گزارشهمه

آرزوی چمن کاری زمین فوتبال داریون برای فوتبالیست های داریونی؛شاید قرنی دیگر…!

گزارش:علی مختاری|

چمن کاری زمین فوتبال شهرداریون شیراز یکی از آرزوی های فوتبالیست های این شهر است که به گفته آنان تاکنون برآورده نشده است.

این بازیکنان خواستار توجه جدی و پیگیری مسئولین ورزش شهرستان شیراز و دیگر نهادهای مربوط شدند و می پرسند چرا وعده های داده شده عملی نمی شود؟
زمین فوتبال شهرداریون که تاکنون فوتبالیست های زیادی را هم در سطح استان فارس و هم در سطح کشور مطرح کرده است قدمت 50 ساله دارد و با گذشت چندین دهه هنوز کشت چمن این ورزشگاه به رغم وعده ها در هاله ای از ابهام قراردارد.
فوتبالیست های داریون می گویند: مکاتبات و پیگیری های مردم این شهر در پیچ و خم های اداری گیرکرده و ازاینکه وعده ها عملی نشده، دلگیرهستیم.
پیشکسوت فوتبال این شهرکه دل پر خونی از وعده های عملی نشده دارد در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: زندگی حرفه ای فوتبالی من تمام شد و آرزوی بازی کردن در روی زمین چمن به دلم ماند.

عکس تزیینی است

سیاوش شیروانی افزود: ما که به آروزی خود نرسیدیم امیدوارم برای نسل بعد این اتفاق بیفتد تا آنها هم مثل ما آرزو به دل نمانند.
وی بیان کرد: مسئولان طبق شواهد موجود پنج بار قصد چمن کاری زمین داشته اند که هر بار به علت نبود بودجه کافی و وجود بسیاری از کارشکنی ها عملا پروژه در پیچ و خم مکاتبات اداری متوقف شده است.
بازیکن تیم بهزیستی هم گفت:در حال حاضر این شهر زمین مناسبی ندارد و ما مجبورهستیم برای بازی به شهرهای خرامه یا شیراز عزیمت کنیم .
مهرداد رحمانی ادامه داد: این شهر پر از استعدادهای ناب فوتبال در رده های مخلتف سنی است اما نبود امکانات مناسب از جمله زمین چمن فوتبال انگیزه را از آنها سلب می کند و این روند اصلا خبر خوبی برای ورزش این شهرو دیار نیست .
مسئول تربیت بدنی داریون به ایرنا گفت:مالکیت اولیه این زمین در اختیار بهزیستی بوده اما از سال 86 تاکنون اداره تربیت بدنی شیراز مالکیت آن را به عهده گرفته تا رویای داشتن یک زمین فوتبال چمن را به واقعیت تبدیل کند.

*****

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز:

**در جلساتی که با شورای داریون و سایر مسئولان داشتیم به آنها اعلام کردیم که اگر درخواست زمین چمن طبیعی دارید باید به ما اطمینان بدهید که منابع آبی آن را تامین می کنید اما دیگر خبری از آنها نشد.

**اگر نماینده ای پیگیری اعتبار کند و از بخش خصوصی،خیرین یا شهرداری درخواست مشارکت و منابع مورد نیاز را تامین کند ما صدرصد استقبال می کنیم در غیر اینصورت ادامه کار عملا غیر ممکن است.

*****

رییس شورای شهر داریون:

**طی جلسات متعدد با نمایندگان مردم شیرازدر مجلس شورای اسلامی ،آب منطقه ای، مسئولان تربیت بدنی ،بخشداری و فرمانداری شیراز درخواست خود را مبنی بر استفاده از آب چاه غیرشرب این شهر برای استفاده از آن در آبیاری زمین چمن و فضای سبز داریون ارائه کرده ایم اما هنوز جوابی دریافت نکرده ایم .

*****

پیشکسوت فوتبال داریون:

وجود 30تیم فوتبال با بیش 600 بازیکن و همچنین حضور پر رنگ تیم های فوتبال عقاب ،اتحاد داریون و شاهین دودج در مسابقات فوتبال شیراز گواه این است که ورزشکاران این منطقه محروم علاوه بر داشتن استعدادهای ناب،به یک زمین فوتبال خوب چمن برای بروز استعدادهای خود نیاز مبرم دارند.

*****

علی بذرافکن ادامه داد:طی چهار سال گذشته با همکاری شهرداری،شورای اسلامی و بهزیستی کارهای مهمی از جمله عملیات اولیه خاکبرداری و خاکریزی،لبه گذاری،تسطیح و دیوار کشی و ساخت سکوی تماشاگر این زمین و با صرف هزینه ای بالغ بر 700میلیون ریال انجام شد و برای کشت زمین چمن طبیعی در اختیار تربیت بدنی شیراز قرار گرفته است .
وی گفت: وجود 30تیم فوتبال با بیش 600 بازیکن و همچنین حضور پر رنگ تیم های فوتبال عقاب ،اتحاد داریون و شاهین دودج در مسابقات فوتبال شیراز گواه این است که ورزشکاران این منطقه محروم علاوه بر داشتن استعدادهای ناب،به یک زمین فوتبال خوب چمن برای بروز استعدادهای خود نیاز مبرم دارند.
وی گفت: تیم های فوتبال این شهر به علت نداشتن زمین مناسب و خودداری تیم های مختلف برای انجام بازی دوستانه دراین شهربه ناچار مسیرپرخطر داریون به شیراز را می پیمایند ضمن اینکه هزینه اجاره زمین بازی و خرید البسه ورزشی نیز باعث شده تا بازیکنان عطای فوتبال را به لقایش ببخشند.
پیشکسوت فوتبال داریون گفت:متاسفانه زمین فعلی ما فقط به درد بازی فوتبال ساحلی می خورد چرا که با این تعداد بازیکن و برآورد نکردن خواسته هایشان ،باعث سرخوردگی آنها و یا ترک این ورزش ازسوی برخی شده است .
رئیس شورای اسلامی داریون گفت: منطقه ورزش دوست داریون دارای چندین تیم فوتبال و تعداد زیادی بازیکن است که حق طبیعی آنهاست حداقل یک زمین فوتبال مناسب و در خور شان و منزلت آنها وجود داشته باشد.
کامران خورشیدی بیان داشت: طی جلسات متعدد با نمایندگان مردم شیرازدر مجلس شورای اسلامی ،آب منطقه ای، مسئولان تربیت بدنی ،بخشداری و فرمانداری شیراز درخواست خود را مبنی بر استفاده از آب چاه غیرشرب این شهر برای استفاده از آن در آبیاری زمین چمن و فضای سبز داریون ارائه کرده ایم اما هنوز جوابی دریافت نکرده ایم .
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز درباره وضعیت زمین فوتبال شهر داریون اظهارداشت:داریون یکی از بخش های مستعد در حوزه ورزش است و از اینکه ورزش در این منطقه بسیار به روز و فعال است شکی نداریم .
محسن سالاری ادامه داد: با توجه به تجربیات قبلی که در شهراقلید و بخش سده این شهرستان داشته ایم و کمبود منابع آبی هم در این موضوع دخیل است، اولویت اصلی ما احداث زمین چمن مصنوعی در داریون است.
وی گفت :در جلساتی که با شورای داریون و سایر مسئولان داشتیم به آنها اعلام کردیم که اگر درخواست زمین چمن طبیعی دارید باید به ما اطمینان بدهید که منابع آبی آن را تامین می کنید اما دیگر خبری از آنها نشد.
وی ادامه داد:طرح بهسازی ،تسطیح و لبه گذاری و خاک ریزی نباتی انجام شده اما دیگر ادامه آن امکانپذیر نیست چون منابع آبی کافی در اختیار نداریم تا چمن را بصورت طبیعی بکاریم.
این مقام مسئول بیان داشت: در حال حاضر با توجه به شرایط خاص دولت و نبود نقدینگی قابل ملاحظه در حوزه ورزش با محدودیت منابع روبرو هستیم .
سالاری بیان کرد: اگر نماینده ای پیگیری اعتبار کند و از بخش خصوصی،خیرین یا شهرداری درخواست مشارکت و منابع مورد نیاز را تامین کند ما صدرصد استقبال می کنیم در غیر اینصورت ادامه کار عملا غیر ممکن است.
telegram-0

3 دیدگاه

  1. … این درد ناتمام را تمام کنید
    وقتی به جای چمن
    زیر پای فوتبالیست هامان
    علف سبز می شود !!!

  2. نوشته شده که زمین مورد نظر فوتبالیست‌های زیادی در سطح استان و کشور مطرح کرده است، جسارت نشود چون خیلی‌ها شناختی از فوتبالیست‌های داریون ندارند، ممنون می‌شویم در صورت امکان به اسامی فوتبالیست‌های مطرح به خصوص در سطح کشور اشاره‌ای شود …

  3. با عرض سلام خدمت دوستان عزیز منطقه داریون
    احتراما باید به عرض می رسانیم که در خصوص پیگیری و مطرح کردن مسایل و مشکلات منطقه داریون از ورزشی گرفته تا فرهنگی و رساندن موضوعات مهم و ضروری به گوش مسولین کشوری امادگی کامل داریم لذا نقطه نظرات دلسوزانه دوستان عزیز نیز می تواند باعث دلگرمی ما در امر اطلاع رسانی شود باشد تا مشکلات این منطقه محروم نیز بطور کامل حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا