اخبارهمه

انتقاد امام جمعه داریون از بدعت های غلط مراسمات ختم در داریون

خبرنگار:خلیل اسدی|

حجت الاسلام اسدی به مناسبت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار و شهادت مظلومانه خبرنگار شهید محمود صارمی که توسط گروه ظالم طالبان به شهادت رسید و ضمن علو درجات برای آن شهید بزرگوار و دیگر همکارانش، این روز را به تمامی خبرنگاران و کسانی که در عرصه قلم و خبر اعم از فضای واقعی، مجازی ، دیداری ، نوشتاری ، مکتوب و فعالیت و اخبار را پوشش می دهند به خصوص سایت داریون نما که اخبار دفتر و ستاد نماز جمعه را پوشش می دهد تبریک گفت.

asadi29

وی در این خصوص افزود: خبرنگاران باید تقوی قلم و تقوی گفتار داشته باشند و مراقب قلمشان باشند . حجت الاسلام اسدی با اشاره به بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم حکم تنفیذ ریاست جمهوری اظهار داشت : رئیس جمهور دوازدهم و سکانداران قوه مجریه باید مطالب زیر را سرلوحه کار خود قرار دهند :
۱ مشکل معیشتی و اقتصادی مردم باید در صدر برنامه هایشان قرار دهند . زیرا امروز مشکل عدیده مردم مشکل معیشتی و اشتغال بخصوص برای نسل جوان می باشد . و دولت مردان باید این تذکر جدی مقام معظم رهبری را سرلوحه کارشان قرار دهند .
۲ به فرمایش مقام معظم رهبری تعامل با دنیا باید دستور کار دولت جدید قرار بگیرد ، یعنی دولت باید از فرصت ها ،ظرفیت ها ، سرمایه گذاری ها خارجی و حمایت از تولید ملی ، در دستور کاریشان قرار بگیرد تا اشتغال ملی در کشور رونق بگیرد .
۳ دولت جدید باید در مقابل سلطه گر و سلطه طلب با صلابت و اقتدار بایستد و این یکی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری به دولت مردان جدید بود .
یعنی هرجا که ما در مقابل سلطه گر کوتاه آمدیم ، آنجا شکست خوردیم و به فرمایش مقام معظم رهبری سلطه گر کشور آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در  منطقه داریون در ادامه در زمینه مسائل منطقه ای ومراسمات آداب کفن و دفن و مراسم ختم و هزینه های بسیار بالا در سنگ قبر ها مطالب مهمی ایراد کرد..

وی گفت: آداب کفن و دفن میت اعم از غسل میت ، نماز و تلقین میت ، از روحانیت و کسانی که تخصص دینی دارند استفاده شود . و از تجمع کردن در کنار قبر میت که اختلاط بین محرم و نامحرم می شود اجتناب نمایند . زیرا در هیچ کتب و روایات اسلامی ما چنین مواردی قید نشده است که مراسم ختم حتما در همان روز برگزار شود .

حجت الاسلام اسدی از صاحبان عزا درخواست نمود در چنین مواقعی مراسم ختم را به روز دیگر موکول نمایند تا حد امکان از هم زمان برگزار کردن دو مراسم در یک مکان واحد خود داری کنید تا باعث سلب آسایش دیگران نشوید.

وی به کسانی که با هزینه های سنگین و سنگ قبرهای گران قیمت باعث ایجاد بدعت های بد می شوند گفت : من بعنوان امام جمعه فرهنگی شهر و کارشناس دینی اعلام می کنم چنین بدعتی در دین غلط است و کسانی که باعث این بدعت بد می شوند فردای قیامت باید پاسخگو باشند و ما باید با الگو گرفتن از شهدا ، قبور مطهر امامان معصوم (ع) در قبرستان بقیع با این بدعت ها بد مقابله کنیم  زیرا در هیچ کتب و روایات اسلامی ما چنین مواردی وجود ندارد .

امام جمعه داریون تأکید کرد که مردم سنگ قبرهای ساده بگیرند و هزینه های بسیار بالا را صرف امور خیریه و یا خرید جهیزیه جهت زوج های جوان قرار دهند که باعث خیر دنیا و آخرت برای خود و امواتشان خواهد شد .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا