دفترچه خاطراتهمه

به یاد تابستان خاطره انگیز سال 1364 در داریون/با یادی ویژه از شهید نادر خوش نژاد

یوسف بذرافکن|

تابستان ها می آیند و می روند اما ساعت ها و روزها هیچگاه تکرار نمی شود . البته شاید شبیه بعضی از خاطرات تکرار شود اما برخی از خاطرات هیچگاه تکرار نمی شود ! مطمئن هستم که تابستان ۶۴ برای خیلی ها خاطره انگیز است .

شب های تابستان ۱۳۶۴ در حسینه والده حاج کهندل بذرافکن غوغای بود ! قریب به پنجاه نفر کودک ونوجوان ها شب ها در حسینه جمع می شدند و منتظر می شدند تا شهید نادر خوش نژاد بیاید . بچه های خوبی همچون غلامرضا بذرافکن ، حبیب بیگی ، سعید بیگی ، غلامرضا برزگر ، رضا شکوهی ، روشن قنبری،فایز قنبری ، هاشم کاظمی ، مسلم فتحی ،مسلم امیدوار ، فرزاد زارع ، مهدی زارع حضور داشتند .

شهید نادر خوش نژاد
شهید نادر خوش نژاد

علاوه برشهید خوش نژاد دوست عزیزم آقای علیرضا کشاورز هم مربی بچه ها بود . در این سال اولین بسیج دانش آموزی شکل گرفتم . شهید خوش نژاد به بچه ها آموزش اسلحه و کارهای نظامی می داد . حتی شب ها بچه ها را به خالد آباد می بردیم و رزم شبانه برگزار می کردیم .

در این کلاس ها من روزنامه دیواری و اطلاعات عمومی آموزش می دادم و آقای کشاورز قرآن و حدیث آموزش می داد برخی شب ها آقای پرویز کهندل هم می آمد . در این قریب به سه ماه خاطرات بسیاری اتفاق افتاد . در همین سال تیم فوتبال هدف را با همکاری آقای مصطفی بذرافکن تاسیس کردیم . بچه ها تابستان ۶۴ روزها به کتابخانه ولی عصر (عج) و فوتبال می آمدند و شب ها در حسینه ولده حاج کهندل بذرافکن برنامه اجرا می شد .

آن موقع شهید خوش نژاد ، من و آقای کشاورز هرسه همکلاسی بودیم وتازه دیپلم گرفته بودیم . در پایان این دوره سه ماه برای بچه های جشن پایانی برگزار می کردیم و شهید خوش نژاد با هزینه خودش برای بچه ها جایزه خریداری کرد . از اول مهرهمان سال ما سه نفر در کنکور تربیت معلم قبول شدیم . من در تربیت معلم شهید رجایی شیراز مشغول به تحصیل شدم . آقای کشاورز در تربیت معلم شهید مطهری آب باریک مشغول به تحصیل شد . شهید نادر خوش نژاددر تربیت معلم شهید مدنی نی ریز مشغول به تحصیل شد .اما شهید خوش نژاد در همان سال از همه ما سبقت گرفت و بی خبر و اطلاع قبلی روانه جبهه های مبارزه حق علیه باطل شد و به بهشت پر کشید .

پیکر مطهرش ده ها سال مظلومانه و غریبانه درمنطقه اروند رود باقی ماند . وقتی پیکرش آمد که پدر بزرگوارش یعقوب وار از هجران فرزند جان به جان آفرین تسلیم کرده بود . خوش به حال شهید نادر خوش نژاد . روحش شاد . یادش گرامی . راهش پایدار .خوشبختانه عکس های تابستان آن سال موجود است .

4 دیدگاه

  1. با سلام پیشنهاد می کنم دانش آموزان شصت و چهاری خاطرات خود را بعنوان کامنت بفرستند .

  2. …. به اتفاق جمعی تیپ المهدی گردان کمیل در عملیات والفجر هشت در منطقه ی عملیاتی فاو در آب های اروند رود به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد و در نهایت، پس از سال ها انتظار، پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگواردر سال ۱۳۷۶ پس از فوت پدر بزرگوارشان پیدا شد و همراه با بدرقه ی کم نظیر و با شکوه مردم شهید پرور منطقه ی داریون در گلزار شهدای داریون به خاک سپرده شد.

    روحش شاد و یادش گرامی باد…

  3. آقای روشن قنبری می گفت عکسی با پشت نویسی شهد خوش نژاد دارم که مربوط به مسابقات گل فنی است . روحش شاد . یادش گرامی . نامش پایدار. راهش پر رهرو .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا