گفت و گوهمه

نگاهی به فعالیتهای شورای دوم سال 1382-1386 داریون

علی زارع*|

پس از مروری کلی بر فعالیتهای سه دوره ی شورا و همچنین شورای اول به صورت جداگانه،اکنون نوبت به تحلیل و بررسی شورای دور دوم رسیده است. به سراغ آقای علی بذرافکن عضو شورای دوم رفتیم و از او در مورد این فعالیتها پرسش نمودیم و خواستیم که فعالیتهای این دوره ی شورا را برای ما بنویسند تا به اطلاع مردم عزیز و فهیم داریون برسانیم .وی هم با و جود تمام مشغله های کاری که همگی اطلاع دارید قبول زحمت نمود و روی ما را زمین نیانداخت . مطالبی را که در زیر می خوانیم صحبت های اوست در مورد فعالیتهای شورای دور دوم.
اعضای شورا به ترتیب تعداد رای عبارتند از
1-همت علی مددپور 2-علی بذرافکن 3-سید جعفر چاوشی زاده4-حجت الاسلام سید عباس هاشمی5-یدااله بذرافکن
و اینک خلاصه ای از فعالیتهای این دوره ی شورا.
اقای علی بذرافکن میگویند که همانا برنامه ریزی صحیح و منطقی ضمن مطالعه امکانات و توانایی و شناسایی کمبودها و ضعفها ،پس از بررسی و تجزیه و تحلیل طرح های اولویت دار را شناسایی ،و با تدوین اهداف و با اخلاص در عمل و پشتکاری و تعامل با مجموعه می توان رضایت مندی خداوند و مردم را فراهم نمود .طرح هایی که با هماهنگی و همکاری شورای اسلامی دور دوم با شهردار محترم وقت آقای مبشّری به مرحله ی اجرا در آمدبه شرح زیر می باشد.:
اولین تفکر شورای اسلامی دور دوم نگه داشتن حرمت مردم و تکریم ارباب رجوع در سرلوحه ی کار خود بود و درب دفتر شورای اسلامی و شهرداری به روی همه ی مردم باز بود و مردم میتوانستند به راحتی مسائل و مشکلات خود را بازگو نمایند.
قبل از هر چیز لازم میدانم اعلام نمایم که شورای اسلامی دور اول و سوم زحمات فراوانی جهت پیشبردمنطقه متحمل شدند و موفقیت هر دوره از شورا بستگی به شرایط اقتصادی کشور هم دارد.
تفکر شورای اسلامی دور دوم تفکری در جهت پیشرفت منطقه ی داریون بود چون پیشرفت شهر داریون بستگی به پیشرفت مجموعه روستاهای اطراف دارد . شورای اسلامی دور دوم تعامل خوبی با ادارات و ارگانها ی منطقه ی داریون داشت.
1-اولین گام این شورا رفع مشکل مردم در رابطه با مسئله ی سوخت بود که در فصل سرما طی سالهای متمادی جلو شعبه ی نفت داریون صف می کشیدند . که این مشکل به کلی حل شد و آسایش مردم در این مورد بوجود آمد.
2-در زمانی که شهرداری تحویل شورای دور دوم شد هیچ گونه ماشین آلات عمرانی وجود نداشت و ماشین آلات خریداری شده که عبارتند از
الف-لودر hl150
ب-آمبولانس مزدا2000
ج-پژو پارس و نیسان سایپا
د- کمپرسی آتکو
و- کمپرسی رنو
ه-کامیون آتش نشانی
3-کارهای عمرانی زیر هم در سطح شهر انجام شد که عبارتند از

:آسفالت خیابان دکتر حسابی- آسفالت کوچه ی شهید شیدایی و شهید نوروزی دیندارلو -آسفالت خیابان الزهرا -تکمیل ساختمان اداری شهرداری -دیوار کشی محوطه ی پارک شهرداری- زیر سازی و آسفالت خیابان شهرداری – زیر سازی بلوار 76 متری امام خمینی – طرح پلاک و کدپستی ده رقمی شهر داریون -زیر سازی معابر سطح شهر
4- پی گیری اورژانس جاده ای و فراهم نمودن مراحل اداری و معرفی پرسنل بومی منطقه به مرکز
5-احداث پمپ بنزین و ساخت آن تا مرحله ای
6-یکی از مهمترین کارهایی که شورای اسلامی دور دوم انجام داد و به نتیجه رسید پی گیری احداث دانشگاه ازاد اسلامی واحد داریون بود که تاثیر بسزایی در وضعیت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی منطقه ی داریون دارد و جا دارد از زحمات  دکتر کریم زارع و دکتر افتخار قدردانی نمود که سهم بسزایی در راه اندازی و ارتقا این دانشگاه ایفا نمودند.
7-پی گیری در امر تکمیل سالن ورزشی و اعزام تیم های ورزشی به مسابقات در سطح شهرستان و استان
8-پی گیری و نصب آنتن تلفن همراه در تپه ی بالای دیندارلو که واقعا زمان زیادی برد و پی گیریهای زیادی با مسولین شد و حتی مجبور به جمع آوری فیش های ثبت نام شده ی موبایل و ارائه ی آن شدیم.
9-پی گیری عریض نمودن جاده ی شیراز داریون که پروژه در دور سوم شورا به پایان رسید .
10-رسانه ای نمودن مسائل و مشکلات منطقه ی داریون
11-پی گیری مشکلات کشاورزان منطقه به ویژه وضعیت آب که در این مورد طرحی به سازمان آب منطقه ای برده شد . همانطور که می دانید منطقه ی داریون با توجه به شرایط خوب کشاورزی یکی از دشتهای حاصل خیز ولی بحران زده از لحاظ خشکسالی می باشد .و طرح آب رسانی از رود کر به این منطقه در فصل پاییز و زمستان که مورد پذیرش آب منطقه ای فارس قرار گرفت در این دوره از شورا انجام شد.
12- خاک برداری از بافت قدیم داریون و آزاد سازی سالن ورزشی

لازم به یاد آوری است که اینها فقط گوشه ای از تلاشهای این شورا برای منطقه ی داریون است که ذکر شد بسیاری از اقدامات دیگر هم انجام شده که در حافظه ی اینجانب نماند ه است .انشا اله عزیزانی که به عنوان اعضای شورای دور چهارم انتخاب می شوند در پیشرفت داریون و کل منطقه موفق باشند و جوابگوی محبتهای مردم دلسوز و زحمت کش و محروم منطقه داریون باشند.
چون حسن عاقبت نه به رندی و زاهدیست آن به که کار خود به عنایت رها کنند.

این بود صحبتهای  علی بذرافکن عضو شورای دوم و مسول فعلی تربیت بدنی منطقه ی داریون که زحمات وی در امر ورزش منطقه داریون بر هیچ کس پوشیده نیست. انشا اله که این عزیز زحمت کش و دلسوز و همکار فرهنگی سالم و سلامت باشند و مورد عنایت درگاه احدیت قرار بگیرند.
در پایان از تمامی کاربران عزیز که سوالی یا پیشنهادی یا انتقادی دارند تقاضا میکنم که با حفظ حرمت و احترام و آبروی اشخاص که وظیفه ی شرعی همه ی ماست دیدگاه خود را قسمت نظرات بیان کنند تا  علی بذرافکن به آن پاسخ دهند.اینها صحبتهای وی بود و بنده هیچ گونه دخل و تصرفی در آن انجام نداده ام امیدوارم که مورد پسند تمام عزیزان قرار بگیرد.

* فرهنگی داریونی

22 دیدگاه

  1. با عرض سلام خدمت برادر فرهنكي جناب آقاي زارع.عرض تشكر دارم كه موجبات آكاه سازي مردم را فراهم ميسازيد.واقعا بسياري از مردم از اين فعاليت ها و بيكيري هاي صورت كرفته اطلاع نداشتند ك با همت بلند آن موجبات ان فراهم شد.جاده موفقيت بيش روي شماست.سرفراز باشيد.

  2. با سلام
    انشااله در هفته ی آینده منتظر فعالیتهای شورای دور سوم هم باشید.
    در اینجا از برادران عزیز اقایان رسول شرفی و علی بذرافکن که من را در تهیه ی این مطالب یاری دادند تشکر میکنم.
    و از همینجا از اعضای شورای سوم درخواست میکنم که فعالیتهای این دوره ی شورا را جهت انتشار در داریون نما آماده .یا در اختیار بنده ی حقیر قرار دهند.
    با تشکر از تمام کاربران عزیز

  3. سلام
    با تشکر از برادر عزیزم اقا مصطفی
    این انجام وظیفه و تکلیف است و هدفی هم جز اگاه سازی مردم و کسب رضای الهی نداریم همانطور که شما گفته اید.

    ما را در این راه از دعای خود محروم نفرمایید.

    1. هموطن جان سلام
      منتظر انتقادات شما هستیم .بگویید نیمه های خالی لیوان را تا بررسی کنیم و خود آقایان شورا هم پاسخ دهند .هدف ما هم همین بوده است تا مسائل مورد نقد قرار گیرد.
      با تشکر از دیدگاه شما

  4. من موندم پس شورای سوم چیکار کرده شورای دور اول ودوم که گازکشی و آسفالت کوچه ها رو ، تعریض جاده داریون شیراز ، واحداث پارک ها و احداث بلوار امام خمینی (ره) و… همه رو مدعی هستتند که آن ها انجام داده اند ، قبرستان رو هم که کار اونها نبوده ، پس شما دور سومی ها به خودتون زحمت نوشتن ندید چیزی نمونده که به نام شما ثبت شود

    1. محمد جان سلام
      نظرتان بسیار خوب بود .خیلی از فعالیتها از شورای دور اول شروع شده یا پیگیری ان شروع شده و به شوراهای دوم و سوم هم کشیده شده است. پس تمام انها در رونق و پیشرفت داریون نقش داشته اند.
      با این وجود من از اقایان رسول شرفی و علی بذرافکن تقاضای پاسخ دارم.

  5. دعاي ما همواره با شماست.خداوند شما و كليه عزيزان را ياري كند به بركت صلوات بر جهره ي بي مثال مهدي عج الي الله تعالي .

  6. سلام و تشکر… بله رسید. دارم مطالب تکمیلی را به آن اضافه می کنم . اگر عمری باقی باشد به زودی در سایت درج خواهد شد. باز هم ممنون.

  7. سلام.استاد خسته نباشيد.دوباره به ديار غربت رفتيد و ما از ديدنتان بي نصيب.ان شاالله كه هر كجا هستيد در بناه خداوند بزرك سالم و سلامت باشيد.كارهاي موسسه بصورت رسمي جه زماني شروع ميشود.(بركزاري كلاس ها)با تشكر از زحمات جنابعالي.ممنون.جاده موفقيت بيش روي شماست.

  8. سلام مصطفی جان… فعلا در این موقع از سال برنامه ی طرح آیه های تمدن را داشتیم که الحمد لله مرحله ی اول آن انجام شد و مراحل بعد هم با کمک عزیزان انجام خواهد شد. تا آغاز سایر طرح ها و آزمون ها و دوره ها و برنامه ها، انشاءالله تابلو رزمندگان نیز بر سر در کانون، نصب خواهد شد. ولی کار منوط به مکان نیست و هر برنامه ای دقیقا در زمان خودش بدون وقفه انجام خواهد شد… هر چه خدا بخواهد عزیز دل برادر.

  9. ممنون از اطلاع رسانیتان… به ویژه برای من که از اخبار شوراهای قبل تقریبا بی اطلاعم.

    1. با سلام خدمت استاد زارع عزیز
      انشااله که شما هم با درج دیدگاهتان ما را در این امر خطیر یاری فرمایید و با بیان نکاتی که شورای اینده باید در سرلوحه ی کارشان قرار دهند این عزیزان را یاری فرمایید .تا شاهد داریونی اباد و سرفراز باشیم .

  10. سلام علی جان… از آن جا که با شوراهای گذشته و فعالیت هایشان آشنایی ندارم، ترجیح می دهم اظهار نظری نیز نداشته باشم. اما در مورد شورا های آینده، خیالتان راحت، اگر عمری باقی باشد، چه قابل بدانند و چه ندانند، دست از سرشان بر نمی دارم. آخر: داریون ارث پدر زاد من است… و….هر که غیبت کرد از شورا، چنان/ می زنم من درب و داغان می کنم…. بله، این طوری هاست عزیز دل برادر…

  11. با سلام خدمت تمام کاربران
    انشااله در چند روز اینده اگر عمری باقی باشد ،شاهد فعالیتهای شورای سوم خواهیم بود که در حال آماده شدن است و به محض اتمام آن را به داریون نما ارسال خواهیم کرد تا منتشر و به اطلاع تمام مردم عزیز داریون برسد.
    با تشکر از شما عزیزان

  12. سلام استاد جان
    انشااله با نظر مدیر محترم داریون نما فعالیتهای شورای سوم در روز شنبه یا یکشنبه منتشر خواهد شد
    ضمنا با این گزارش یک فایل صوتی هم همراه است

  13. این گزارش ها که زبان خود شوراها است دری را دوا نمی کند چون فقط یک لیوان پر پر نشان داده می شود . گزارشی ارزش دارد که از زبان مردم پشیمان باشد ،از قدیم گفته اند : کس نگوید که دوغ من ترش است .

    1. گمنام جان سلام
      نیمه ی خالی لیوان و نقاط ضعفها را بر عهده ی کاربران گذاشته ایم ولی خوشبختانه مثل اینکه هیچ ضعفی وجود نداشته است . اگر از دید شما نیمه ی خالی است لطفا بفرمایید تا همه اطلاع پیدا کنند .
      با تشکر از شما عزیز بزرگوار که دیدگاهتان را درج فرمودید.
      از اعضای شورای وقت هم خواسته ایم که پاسخ دهند و مطمئن باشید که پاسخ میدهند .پس چرا برادر منتظری چراغ را روشن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا