گزارشهمه

عطر محرم در داریون ( قسمت نهم )/گزارش یک روز بزرگ…

یوسف بذرافکن|

امروز در عاشورای حسینی عطر محرم به نهایت رسیده بود .انبوه عاشقان سیاه پوش و عزاداری سرور آزادگان جهان و یاران با وفایش از شهر وروستا های حومه داریون در جوار حرم شریف امام زاده ابراهیم (ع) گرد هم آمده بودند .

هیئت های عزاداری که از اولین ساعات بامداد امروز پای پیاده به راه افتاده بودند در حالی که علم ها و بیرق های مشکی و سبز را حمل می کردند به زنجیر زنی پرداختند .

atr

در روز عاشورا سرتاسر منطقه داریون تعطیل می شود و تعداد عزاداران به نهایت می رسد و داریونی های که در شیراز و سایر شهر ها سکونت دارند برای عزاداری به زادگاهشان باز می گردند .

امسال رفت و آمد وسایل نقلیه و حرکت عزاداران با آسانی و روانی بیشتری انجام می شد .شهر داری داریون در نزدیکی تجمع عزاداران پارکینگ موقتی را برای خود روها در نظر گرفته بود از طرف دیگر عریض شدن جاده نیز به رفت و آمد اتومبیل ها کمک می کرد به طوری که جاده خاکی پائین جاده اصلی تقریبا خالی از اتومبیل بود . مسئولین انتظامی هیئت ها به نیروهای انتظامی پاسگاه انتظامی دودج کمک می کردند .

همه هیئت های عزاداری در کنار حرم شریف امام زاده ابراهیم(ع) کار خود را پایان می دادند . امسال نیز عزاداران حسینی در جوار امام زاده به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند کودکان و نوجوانان هم در میان صفوف نماز در کنار بزرگ ترهای خود به نماز ایستاده بودند .

امسال تعداد نذری و سفره حضرت سید شهدا زیاد تر شده بود . حاج عین اله کاظمی و حاج جعفر نامجو همانند سنوات قبل عزاداران را به نهار دعوت کرده بودند علاوه بر آن در سالن حاج اکبر کشاورز نیز توزیع نهار انجام می شد امسال در سر جاده اصلی پلاکاردی نصب شده بود که مردم را به طرف سفره امام حسین (ع) واقع در خیابان خلیج فارس هدایت می کرد . تعدادی از نامزدهای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی خود را در بین عزاداران حسینی حاضر کرده بودند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا