اخبارهمه

توصیه امام جمعه داریون به فرهنگیان داریونی:واقعیت های دینی را به دانش آموزان بگویید تا مورد ضلالت افراد بی دین قرار نگیرند

نماز جمعه این هفته با حضور انبوه مردم ولایت مدار شهر و منطقه داریون، روحانیون معظم، خانواده های معزز شهدا،دانشجویان و دانشگاه هیان، دانش آموزان، فرهنگیان، مسؤلین  ادارات دولتی داریون، بسیجیان، نیروی انتظامی و اعضای شوراهای شهر و روستا و سایر اقشار مردم و روستا های هم جوار، به امامت  حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا فخرالدین اسدی امام جمعه  منطقه داریون برگزار شد.

hajaghaasadi11

خطبه اول:
خطیب  جمعه در ابتدای خطبه اول ضمن دعوت و سفارش به رعایت تقوی و دوری نماز گزاران از محرمات، این خطبه را با تشریح سلسله مباحث گذشته که در مورد چهار عضو از اعضای بدن انسان که اکثر گناهان از این چهر عضو نشأت می گیرد و اگر کنترل نشوند آثار سوء و زیانباری به ارمغان می آورند…….. خطبه اول این هفته را اختصاص به آثار خلقت چشم و حقوق آن از منظر آیات: “قل للمومنین یغضوا من ابصارهم …و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن” وروایات پرداختند و در این خصوص گفت: چشم ساختار فیزیکی پیچیده ای دارد که بوسیله آن می توان زیبایی های خلقت و مخلوقات را ببینیم و قدرت تشخیص و تمییز بین زشتی و زیبایی از آثار فیزیکی چشم است. اما رعایت حقوق معنوی چشم این است که بصورت صحیح و معقول از آن استفاده شود و نسبت به محرمات کنترل شود وبه حریم دیگران تجاوز نکیم و با دید مثبت و تشخیص صحیح نسبت به اعمال انسانها قضاوت کنیم و علاوه بر انجام شکر لسانی و زبانی این نعمت الهی، شکر عملی و اصطلاحی را در این خصوص که همان پوشش و کنترل آن از نگاه های ناروا می باشد در جای خودش و به هنگام انجام دهیم و مراقب باشیم حق این ودیعه الهی را به درستی ادا کنیم.
حجت الاسلام اسدی در ادامه افزود: متأسفانه با گسترش فضای مجازی در جامعه و خانواده ها و تبلیغات سوئی که این پدیده جهانی دارد؛ مشکلات عدیده ای به دنبال خود آورده که همان دریغ نگاه زوجین به هم و والدین نسبت به فرزندان و بلعکس است و بیشتر اوقات چشمها معطوف به سرگردانی و ولنگاری در فضای مجازی است و زندگی برخی خانواده ها تبدیل به منجلاب و طلاق عاطفی کرده است؛ لذا پدارنی که ماهواره نصب می کنند پداران دلسوزی برای اعضای خانواده نیستند بلکه بیشتر به دنبال عیش و نوش و جبران عقده ها و حقارت های خود هستند که کانون گرم خانواده را به انزوا و ابتذال تبدیل می کنند.

خطبه دوم:

امام جمعه منطقه داریون در خطبه دوم، ضمن دعوت مجدد مردم به رعایت تقوای الهی، به مناسبت هشتم اسفند ماه سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: یکی از مقوله های دین مبین اسلام و هدف بعثت انبیای الهی، تربیت و هدایت انسانها است لذا کسانی که می خواهند در مکتب اسلام خدمت کنند باید اسلام ناب محمدی(ص) در دستور کار خود قرار دهند نه اسلام آمریکایی یا اسلام معاویه ای که برخی دارند به راحتی آن را تبلیغ می کنند و متأسفانه دین آنقدر مظلوم شده است که هر کس به خود اجازه می دهد مسائل اخلاقی و تر بیتی دین اسلام را کارشناسی کند و در مورد آن اظهار نظر کند.

وی در ادامه اظهار داشت: مرحوم امام خمینی (ره) در این خصوص می فرمایند: آنانکه دین سازى کرده، باعث گمراهى و انحراف جمعیت انبوهى شده اند، بیشترشان اهل علم بوده اند؛ بعضى از آنان در مراکز علم تحصیل کرده، ریاضتها کشیده اند. انسان به صورت خودرو و خودسر، مهذب و تربیت نمی شود در زمینه تهذیب و تزکیه نفس و اصلاح اخلاق، برنامه تنظیم کنید؛ استاد اخلاق و خطیب براى خود معین نمایید؛ . خودرو نمی توان مهذب شد. چطور شد علم فقه و اصول به مدرّس نیاز دارد، درس و بحث می خواهد، براى هر علم و صنعتى در دنیا استاد و مدرس لازم است، کسى خودرو و خودسر در رشته اى متخصص نمی شود، فقیه و عالم نمی شود، لیکن علوم معنوى و اخلاقى که هدف بعثت انبیا و از لطیفترین و دقیق ترین علوم است، به تعلیم و تعلم نیازى ندارد و خودرو و بدون معلم حاصل می شود؟!
حاج آقا اسدی در ادامه افزود:  معلمین عزیز مدارس سعی کنند واقعیت های دینی را برای دانش آموزان بیان کنند تا مورد ضلالت افراد بی دین قرار نگیرند و مادران نیز با الگو قرار دادن فاطمه زهرا(س) نسبت به تربیت صحیح اسلامی فرزندانشان بیشتر وقت بگذارند حساس و دقیق در این خصوص عمل کنند و در مقابل رفتارها و آموزه های دینیشان بی تفاوت نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا