پولادین شما رام می شود، رام. من به همت والای شما جوانان این مرز و بوم، ایمان دارم، ایمان. من، تواناییتان را باور دارم، باور. می دانم اگر ما بزرگ ترها به شما نوجوانان و جوانان اعتماد کنیم، حتما منابع عظیم نفتی منطقه را کشف خواهید کرد، کشف. من به این اعتماد، اعتقاد دارم، اعتقاد…

  2. در راستای نظر جنای اقای زارع یک منبع عظیم و سرمایه ای تمام ناشدنی دیگر که میتواند منطقه را برای همیشه آباد کند صداقت و پاکی و سخت کوشی جوانان عزیز و امنیت در شهر و منطقه است .وقتی کسی بخواهد در جایی سرمایه گذاری کند ، معمولا در مورد مردمش تحقیق می کند، که اینجا چقدر امنیت دارد؟ مردم چطورند؟ آیا نیروی کار هست ؟ وجواب می شنود که بله… نیرو های تحصیل کرده دارد. امینت کامل است ،مردمی با فرهنگ دارد ،طالب مال حرام نیستند و …. ویا برعکس …. اینجا نرو که پراز دزد است ونیروی کار هم ندارد. بین دانشگاه فلان شهر و….شهر کدام بهتر است ؟ یک فاکتور مهم همین صداقت و پاکی و سخت کوشی است . داریون به واسطه فاصله کم از مرکز استان از این پتانسیل داراست که بتواند مراکز اموزشی و دانشگاه ، گردشگری ، تولیدی ، بازار خرید وفروش و یا سکونت همشهریانی که بالاجبار در شیراز ساکن هستند را داشته باشد . اگر از این فرصت ها استفاده شود وهمه خودمان را مقید به رعایت اصول شهروندی بدانیم، علاوه بر آبادانی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در حال حاضر، نام نیک داریون برای آیندگان نیز به عنوان سرمایه ای که دست کم از نفت ندارد می ماند.

  3. سلام احسنت به شما که مساله واقعی را بیان کردید البته نکته مهم دیگر اتحاد و هماهنگی و همکاری این سرما یه های اصلی جهت رسیدن به اهداف است. نباید همین که یک نفر را مثلا برای شورا انتخاب کردیم رها کنیم باید هم خودمان فعالیت کنیم و اورا کمک کنیم و هم از او کار بکشیم ای کاش هر چه زودتر مجمع دانش آموختگان منطقه داریون راه اندازی می شد و همه نیروها ضمن شناخت یکدیگر منسجم کار می کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا