اخبارهمه

گزارش خطبه های نماز جمعه این هفته داریون

خبرنگار خلیل اسدی|

نماز  جمعه این هفته منطقه داریون با حضور انبوه مردم ولایت مدار شهر و منطقه داریون ـ روحانیون معظم و معزز ـ خانواده های شهدا فرهنگیان، دانشگاهیان، بسیجیان، دانش آموزان و سایر اقشار مردم، به امامت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا فخرالدین اسدی برگزار شد.

خطیب جمعه در ابتدای خطبه اول نمازگزاران را ضمن دعوت به تقوی الهی و دوری از محرمات، طبق آیات و روایات معصومین علیهم السلام اثرات عفو و گذشت در جامعه را بر شمرد و در این زمینه گفت: اگر در جامعه ای عفو و گذشت حاکم شود آن جامعه، امنیت اجتماعی و اخلاقی پیدا می کند.

وی  پیامبر اکرم صل ا…علیه و آله و سلم را نمونه بارز عفو و گذشت خواند و در این زمینه افزود: پیامبر صل ا…علیه و آله و سلم در سال هشتم هجری و در فتح مکه در عین قدرت از هیچ کس انتقام نگرفت، عفو کرد و بخشید.

حاج آقا اسدی چهار سرمایه ارزشی انسانها را مال، ناموس، آبرو، و جان انسانها بر شمرد و اظهار داشت: بر هر مسلمانی واجب است که نسبت به خود و دیگران این چهار گوهر ارزشمند را رعایت کند و باید گفت رعایت آن در گرو شرف و کرامت دیگر انسانهااست.

حجت الاسلام اسدی در خطبه دوم ضمن تبریک میلاد پیامبر صل ا…علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام به نمازگزاران، حفظ وحدت بین شیعه و سنی را خواستار شد و تفرقه و ایجاد تفرقه را از نشانه های شیطان و منافق بیان کرد.

امام جمعه منطقه داریون با محکوم کردن جلسات پنهانی فرق ضاله، و جلساتی که بوی فتنه و افکار شیطانی دارد گفت: اسلام و شیعه جلسات پنهانی ندارد. اسلام به برکت خون شهدا، و مردم غیور و رهبری فرزانه همچون مقام معظم رهبری، مانند یک آفتاب در تمام دنیا می درخشد.

وی مساجد را بهترین مکان و سنگر برای برپایی جلسات جهت حفظ اسلام و انقلاب دانست.

خطیب جمعه به مناسبت  هفته وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت شهید دکتر مفتح، این هفته را به تمامی حوزه ها و دانشگاهیان تبریک و برای شهید حوزه و دانشگاه، شهید دکتر مفتح علو درجات را از خداوند منان خواستار شد.

گفتنی است سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه، دکتر حق شناس رییس دانشگاه آزاد واحد داریون بود.

telegram-0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا