ديدگاههمه

تعطیلات تابستانی در داریون با طعم سرگردانی

یوسف بذرافکن|

تعطیلات تابستانی و فصل اوقات فراغت از خرداد ماه شروع می شود و چهار ماه ادامه پیدا می کند .

در شهری که بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارد کمبود مراکز فرهنگی ، هنری , ورزشی به شدت به چشم می خورد .

تنها زمین فوتبال داریون سال ها است که بلا تکلیف باقی مانده است . شهر داریون تنها یک سالن ورزشی ناقص و فاقد سکوی تماشا گر دارد که آن هم در جای خوبی واقع نشده و علاوه برآن پاسخگوی کودکان ، نوجوانان و جوانانی که می خواهند از اوقات فراغت خود استفاده نمایند نیست .

مساله مهم تر کمبود مربیان متخصص در  رشته های مختلف فرهنگی ، هنری ، ورزشی است . هرچند در داریون مراکزی مانند مجتمع فرهنگی و کانون فعالیت دارند اما این مراکز متاسفانه از کمبود مربی متخصص ، کمبود فضا و امکانات و بودجه رنج می برند و نمی توانند به همه نیاز های مراجعین پاسخ بدهند .

chamandaryon

نمایی از زمین همیشه خراب فوتبال داریون که سالهاست قرار است چمن شود اما هیچ گاه نمی شود!

این مشکلات نه تنها در شهر داریون ملاحطه می شوندبلکه در روستا های حومه داریون با شدت بیشتری به چشم میخورد. در منطقه داریون حتی یک استخر یا مجموعه ورزشی وجود ندارد .

در مورد ورزش بانوان وضعیت واقعا تاسف انگیز است چون هیچگونه مرکز اختصاصی بانوان وجود ندارد. یکی از نیازهای مهم نوجوانان و جوانان برای غنی کردن اوقات فراغت امکانات و فضاهای ورزشی است .

در منطقه داریون اداره تربیت بدنی وجود ندارد و لذا ورزش داریون متولی رسمی و قانونی ندارد. در منطقه داریون استعدادهای فراوانی وجود دارد که به علت کمبود امکانات هیچگاه فرصت بروز و ظهور پیدا نمی کنند . اگر در داریون امکانات و فضا های لازم وجود داشت ده ها هنرمند در زمینه های خوشنویسی ، نقاشی ، تاتر و سایر رشته های فرهنگی ،هنری ، ادبی، پرورش پیدا می کردند .

فصل تعطیلات و اوقات فراغت بهترین فرصت برای شناسایی و پرورش استعداد های مختلف کودکان و نوجوانان است اما در شرایط فعلی بسیاری از دانش آموزان و سایر اقشار سرگردان هستند .

در فصل تابستان حتی یک مرکزبرای آموزش های فنی و حرفه ای وجود دارد در حالی که تجربه نشان داده است مخصوصا بانوان از این آموزش ها استقبال می کنند .

ملاحظه می شود که محدود مراکز موجود در داریون هم اکنون توانمندی های خود را بیشتربه رشته های آموزشی و در آمد زا متمرکز کرده اند . اگر در داریون برنامه های اوقات فراغت و فصل تابستان برنامه ریزی و مدیریت می شد این همه دانش آموز سرگردان نبودند .

2 دیدگاه

  1. سلام. فکر نکنم دیگه اگه رییس جمهور محترم هم دستور بدهند یا وزیر ورزش هم تشریف بیاورند این مشکلانت ورزشی و تفریحی درست بشود. یعنی باید داریونی ها و جوان ها فقط برای حل این مشکلات بگویند: (الهم عجل لولیک الفرج)

  2. مشكلات منطقه داريون مثل سرطان ميمونه كه به هيچ وجه خوب نميشه رو به پيشروي هست و دكترها جوابش كردند.
    ديگه خودتون ميدونيد فقط دعا كنيد شايد تو اين ماه عزيز بر آورده بشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا