اخبارهمه

برای بارش دوباره برف و باران آماده باشید

سامانه جدیدی فردا از راه می رسد و تا دوشنبه صبح می بارد.

به گزارش «داریون نما»، هواشناسی فارس برف، باران، وزش باد شدید و رعدوبرق را برای جمعه و اوایل هفته آینده پیش بینی می کند. برپایه گزارش هواشناسی، سامانه بارشی جدید در بیشتر نقاط استان به ویژه در نواحی غربی، جنوبی ومرکزی فعال خواهد بود. احتمال می رود که معابر عمومی دچار آبگرفتگی شده و رودخانه ها طغیان کند. هواشناسی هشدار داد که به دلیل بارش برف و محدودیت دید امکان اختلال در آمدو شد جاده ای وجود دارد. پیش بینی می شود که محورهای شیراز به اصفهان، سپیدان و قائمیه با بارش برف، یخبندان و کاهش دید مواجه شود. در محورهای شیراز به جنوب استان هم احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد. این پیش بینی هواشناسی فارس نگرانی هایی درباره وضع ترافیک در محورهای داخل شهر پدید می آورد. به دنبال بسته شدن محورهای مواصلاتی در بارش 2 هفته پیش، ترافیک جاده ای به داخل شیراز کشیده شد و راهبندان شدیدی را به خصوص در بزرگراه صنایع، محور باجگاه و بولوار امیرکبیر پدید آورد.

البته هواشناسی فارس پیش بینی می کرد که هفته پیش هم برفی و بارانی باشد. همین پیش بینی شهروندان را به صف های طولانی نانوایی ها و فروشگاه ها کشاند. هجوم مردم برای خرید برخی تجهیزات باعث شد که اجناسی چون زنجیرچرخ تا 3 برابر قیمت واقعی گران شود. با این حال میزان بارش برف هفته پیش آنقدر که مردم انتظار داشتند گسترده نبود. مدیرکل هواشناسی فارس در این باره به گزارشگر ما گفت: «آمار و اطلاعات بیانگر بارش برف در هفته گذشته است. شما نباید تنها بخشی از شهر شیراز را در نظر داشته باشید، نقاط مختلف استان شاهد بارش های زیادی بود.»

انتقاد دیگری هم بر هواشناسی فارس وارد است. در بارش دو هفته اخیر، هواشناسی میزان بارش برف را 15 سانتی متر اعلام کرد. این آمار از آنجا اعلام شد که ایستگاه هواشناسی در فرودگاه شیراز قرار دارد. این درحالی است که در برخی نقاط چون شهرک گلستان و صدرا بیش از 40 سانتی متر برف روی زمین نشست. عبدالکریم جامع گفت که شمالغرب شیراز به ویژه شهر صدرا نیازمند ایستگاه هواشناسی است. از قرار، نبود زمین مناسب باعث شده که این منطقه شیراز از داشتن ایستگاه هواشناسی محروم بماند. جامع افزود: «برای راه اندازی ایستگاه در صدرا مشکلاتی داریم. در واقع برای راه اندازی ایستگاه باید یک سری استانداردها رعایت شود. برای نمونه این ایستگاه باید در زمینی هموار ایجاد شود و از ساختمان، کوه و موانع دور باشد. در صدرا بیشتر با تپه ماهور مواجه هستیم.»

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: «این زمین باید امکاناتی چون آب، برق، گاز و تلفن هم داشته باشد. متاسفانه هنوز نتوانسته ایم زمین مورد نیاز خود را بیابیم.»

باید دید آیا اطلاعیه جدید هواشناسی باعث خواهد شد که مسئولان برای جلوگیری از تکرار مشکلات برف دو هفته پیش چاره ای بیندیشند؟

6 دیدگاه

  1. هفته قبل هم گفتن بارش برف وبارون شدیداما خبری نشد.امیدواریم این بار شاهد نزول رحمت خدا باشیم چون منطقه فارس که روزی بزرگترین تولید کننده گندم درکشوربودچندین سال است که خشکسالی درآن بیدادمی کند.همه ی ما برای بارش باران دعاخواهیم کرد….
    ایمان را ازکودکی آموختم درآن هنگام که مردم دعای باران می خواندند تنها اوبود که باخود چترآورده بود…

  2. با سلام…
    دیشب باز هم این جا برف بارید. خدای را به خاطر این همه نعمات بی دریغش شاکریم.

    بارش های مکرر برف و باران در استان فارس، شهر شیراز و منطقه ی داریون، جای شکر دارد. دست به دعا برداریم عزیزان دل برادر !

  3. زير باران بيا قدم بزنيم
    حرف نشنيده اي به هم بزنيم
    نو بگوييم و نو بينديشيم
    عادت كهنه را به هم بزنيم
    و زباران كمي بياموزيم
    كه بباريم و حرف كم بزنيم
    كم بباريم اگر، ولي همه جا
    عالمي را به چهره نم بزنيم
    چتر را تا كنيم و خيس شويم
    لحظه اي پشت پا به غم بزنيم
    سخن از عشق خود بخود زيباست
    سخن عاشقانه اي به هم بزنيم
    قلم زندگي به دست دل است
    زندگي را بيا رقم بزنيم
    «سالكم» قطره ها در انتظار تواند
    زير باران بيا قدم بزنيم مجتبي كاشاني

    1. پاسخ کمی شوخی به شعر خیلی جدی سروش :

      زیر باران چرا قدم بزنیم !؟
      تر کنیم حرف و هی به هم بزنیم !؟

      آفتابی شویم بهتر نیست !؟
      حرف از نور دم به دم بزنیم !؟

      از دل آفتاب نور چون خیزد
      نور باران عشق را رقم بزنیم !

      حرف نشنیده هی زدیم به هم
      حرف های شنیده هم بزنیم !

      عادت کهنه را زدیم چه خوب !
      سخن نو بر انجمن بزنیم !

      ماه نو چون ترا به من برساند
      زیر نورش بیا قدم بزنیم !

      قلم زندگی قبول ! دست دل است
      دل دیوانه را قلم بزنیم !

      زارع را با سروش عهد دیرین است
      عهد دیرینه بیش و کم بزنیم !

      1. سلام مرسی به خاطر این شعر زیبا شما
        عزیز دل برادر
        دنیا رو باید به شوخی گرفت
        زیاد جدی نیست .

  4. الان كه دارم اين كامنت را مينويسم از پنجره بيرون را مي بينم كه برف زيبايي در حال بارش است .انشاله كه اين نعمت الهي هر چه بيشتر شامل حال مردم عزيزمان شود.
    خدارا شكر…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا