اخبارهمه

حجت الاسلام اسدی:بیشتر مشکلات منطقه داریون به علت نبود بخشداری است

خبرنگار: خلیل اسدی|

نماز جمعه این هفته منطقه داریون با حضور انبوه مردم ولایت مدار شهر و منطقه داریون ـ روحانیون معظم ـ خانواده های معزز شهدا، فرهنگیان، دانشگاهیان، بسیجیان، دانش آموزان و سایر اقشار مردم، به امامت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا فخرالدین اسدی برگزار شد.

*خطبه اول:
خطیب جمعه در ابتدای خطبه اول نمازگزاران را ضمن دعوت به تقوی الهی و دوری از محرمات ،در ادمه مطالب خطبه عبادی هفته گذشته که بیان شد ده گوهر اخلاقی ارزشمندی در زندگی انسان ها وجود دارد هرکس غفلت کند خداوند آن ها می گیرد…. ۱-برکت ۲- صله رحم ۳- حیا در زنان ۴- غیرت در مردان…..عواملی که با عث زوال غیرت مردان می شود: الف؛ شرب انواع مسکرات و استفاده از مواد افیونی….. ب؛ بوالهوس بودن و چشم چرانی و دنبال تعرض به نوامیس دیگران، چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی.. مطمئن باشد نوامیس خود نیز دچار همان بلا و مورد تعرض بوالهوسان واقع می شوند…ج؛ رفیق بازی و راه دادن افراد ناباب و حرام خور به کانون گرم خانواده….متأسفانه در مهمانی های فامیلی و غیره حریم محرم و نا محرم رعایت نمی شود، که این امر باعث می شود افراد سست عنصر و ضعیف الایمان با ایجاد تخیل صحنه های گناه آلود در ذهن خود … کانون گرم خانواده را تبدیل به کشمکش و دلسردی زوجین از همدیگر و خیانت و دیگر لطمات جبران ناپذیر منجمله طلاق می کند….. امام جمعه داریون در ادامه، با بیان حدیثی گهر بار از پیامبر (ص) سه خصلت…۱- تکبر..۲- بخل…۳-ترس…. از صفات رذیله برای مرد برشمرد اما برای زنان از صفات پسندیده به شمار می آید…. وهر زنی تکبر داشته باشد هیچ کس جرأت تعرض به او را ندارد…واگربخیل باشد اموال خود وشوهرش را حفظ می کند…. واگر ترسو باشد حریم و آبروی خود را حفظ می کند.

asadi21
نقل داستان اجتماعی و خانوادگی در این خصوص از کتاب لئالی الاخبارج۵ص۱۹۹……وشعر:هرکه نظرش در پی ناموس کسان باشد….پی ناموس وی افتد نظر بوالهوسان.. درادمه امام جمعه موارد بعدی گوهر های ارزشمند اخلاقی که اگر رعایت نشود خداوند آن ها را برمی دارد؛ مگر کسانی که مکارم اخلاق را رعایت می کنند؛ بیان نمود و در مورد هر کدام مختصراً توضیحاتی نیز ارایه کرد…۵- عدل امرا وخدمت مسؤلین و اگر کسانی قدر آن ها را ندانند آدم های طماع و متعرض به بیت المال جایگزین می شود.۶- راستی ودرستی از دل دوستان ۷- سخاوت از دل ثروت مندان. متأسفانه آدم های خیّر؛ خیلی کم شده است….۸- صبر از فقرا. اگر انسان نیازمند باشد فقط به درگاه خداوند متعال تضرع نماید.۹- حکمت از حکمیان.کسانی هستند مدرک دارند اما علمشان نافع نیست و فقط برای کسب در آمد به دنبال علم می روند نه خدمت به مردم لذا این علم بی تقوا و بدون عمل است که نافع نیست..۱۰- ایمان از دل مؤمنان، کسانی هستند فرائض دینی انجام می دهند اما بساط ماهواره و غیبت و تهمت و نمامی و توطئه علیه دیگران را که مانع رشد اخلاقی هر مؤمنی است را رعایت نمی کنند؛ لذا این موارد با ایمان منافات دارد.

*خطبه دوم:

امام جمعه منطقه داریون در ابتدای خطبه دوم مجدداً مردم را به رعایت تقوای الهی سفارش نمود..سپس،تبریک حماسه نهم دی و تجدید میثاق امت با ولایت و رهبری…..تشکر از مردم منطقه داریون، روستا های هم جوار، زنان و مردان، روحانیون معظم ـ خانواده های معزز شهدا ، فرهنگیان، دانشگاهیان، بسیجیان، ادارت دولتی، نیروی انتظامی، دانش آموزان و سایر اقشار مردم که با حضور خود در راهپیمایی حماسه عظیم نهم دی برای شهر خود افتخار آفرینی کردند که این حضور حماسی، نشان از بصیرت، ولایت مداری و ریشه در فرهنگ غنی وسرشار از عزت این منطقه دارد. ایشان حماسه نهم دی را روز غلبه بصیرت بر اغواگری شیطان عنوان کرد و بیان نمود: که فتنه گر تکه ای از حق و تکه از باطل را جهت اغوای مردم به صحنه می آورد حق و با طل با هم مخلوط می شوند و تشخیص آن را خیلی سخت جلوه می دهد… لذا فقط افراد با بصیرت می توانند سر بلند از فتنه ها بیرون بیایند. اما با الطاف و عنایات الهی و رهبری هوشمندانه امام خامنه ای و حمایت مردم آگاه و همیشه در صحنه ، چشم فتنه گران کور خواهد شد…اعلام تکبیر…حجه الاسلام والمسلمین اسدی در ادامه به نامه تاریخی حضرت امام (ره) به میخائیل گورباجف در سال ۱۳۶۷ اشاره کردند که رهبر اتحاد جماهیر شوری سابق، به توصیه های مرحوم امام(ره) که توطئه آمریکا و انگلیس بود توجه نکرد و در سال ۱۳۷۰ منجربه سقوط نظام کمونیستی شد و آقای گور باچف بعداً عنوان کرده بود ای کاش به فرامین رهبر ایران گوش می کردم.

namazjome25

امام جمعه داریون سپس با انتقاد از یک سری عناصر ضد انقلاب و خائن به وطن و ملت که خارج نشین هستند پرداخت و بیان کرد: عده ای، نامه ای به ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نوشته بودند که برجام را نقض و تحریم ها را علیه ایران تشدید کند و به عوامل خود فروخته ای که در شبکه های معاند و ضد انقلاب بحث تجزیه ایران را مطرح می کنند گفت: ما ملتی متحد و در زیر سایه پرچمی واحد و رهبری واحد بنام امام خامنه ای هستیم.واین بحث شما خائنین به وطن و ملت جزء زهی خیال باطل نیست.

خطیب جمعه داریون، در بعد مسائل منطقه ای عنوان کرد: که مشکلات این منطقه به علت عدم وجود بخشداری در این منطقه است لذا نمایندگان محترم مجلس، از فرصت تغییر دولت در آینده به خوبی استفاده کنند و نسبت به این امر مهم منطقه نیز اهتمام ویژه بورزند.

telegram-0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا