گفت و گو

کارگاه هنرستان نیاز به تجهیز بیشتری دارد

عکس و خبر:روح الله قربانی|

به گزارش داریون نما این نمایشگاه که ازغرفه هایی همچون برق؛مکانیک؛کامپیوتر؛فرهنگی؛سلامت واطلاع رسانی تشکیل شده مورد بازدید دانش آموزان و اولیا ء علاقمند و سایر همکاران فرهنگی قرار گرفت .
در ادامه گفتگوی خبرنگار سایت داریون نما را با ناصر شرفی مدیرهنرستان پویش را ملاحظه می کنید:

امام جمعه داریون در مراسم افتتاحیه نمایشگاه
امام جمعه داریون در مراسم افتتاحیه نمایشگاه

هدف از برگزاری نمایشگاه را به اختصار بیان کنید:
در ابتدا جا دارد فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا و روز مادر و نیزولادت رهبرفرزانه انقلا ب حضرت امام را به همه ی شما عزیزان تبریک عرض نمایم.

اهداف نمایشگاه را به صورت تیتروار عرض می کنم:

۱- معرفی بیشتر رشته های فنی هنرستان در منطقه
۲- – تاثیر تحصیل در رشته های فنی و جذب شغل در بازار کار آینده
۳- – مشاوره شغلی و تحصیلی جهت دانش آموزان و بالا بردن آگاهی اولیا ء
یکی از اهداف و سیاست های کلی وزارت آموزش و پرورش، توسعه کمی و کیفی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش است تا از این طریق زیرساخت های لازم برای اشتغال جوانان در کنار افزایش دانش آنان فراهم شود.وزارت آموزش و پرورش هر چند در این زمینه گام هایی برداشته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد وجود دارد.

ناصر شرفی مدیر هنرستان
ناصر شرفی مدیر هنرستان

استقبال از رشته های فنی و حرفه ای در شهر داریون چطور است؟
خوشبختانه استقبال از رشته های فنی وحرفه ای هر ساله با سیرصعودی مواجه است واستقبال بیشتر دانش آموزان و همچنین والدین نسبت به این رشته ها،نیازمند تبلیغات وفرهنگ سازی است
مهمترین مشکل رشته های فنی و حرفه ای چیست؟
عمده ترین مشکل مهم واساسی رشته های فنی وحرفه ای،نحوه هدایت تحصیلی دانش آموزان است.
متاسفانه درمشاوره تحصیلی در پایه اول دبیرستان به خوبی دانش آموزان را برای انتخاب رشته های تحصیلی مشاوره نمی دهند و دانش آموزانی که دارای معدل های پایین هستند را به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت می کنند با این تصور که تحصیل در این رشته ها سهل و آسان است.

افتتاحیه نمایشگاه
افتتاحیه نمایشگاه

و این در حالیست که باید انتخاب رشته هاعلاوه براستعداد وعلاقه دانش آموز براساس نیازسنجی جامعه بامدیریت صحیح صورت گیرد،والدین نیز باید نسبت به رشته های فنی و حرفه ای آشنایی داشته باشند تا با تحصیل فرزندان خود در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش مخالفت نکنند.
برخی تصور می‌کنند آموزش و پرورش در اجرای نظام جدید تنها پایه ششم را راه‌اندازی کرده است، در حالی که سه ساله شدن‌ هنرستان‌ها که تا سال‌های گذشته دو ساله بود، مهمترین بخش تحول در نظام آموزشی جدید است.
از مهر امسال تمامی هنرستان‌ها سه ساله می‌شوند و دبیرستان‌ها نیزبه دو دوره اول و دوم تقسیم می‌شوند، به این معنا که پس از پایه ششم، سال اول متوسطه اول آغاز می‌شود وپس ازاتمام سه ساله اول متوسطه،سه ساله دوم به صورت تخصصی برای دانش آموزان آغاز خواهد شد

نمایشگاه
نمایشگاه

تجهیزات کارگاهی شما چگونه است؟
تجهیز نبودن کارگاه های هنرستان ها و فراز و فرودهای ناشی از تغییرات فناوری در کیفیت ارایه آموزش های این مرکزسایه افکنده است ودر صورت به روز شدن تجهیزات و آموزش زمینه جذب هنر جویان به بازار کار بیش از پیش فراهم می گردد .
و حرف پایانی شما
از زحمات کلیه پرسنل این هنرستان که زحمات زیادی در بر پایی این نمایشگاه کشیده بودند تشکر و قدر می کنم.

هنرستان
هنرستان

 از حجت الاسلام عزیزی امام جمعه داریون، همچنین معاون محترم اجتماعی نیروی انتظامی استان، سروان لشکری فرمانده پاسگاه انتظامی دودج؛ زارع رییس اداره پیشگیری از آسیب اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش و کارشناس مسئو لان محترم اداره کل ( فنی – مشاوره – پرورشی )– معاونین محترم ناحیه ۴احمدی و آقاپور کارشناسان فنی ناحیه ، کارشناسی مشاوره ناحیه – مسئول محترم نمایندگی داریون -معاون محترم آموزش و پرورش ارسنجان ومدیرهنرستان آن شهرستان و کلیه مدیران هنرستانها ی ناحیه ۴ و مدیران منطقه داریون و انجمن اولیاء هنرستان که در مراسم افتتاحیه حضور داشتند قدردانی می کنم.

7 دیدگاه

  1. متاسفانه محیط فیزیکی این هنرستان ودیگر عوامل باعث شده دانش آموزان آنرا … بنامند که اصلا زیبنده این هنرستان (دبیرستان فاطمی فرد)که روزگاری مهد پرورش اکثر تحصیل کردگان داریون بود. نیست ، به امید روزهای بهتر برای این مدرسه

  2. آموزش و پرورش در منطقه ی داریون همانند دیگر موارد از قدمت خاصی برخوردار است .و این مطلب به علاوه استعداد فراوانی که در قشر دانش آموز این منطقه وجود دارد می طلبد، بهترین معلم ها را به اینجا آورد و استفاده کرد…

  3. صحبت های آقای شرفی رو تصحیح بفرمایید که نظام 6-3-3 دوسال است که اجرای آن آغاز گردیده ومهرماه سال آینده( 94-93 )نیز دانش آموزان مانند سال های گذشته در پایه اول عمومی تحصیل خواهند کرد وسال 95-94 نیز دوره دوم متوسطه (اعم از دبیرستان وهنرستان) کلاس اول نخواهند داشت.

  4. به نظرم ساختمان مدرسه عامل موفقیت نیست و نمیتونه باشه
    این انگیزه دانش آموزه که حرف اول رو میزنه
    یه تجربه که باعث شد انگیزه من بیشتر بشه ، این بود که ، دیروز جمعه که رفتم کوه ،روحیم عوض یعنی از این رو به اون رو شده، در حدی که امروز با وجود اینکه شنبه بود و شنبه روز بدی هست اما عین بلدوزر دارم درس می خونم، تمرین حل میکنم و جالب تر این که از این کار خسته نمی شم ! خودمم باورم نمیشه! شما ولی باور کنید !راس میگم!
    عامل دومی شام هست واما شام چی میخورم ؟ دوغ محلی داریون با نعنا و پونه و گل محمدی و سبزی خوردن که یه مشت کشمش و گردو و فلفل سیاه و خیار هم ریخته بودیم توش با یه عالمه سنگک
    شما هم تجربه کنید ، فیزیک تضمینی بیست!!

  5. سلام آقا سروش
    چطور با اين شام و وضع خوب يارانه هم ثبت نام كردي؟

    اراده خيلي خوبي داري
    آفرين
    خوب خوب درس بخوان
    موفق باشيد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا