گزارشهمه

امکانات ما در شان مردم داریون نیست

یوسف بذرافکن|

 شورای حل اختلاف شهر داریون بعنوان یک نهاد شبه قضایی و مردمی در ایجاد « ذات البین » و صلح و آشتی در منطقه داریون و جلوگیری از ارجاع پرونده های متعدد حقوقی و کیفری به مراجع قضایی و اطاله دادرسی و مشکلات گوناگون ناشی از آن در یک دهه گذشته بسیار موفق عمل کرده است .

به گونه ای که درصد بالایی از پرونده های این شورا منجر به صلح و آشتی شده است و از کینه و عداوت جلوگیری نموده است . این شورا هم اکنون از روستای بردج تا ایزدخواست را تحت پوشش خود قرار داده است .

شوراي حل اختلاف داريون

اما علی رغم این موفقیت ها ، این شورا همواره از کمبود امکانات و تجهیزات رنج می برد ، وضعیت امکانات شورای حل اختلاف شهر داریون از لحاظ امکا نات در شان مردم فهیم و ولایت مدار منطقه داریون نیست .اما متاسفانه مسئولین محلی هم تا کنون اقدام جدی برای رفع این مشکلات نکرده اند .

اینجانب بعنوان رییس شورای حل اختلاف شهر داریون در سال گذشته از شورای محترم شهر داریون خواستار پیگیری مشکلات شورای حل اختلاف شدم وپیرو آن سه نفر از اعضای شورا ی از محل شورای حل اختلاف بازدید کرده و از نبود امکانات اظهار تا سف کردند ولی کار به همین جا خاتمه پیدا کرد !اما باز هم مایوس نشده و حدود سه ماه قبل طی یک نامه رسمی از شورای شهر تقاضای امکانات و از جمله یک دستگاه کامپیوتر برای تایپ نامه های مردم شدیم که متا سفانه علی رغم پیگری های متعدد تا کنون هیچ جوابی به این نامه هم داده نشده است !

حال سئوال این است که آیا شورای شهر وظیفه ای در قبال پیگیری کمبود های شهر ندارد ؟ آیا شورای حل اختلاف متعلق به مردم نیست و مشکلات مردم را مرتفع نمی کند ؟ آیا حالا که مسئولین دیگر امکاناتی به این شورا نمی دهند ، شورای شهر هم وظیفه ای ندارد ؟

آیا مراجعین به شورا شهروندان این شهر نیستند ؟ آیا همه پرونده های احراز مالکیت شهر داری به این شورا ارجاع نمی شود ؟ آیا اکنون که شورا برای ادامه فعالیت خود و ارائه خدمت به مردم نیازمند تجهیزات اولیه است شورای شهر اصل صرفه جویی را پیشه خود کرده است ؟

3 دیدگاه

  1. یک پیشنهاد:
    مراسم سالروز داریون نما امسال متفاوت برگزار شود .
    در حال حاضر سایت داریون نما معرف هویت داریون و منعکس کننده مشکلا ت این منطقه است . متا سفانه در منطقه داریون هیچ نشریه ای به چاپ نمی رسد و تنها پل ارتباطی مردم این منطقه با مسئولین همین سایت داریون نما است .این سایت توانسته است اغلب کسانی که قلبشان به خاطر داریون می تپد را گرد هم آورد و افکار و ایده های آن ها را حول محور پیشرفت منطقه داریون مترکز نما ید هر چند این سایت خبری ، تحلیلی و فرهنگی سایتی نوپا است و هنوز در آغاز راه است اما توانسته است بدون هیچگونه امکا نات مادی و وابستکی ،آزاد انه و منتقدانه مسائل منطقه داریون را در فضای مجازی مطرح نماید . اعتقاد ما این است که این سایت می تواند زمینه ساز پیشرفت همگانی منطقه داریون باشد و می تواند همگان بویژه نسل جوان و تحصیل کرده را برای تلاش مضاعف جهت آبادانی این منطقه بسیج نماید ، سایت داریون نما از ظرفیت های گسترده ای برخوردار است که ما می توانیم از آن استفاده کنیم ، لذا پیشنهاد ما این است که امسال ویژه برنامه بزرگداشت این سایت متفاوت از سالهای قبل برگزار شود و به صورت یک همایش یک روزه برگزار شود ، البته در مورد جزئیات این طرح ایده های داریم که در صورت تصویب مدیریت محترم سایت می توانیم مطرح کنیم ، به هر حال از آنجایی که امسال از طرف رهبر عالیقدر و فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان سال « اقتصاد و فرهنگ » نامگذاری شده است می توان مراسم شهریورماه 1393 را به صورت یک همایش بزرگ فرهنگی در منطقه داریون برگزار نمود .

    1. با سلام و تشکر از جنابعالی
      به اطلاع می رساند امسال سایت داریون نما به احتمال زیاد برنامه ای برای مراسم سالروز خود ندارد.

  2. سلام آقای داریون نما خسته نباشید.چرا دیگر خبری از داریونی های موفق نیست یعنی داریون فقط همین تعداد افراد موفق داشت؟ اگر کمی فکر کنید رتبه های دو رقمی کنکور ، قبولی ها و فارغ التحصيلان دانشگاههای دولتی،شاغلین در پستهای حساس و ارزشمند و افراد سرشناس و متعهد وموفق داریونی زیادی را به یاد می آورید که مانند افراد محترمی که معرفی شدند مایه افتخار شهرمان هستند.بهتر است همه این عزیزان به نسل جوان شناسانده شوند تا جوانان و نوجوانان امروز داریون هم باور کنند که میتوانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا