آسمانه

به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها/الگوی تمام مومنین

یوسف بذرافکن

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سیده نساء العالمین است .

آن حضرت نه تنها الگوی زنان عالم که الگوی تمام مومنین است . رفتار ، کردار ، گفتار دختر گرامی رسول الله سرمشق همه مومنان است .

زنی که در زندگی کوتاه خود و در خانه ای ساده فرزندانی بزرگ را تربیت کرد که در تاریخ می درخشند . بانویی فداکار که در سخت ترین شرایط همسرش مولای متقیان علی علیه السلام، لحظه ای آن حضرت را تنها نگذاشت .

ya-fatemeh

تمام ابعاد زندگی حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها باید الگوی زنان مسلمان قرار گیرد . حضرت زهرا سلام الله علیها را باید شهید حریم امامت و ولایت نامید .

خطبه ی مشهور فدکیه آن حضرت نشان دهنده شجاعت ، فصاحت و بلاغت و دفاع جانانه آن حضرت از حریم ولایت و امامت است .خطبه ای که با حمد و ثنای خداوند متعال و ستایش رسول اکرم (ص) آغاز می شود و بعثت پیامبر (ص) را یاد آور می شود و سپس به فداکاری های حضرت علی علیه السلام و شجاعت های بی مانند آن حضرت در دفاع از رسول خدا و دین خدا اشاره می کند و در آن برخی از اصحاب که پیرو شیطان شده و راه نفاق در پیش گرفته اند را به شدت سرزنش می کند و سخن ابوبکر را تکذیب می‌کند که طبق چه قانونی او را از ارث پدر محروم کرده است؟! آیا آیه‌ای از قرآن چنین گفته است؟! و سپس او را به دادگاه خداوند در روز رستاخیز واگذار می‌کند و یاران پیامبر را به پرسش می‌گیرد که چرا در مقابل این ستم‌ها ساکت نشسته‌اند. آن حضرت آشکارا می‌گوید که آنچه آنها (ابوبکر و اطرافیانش) کرده‌اند، شکستن سوگند ( نکثوا ایمانهم) است و در فراز پایانی خطبه، ننگ کار آنان را جاودانی و سرانجام آن را دوزخ می‌داند. خطبه فدکیه سرشار از معارف ناب دین مبین اسلام و فلسفه احکام وفرایض الهی است که باید مورد مطالعه و دقت همگان وبویژه قرار گیرد .

2 دیدگاه

  1. زهرا جان
    تو آن رازی هستی که تا روز جزا افشا نخواهد شد
    شب قدری تو! هرگز مثل تو پیدا نخواهد شد
    می دانم که ضامنم شدی
    می دانی چقدر نیازمندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا