دودجهمه

زمینه های احداث سومین خانه ورزش بخش مرکزی در روستای دودج داریون بررسی شد

محمدشجاعی رییس اداره ورزش و جوانان بخش مرکزی شیراز  گفت: احداث خانه ورزش روستایی برای اولین بار بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی اتفاق می افتد که طبق برنامه از پیش تعیین شده تمام روستاهای بخش مرکزی شیراز صاحب خانه ورزش خواهند شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر مجوز احداث و تجهیز ۸خانه ورزش روستایی را دریافت نموده که خانه ورزش دودج سومین مکان بعد از روستای های کدیون و طفرآباد در بخش مرکزی شیراز است.
این مقام مسوول ادامه داد:صفحه دارت، تنیس،شطرنج ،طناب زنی،فوتبال دستی و تاتامی از رشته هایی هستند که پس از مهیا شدن امکانات اولیه آن در خانه ورزش دودج شروع به فعالیت خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد:با توجه به مسوولیتی که در خصوص ورزش بخش مرکزی شیراز دارم برخود وظیفه میدانیم که براساس نیازها و شرایط موجود و همچنین بودجه در نظر گرفته شده از طرف این اداره همکاری های لازم را انجام بدهیم.
وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته از طرف کارشناسان،فارس و خصوصا منطقه داریون با وجود داشتن آب و هوایی بسیار آیده آل می تواند راههای رسیدن به ورزش های قهرمانی را برای ورزشکاران هموارتر بسازد.
رییس اداره ورزش و جوانان بخش مرکزی بیان کرد:هزینه فرهنگی و ورزشی روستاهای بخش مرکزی ۳درصد است که این میزان کفاف تجهیز و آماده سازی کامل اماکن ورزشی را نمی دهد بنابراین پیشنهاد می شود درآمدهای روستاهای بخش مرکزی تجمیع کرده تابتوانیم به نوبت برای آنها اماکن ورزشی ساخته و به بهره برداری برسانیم.
وی تاکید کرد:یقین دارم که با داشتن همت و اراده قوی و مضاعف می توان بر مشکلات فرارو فائق آمده و به اهداف مورد نظر رسید واین مهم با آمدن افراد کاردان و کاربلد به پای کار به ثمر خواهد نشست .
دهیار دودج هم در این دیدار گفت: متاسفانه به دلیل دوری مسافت این روستا با زمین فوتبال و خارج از طرح بودن این مجموعه عملا نمی توان کمک چندانی متصور بود ولی امیدواریم در آینده نه چندان دور و با همکاری ادارات و نهادهای دولتی خصوصا راه و شهرسازی شیراز زمینه جابجایی این زمین و وارد نمودن آن در طرح هادی هدیه مناسبی به فوتبالیست های این روستا بدهیم.
داراب سعدی ادامه داد:مکان فعلی این روستا واقع در سالن جهاد سازندگی جوابگوی قشر عظیم ورزشکاران نیست مضاف بر اینکه این مکان فاقد سیستم گرمایشی،سرمایشی ،روشنایی و سرویس های بهداشتی است.
پیشکسوت فوتبال شاهین دودج  نیز گفت:متاسفانه این روستا با وجودیکه در فاصله کمی تا مرکز فارس قرار گرفته از نظر داشتن امکانات ورزشی مناسب در فقر کامل به سر می برد و این مهم انگیزه چندانی برای ورزشکاران نمی گذارد.
کمال زارعی ادامه داد:سرانه و فضای فعلی نیز جوابگوی جمعیت ورزشکاران فعال این روستا نیست و کمک های جزیی و ناچیز هم گره گشای مشکلات فراوان و مطالبات ورزشی نخواهد بود.
وی بیان کرد:با وجود داشتن تیم های مختلف ورزشی با امکانات بسیار کم ،اقدام به برگزاری چندین دوره مسابقات فوتبال جام حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع)،دوچرخه سواری حرم تا حرم،طناب کشی پهلوانان،پیاده روی خانوادگی وهمایش های ورزشی نموده ایم.
مسوول تربیت بدنی دودج هم گفت: از شیراز تا خرامه ۴۰تیم فوتبال در روستاهای این منطقه فعالیت می کنند که متاسفانه به دلیل نبود یک زمین فوتبال چمن مناسب ،فوتبالیست ها به سختی و مشقت فراوان در زمین های خاکی این منطقه بازی می کنند.

روستای دودج
علی مختاری ادامه داد: برخی از این تیم ها در روزهای جمعه و به دلیل ترافیک موجود بین تیم های دیگر جهت استفاده از زمین ناچار هستند تا مصافت بین داریون تا شیراز و یا داریون تا خرامه را طی کنند و این رفت وآمدها علاوه بر تحمیل کردن هزینه های اقتصادی بر آنها،خطرات جانی نیز آنها را تهدید می کند.
وی بیان کرد: نداشتن دانش روز مربیگری و داوری و همچنین نداشتن بیمه ورزشی ورزشکاران سبب بروز ناهنجاری های مختلف در نحوه برگزاری مسابقات فوتبال این منطقه می شود لذا باید شرایطی فراهم شود تا علاقه مندان به داوری و مربیگری در این کلاس ها شرکت کرده و باعلم روز ورزش آشنا بشوند.
وی با بیان اینکه هدف ما رسیدگی به مشکلات تمام رشته های ورزشی روستا بوده تاکید کرد:برای رفاه حال والیبالیست ها در نظر داریم تا با مکاتبه نظر مثبت رییس نمایندگی آموزش و پرورش ناحیه ۴شیراز جهت استفاده از مدرسه قدیمی و فرسوده ابتدایی دودج را جلب نماییم.
رییس شورای اسلامی دودج نیز در این دیدار در خصوص خاکبرداری و تسطیح زمین فوتبال دودج گفت:حدود ۴۰روز با ۷دستگاه ماشین الات سنگین شامل لودر ،کمپرسی ،غلتطک ،گریدر و دستگاه تسطیح لیزری عملیات خاکبرداری ،خاکریزی به اتمام رسانده ایم.

حمیدرضا زارعی افزود: در این مدت حدود ۲۵۰سرویس جابجایی خاک ۲۵۰سرویس خاکریزی و۱۲سرویس آبپاشی با تانکر داشته ایم که هزینه کل صرف شده جهت آماده سازی این زمین بالغ بر۷۰۰میلیون ریال بارآورد شد که به دلیل داشتن علاقه به ورزشکاران عزیز آنرا بصورت رایگان انجام داده ایم.
یکی از دیگر اعضای شورای اسلامی  دودج نیز گفت: نبود فضای مناسب ورزشی موجب بروز ناهنجارهای اجتماعی در بین جوانان این روستا می شود و با اندکی توجه می توان آینده خوب و سالمی را برای آنها ترسیم کرد.
نصیر زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از فصول سال،انبار تعاونی واقع در بالادست جاده این روستا خالی است با مسوولان مربوطه مکاتبه خواهیم نمود تا بتوانیم نظر مثبت آنها را در خصوص نحوه استفاده از این سالن سرپوشیده جلب نماییم.
محمود زارعی خاطرنشان کرد: ان شاالله در اسرع وقت نسبت به مهیا نمودن زیرساخت های خانه ورزش دودج اقدام نموده تا هرچه زودتر این مرکز جهت رفاه حال ورزشکاران عزیز فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا