ديدگاههمه

هر دم از این باغ بری می رسد/ تازه تر از تازه تری می رسد

سال گذشته بود که خبر دار شدیم نمایندگی آموزش و پرورش داریون در یک اقدام تامل برانگیز و تعجب آور،قصد دارد یکی از مدارس ابتدایی شهر داریون را به مدرسه ی شهید خوش نژاد داریون منتقل کند و به اصطلاح این مدرسه را دو شیفته نماید!
گویا تمامی مقدمات کار فراهم شده و اصرار و پافشاری مسولین نمایندگی نتیجه ی داده و به احتمال بسیار زیاد در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ دبیرستان شهید خوش نژاد به صورت دو شیفت متوسطه اول و ابتدایی فعالیت خواهد نمود.
اما چیزی که نیاز به گفتن ندارد این است که داریون به یک مدرسه ی ابتدایی نیاز دارد و این کمبود باید با پیگیری های همین نمایندگی آموزش و پرورش برطرف شود اما گویا این نمایندگی تمام انرژی خود را مصروف دو شیفته نمودن مدارس می کند و نه ساخت مدارس و پیگیری آن!
به قطع و از روی یقین دو شیفته نمودن مدارس با آموزش و پرورش نوین و سیاستهای وزارت آموزش و پرورش تناقض آشکار دارد زیرا بهترین وقت آموزش و یادگیری ساعتهای نخست صبح است و نه بعداز ظهر که دانش آموزان خسته و از نظر مغزی قدرت یادگیری بسیار پایینتری دارند.
این گونه درمانهای موقتی راه علاج نیست و باید به فکر ساخت مدرسه ای بود.به احتمال بسیار زیاد هنگامی که این نسخه درمان نمایندگی آموزش و پرورش به اداره کل آموزش و پرورش برسد مسوول مربوطه را تشویق خواهند نمود زیرا آموزش و پرورش را از زیر بار هزینه های ساخت مدرسه ابتدایی خلاصی بخشیده است!

از سوی دیگر مدرسه ای که دو شیفت ابتدایی و متوسطه اول داشته باشد به قطع این اختلاف سنی در ساعات تداخل دانش آموزان هنگام تعطیلی و آغاز بکار باعث بروز رفتارهای نابهنجار و درگیری ها و تنش هایی خواهد شد که به قطع نارضایتی اولیای دانش آموزان و معلمین و کارکنان مدرسه را در پی خواهد داشت.
به امید روزی که این درمانهای موقتی را کنار گذاشته و به فکر درمان قطعی درد باشیم. این گونه نسخه های نتیجه ی عکس خواهد داد.

امضا:یک فرهنگی آگاه داریونی

 

نکته:داریون نما طبق قانون مطبوعات آمادگی انتشار جوابیه کتبی مسوول نمایندگی آموزش و پرورش داریون را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا