منهاي داريون

این روزها به نام بشریت بشر را به خاک و خون می کشند

یوسف بذرافکن|

این روزها جهان پر از ظلم و ستم شده است .کشتن آدم ها کار سختی نیست .این روزها به نام بشریت ، بشر را به خاک و خون می کشند . زنان و کودکان بی دفاع را می کشند و سازمان های به اصطلاح مدافع حقوق بشر نظاره گر این جنایات در فلسطین ، عراق ، سوریه و سایر مناطق جهان هستند !
استاد شهید مرتضی مطهری در سخنرانی تاریخی خود در عاشورای سال ۱۳۹۰ قمری برابر با اسفند ۱۳۴۸در اوج خفقان ستم شاهی پهلوی در مورد رژیم صهیونیستی و جنایات اسرائیل غاصب چنین می گوید :
اگر پیغمبر اسلام زنده می‏بود امروز چه می‏کرد ؟ درباره چه مسئله‏ای‏ می‏ اندیشید ؟ والله و بالله قسم می‏خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش‏ امروز از یهود می ‏لرزد .

ghazzeh

این یک مسئله دو تا چهار تاست . اگر کسی نگوید ، گناه کرده است من اگر نگویم و الله مرتکب گناه شده ‏ام ، و هر خطیب و واعظی اگر نگوید مرتکب گناه شده است .
والله و بالله ما در برابر این قضیه‏ مسئولیم . به خدا قسم مسئولیت داریم . به خدا قسم ما غافل هستیم . و الله قضیه‏ای که دل پیغمبر اکرم را امروز خون کرده است ، این قضیه است . داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده ، این قضیه است .
اگر حسین بن‏ علی بود می‏ گفت اگر می‏خواهی برای من عزاداری کنی ، برای من سینه و زنجیر بزنی ، شعار امروز تو باید فلسطین باشد . شمر امروز موشه دایان است . شمر هزار و سیصد سال پیش مرد ، شمر امروز را بشناس . امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان می‏ خورد .
آیا ما وظیفه نداریم که کمک مالی به آنها بکنیم ؟ آیا اینها مسلمان‏ نیستند ، عزیزان ندارند ؟ آیا اینها برای حق مشروع بشری قیام نمی‏ کنند ؟
آن وقت تلاش ما مسلمین در این زمینه چه بوده است ؟ به خدا خجالت دارد ما خودمان را مسلمان بدانیم ، خودمان را شیعه علی بن ابی طالب بخوانیم .
آیا ما وظیفه نداریم که کمک مالی به آنها بکنیم ؟ آیا اینها مسلمان‏ نیستند ، عزیزان ندارند ؟ آیا اینها برای حق مشروع بشری قیام نمی‏ کنند ؟
امروز مظلوم ترین مسلمانانی که با فریاد دادخواهیشان از ما کمک می طلبند مردم بی پناه فلسطین و لبنان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا