ديدگاه

ویژه شهادت شهید محمد حسین فهمیده و روز نوجوان/کوچک امّا مردی بزرگ …

مهرشاد اسلامی راد|

محمد حسین سنّی نداشت که بخواهد به جبهه برود امّا او این اشتیاق را از قلب خود باور داشت و همان اورا وادار به تصمیم سختی میکرد وتا آن را به عمل نمیرسانیدتسلیم حرف این و آن نمی شد .
اگر مادر و پدر او می گذاشتند که به جبهه برودخود را نامهربان وبی رحم می پنداشتند و اگر نمی گذاشتند به خود می گفتند که وظیفه  خود را  نسبت به دین و میهن را انجام نداده ایم و …

به فکرش هم نمی رسید  که روزی که همه  بچه ها از مدرسه  ابتدایی با شور وشوق به راهنمایی آمده اند خود را در جبهه ها ببیند و از هر کدام یک از معلم ها یک درس بگیرد ، مدادش تفنگ و کیف مدرسه اش کوله ، کفش های جدید سال تحصیلی به پوتین های گِلی و سربند یا حسینش به لوح سپاس ملکوتی خداوند امّا در این میان لباس خاکی اش را هم می توان به لباس فرم بچّه های جبهه تشبیه کرد.

fahmideh_1

من در میان جملات تشبیه خود یک جمله را تشبیه نکرده ام و آن را بر عهده خواننده یا شنونده گذارده ام و آن این است که به نظر شما هدفی که درذهن یک نوجوان ۱۲ساله است که به جبهه برود و خود را مسئول جنگ رفتن می داند چیست؟
این کار محمد حسین فهمیده یا بهتر بگویم این بزرگ مرد کوچک توانست که به ما بفهماند ایران ، این کشور غیور و مهربان همچون مادری سالها ما را پرورش داده و این رسم ناموس داری نیست و باید هرکس به مادرت توهین و جسارت و بی حرمتی کرد آن را به سزای اعمالش برسانی !
در شهر ما داریون خیلی از این بزرگ مردان کوچک وجود دارند که همه ی آنها هدفشان مانند شهید محمد حسین فهمیده ، این نوجوان عزیز بوده وبرای پاسخ به حیله و بی حرمتی دشمنان این مرز وبوم به یک کار بزرگ دست زدند که تاریخ جهان شرم دارد نام و یاد و کار اینان را پاک کند.
این نوجوانان و جوانان وظیفه شناس منطقه داریون از میدان درس وتحصیل به میدان جنگ و دفاع مقدس شتافتند؛خوب است ما درس بگیریم از این کار و از آن پیام بزرگ امام خمینی(ره) خطاب به محمد حسین فهمیده  درباره این گونه کارها که همگی آن را بار ها شنیده ایم و بعضاً به آن فکر کرده ایم .

پیام امام راحل:”رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت وآن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.”

اینک من که خود در این جهان پر آزمایش و امتحان یک دانش آموز هستم خود را می گویم که بایستی پیرو راه آنها باشی و در درس جوانمردی و بزرگ مردی ، آن ها را معلم و کارشان را دیکته ذهن خود کنی . امید که در این امتحان نمره قبولی را از خداوند منان بستانم .

1 دیدگاه

  1. السلام علیک یا اباعبد الله الحسین
    تقدیم به عاشقان امام حسین (ع) داریون
    به اطلاع عاشقان امام حسین (ع) می رساند که مجموعه عکس ها و فیلم های ویژه هیئت های عزاداری شهر داریون در دهه اول محرم و همچنین منتخب عکس ها و فیلم های روز تاسوعا و عاشورای حسینی سال 1394 که توسط حقیر تهیه شده است به خدمات کامپیوتری پارسا تحویل گردیده است . همشهریان عزیز می توانند برای تهیه این مجموعه به آقای غلامرضا برزگر مراجعه نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا