گزارشهمه

عطر محرم در شهر داریون (قسمت هشتم)

یوسف بذرافکن|

در تاسوعای حسینی که منسوب به علمدار رشید کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع)است عطر محرم از خیابان های داریون به مشام می رسید .

بوی غذای نذری در شهر پیچیده بود , خیابان ها و معابر شلوغ شده بود ، آمد و رفت عزاداران و کسانی که در تدارک نذری و عزای سید و سرور سالار شهیدان عالم بودند چهره داریون را دگرگون کرده بود ،
مراسم نماز جمعه شلوغ تر شده بود . کمتر کوچه ای بود که نوعی نذری در آن توزیع نشود ! هئیت ها و دسته جات عزاداری در عصر تاسوعا در سطح شهر به حرکت در آمده بودند . مراسم عزاداری و زنجیر زنی تا پایان تاسوعا ادامه داشت .

امشب در شب عاشورا هیئت ها از همه شب ها شلوغ تر می شود و فردا مردم از ساعات اولیه بامداد در قالب هئیت های مختلف از داریون ، دیندارلو , کوشک و مولا ودودج به سوی امام زاده ابراهیم (ع) به حرکت در می آیند . همه داریونی ها حتی کسانی که سال ها است از زادگاه خود مهاجرت کرده اند در عزاداری بی نظیر عاشورای حسینی شرکت می کنند و در نماز ظهر عاشورا را به جای می آورند .

در روز عاشورا افرادی همچون حاج عین اله کاظمی وحاج جعفر نامجو تقریبا همه عزاداران را صرف برای نهار به سفره امام حسین (ع) دعوت می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا