اخبار

استاندار فارس:توسعه در شهرهای فارس دیده نمی‌شود/شهرداري داريون و ساير شهرداری‌های برتر در نمایشگاه جامع مدیریت شهری مورد تقدير قرار گرفتند+عكس

 استاندار فارس از وضعیت نامناسب نماهای شهری در شهرهای این استان انتقاد کرد و گفت: در بسیاری از شهرهای فارس از آبادانی، توسعه عمارت‌ها خبری نیست.

به گزارش داريون نما، حسین صادق عابدین در جمع شهرداران استان فارس اظهار داشت: باید مسئولان شهری در این زمینه پاسخگو باشند چراکه مردم از آنان خدمات شهری مناسب می‌خواهند.

صادق عابدین افزود: رویکرد اصلی شهرداری‌ها باید توسعه و عمران باشد و شهرداری‌ها برای ایجاد ورزشگاه و یا فرهنگ‌سرا ساخته نشده‌اند چراکه خدمات مناسب شهری باید برای آن‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: باید طوری برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد که با فعالیت مدیران شهری آنان از شهردار خدمات شایسته و قابل قبول ببینند نه اینکه در دوران فعالیت آنان هیچ اتفاقی نیفتد.

عكس: روح الله قرباني

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود خواستار استفاده شهرداران از اوراق مشارکت شد و ابراز داشت: باید مدیران شهری جواب دهند که چرا از اوراق مشارکت استفاده نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: نباید فرصت‌سوزی کرده و مسئولان وزارت کشور نیز اظهار کنند که شهرداری‌های استان فارس از ظرفیت‌های قانونی دولت به ویژه اوراق مشارکت به خوبی استفاده نمی‌کنند.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه برخی شهرداران منتظر برنامه‌ریزی طرح‌های شهری توسط استانداری هستند و حاضرند که آنان تنها طرح را به دست گرفته و در شهر خود اجرا کنند گفت: نباید شاهد چنین اتفاق‌هایی باشیم و شهرداران باید خود خلاق باشند.

صادق عابدین ابراز داشت: یک شهردار خوب باید به دنبال توسعه شهری و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه، عمران و آبادانی شهر باشد.

رئیس شورای اداری استان فارس با بیان اینکه انتظار ما از شهرداری‌ها توسعه شهری و استفاده از ظرفیت‌ها برای عمران و آبادانی است خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات با مدیریت قابل حل است و باید این موضوع تحقق یابد.

وی از کاهش ضریب استفاده از هتل‌ها توسط گردشگران در استان فارس نیز خبر و ادامه داد: یکی از دلایل آن خدمات نامناسب شهری است که این باید در نوروز امسال مورد توجه شهرداران قرار گیرد تا شاهد تحولی بزرگ نسبت به نوروز پارسال در شهرها باشیم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: هر چیزی در اختیار شهرداران است و هر آنچه امکانات و اختیارات قانونی نیز در هر شهر این استان مورد نیاز باشد مدیریت ارشد فارس آماده همکاری متقابل و رفع مشکلات است.

صادق عابدین همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی شورای حل اختلاف شوراهای شهر خبر داد و بیان داشت: این شورا نیز این هفته نخستین جلسه خود را برگزار می‌کند و امیدواریم بتوانیم بسیاری از مشکلات را در این زمینه برطرف کنیم.

به گزارش داريون نما در این مراسم از شهرداری‌های برتر در نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌های استان فارس از جمله علي رضا زارع شهردار داريون تجليل شد.

1 دیدگاه

  1. باسلام من به عنوان يك شهروندشهرداريون خوشحالم كه نام شهرداريون دررسانه هامطرح گرديدومظلوميتي كه اين شهرداشت به پايان رسيدولي اي كاش دركناراين همه افتخارات وتقديرها نامي از باني اصلي اين پيشرفت هايعني مهندس حسيني شهردارقبلي شهرداريون نيز برده ميشد تاحق زحماتي كه ايشان كشيدندوشهردارجديدبهره آن رابردنندجبران ميشد.وچه زيباگفت:كاربراي خداشكست ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا