اخبارهمه

مداحان فاقد صلاحیت و لباس شخصی نباید در مراسمات عزاداری سخنرانی کنند

خبرنگار : خلیل اسدی

حجت الاسلام اسدی نماینده ولی فقیه در منطقه داریون در خطبه دوم نماز جمعه این هفته و در واکنش به مراسمات عروسی که شبانه در منطقه داریون برگزار می شود و تا پاسی از شب ادامه دارد و موجب سلب آسایش و هتک حرمت به حقوق دیگران و مقدسات مذهبی می شود شدیداً انتقاد کرد و در ادامه گفت : اینگونه مراسمات عروسی های به سبک غربی و کذایی یک معضل در شهر شده است معضلی که سلب آسایش امنیتی ، اخلاقی و توهین به مقدسات مذهبی را برای مردم فراهم کرده است و درد آور تر اینکه یک عده در شهر در سوگ عزیزانشان داغدار هستند و عده ای دیگر شهر را به عیاشخانه شبانه خود به بهانه عروسی تبدیل کرده اند و حرمت ها را نگه نمی دارند .

 

asadi
امام جمعه داریون ضمن تشکر از همکاری پاسگاه انتظامی دودج، به تمامی مردم ، مسئولین ، بسیجیان و کسانی که در این زمینه مسئول هستند توصیه کرد اگر در این زمینه مماشات و سکوت اختیار کنند و اجازه بدهند در این شهر هرکس جولان بدهد و شهر را تبدیل به عیاشخانه کند فردای قیامت مدیون هستند و سکوت آنها ریختن آب در آسیاب دشمن و فرق ظاله است.
حجت الاسلام اسدی مجدداً از حضور مداحان فاقد صلاحیت و لباس شخصی که فاقد سواد و تخصص دینی هستند در مراسمات ختم اموات سخنرانی می کنند به شدت انتقاد کرد .
وی در این زمینه گفت : با اینکه بارها در خطبه های نماز جمعه اعلام کرده ام مجدداً اعلام می کنم که مداحان و لباس شخصی هایی که فاقد سواد و تخصص دینی هستند صلاحیت سخنرانی در مراسمات ختم اموات ندارند و بجای قرائت قرآن که فلسفه مداحی در مراسمات ختم است کار بی تخصص و بی ربط انجام می دهند و تنها روحانیون در این امور از صلاحیت لازم برخوردار هستند.

وی از صاحبان عزا درخواست نمود که در مراسمات ختم اجازه ندهند افراد فاقد سواد دینی و فاقد تخصص زمام مجلس را در دست بگیرند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا