اخبارگزارشهمه

گزارشی از مراسم معارفه باشکوه دکتر لطفی با حضور وزیر بهداشت،امام جمعه شیراز،استاندار فارس و…./تصاویر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه تاکید کرد و گفت: این بیانیه منشور کاملی از سیاست‌های کلان سلامت است و به عنوان ارزشمندترین و پربارترین سند بالادستی در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خدمات ارزشمندی که در سال های گذشته در حوزه سلامت کشور رقم خورده است، گفت: امسال نیز ضمن استمرار طرح تحول نظام سلامت، پرونده الکترونیک سلامت و اجرای راهنماهای بالینی پس از تدوین، آغاز شده است.

وزیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز را یکی از دانشگاه های پیشتاز در کشور خواند و افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده شهری از این استان آغاز شد و با بررسی راهکارهای بهبود در اجرا، به دنبال توسعه آن در کشور هستیم.

وی با اشاره به گام دوم طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: گام دوم را با تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی و بستری ادامه می‌دهیم، برای ساختارمند کردن نظام ارائه خدمت در بعد اقتصاد، تکالیف به جا مانده در برنامه‌های پنجم و ششم که پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع پزشکی خانواده بود، انجام دادیم.

نمکی ، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را از دیگر اقدامات در حال پیگیری در مجموعه وزارت بهداشت دانست و ادامه داد: همچنین بسیج ملی کنترل فشارخون که سال جاری در کشور اجرا شد، با شناسایی دو میلیون و ۷۰۰ هزار مبتلا به فشارخون بالا همراه بود.

او اجرای طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» را از دیگر برنامه های در دست اجرای مجموعه وزارت بهداشت عنوان کرد که به صورت پایلوت در سه استان آغاز شده و اجرای آن پنجاه درصد استان ها نیز در این طرح ملی پیش بینی شده است.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه صندلی‌های دانشگاه جای نخبگان است نه رانت‌بگیران، افزود: ۱۳۴ دانشجوی آقازاده و خانم‌زاده که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند، از دانشگاه بیرون کردیم، پولدارها به شرط دانایی و نخبگی می‌توانند بر صندلی دانشگاه بنشینند.

وزیر بهداشت با اعلام دریافت گواهی ریشه کنی سرخک در کشور از سوی سازمان بهداشت جهانی، افزود: گواهینامه حذف واکسن سرخک را از سازمان جهانی دارو گرفتیم، ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور اکنون در داخل تامین می‌شود و سه درصد از خارج که ۳۰ درصد بودجه کشور برای وارد کردن این میزان دارو هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اعمال تحریم های اقتصادی بر علیه کشور از سوی استکبار جهانی، گفت: در همین راستا، پویش ۵۰-۲۰، راه اندازی شده که در مدت بیست هفته، پنجاه پروژه سلامت با اولویت مناطق کمتربرخوردار به بهره برداری می رسد و با وجود همه محدودیت ها، تا هفته سلامت سال ۹۹ در اردیبهشت، هزار پروژه بهداشتی درمانی در کشور به بهره برداری می رسد. در این سفر نیز چند پروژه سلامت در استان فارس به بهره برداری می رسد.

دکتر نمکی تاکید کرد: صندلی دانشگاه جای افراد فرهیخته و نخبه است.اهمیت مسایل رفاهی کارکنان و دانشجویان، اولویت پیشگیری بر درمان و تشکیل کارگروهی برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یکی از خردمندانه ترین مجموعه های غنی که اجرایی شدن آن راهکاری برای عبور از چالش های به وجود آمده است، دیگر تاکیدات وزیر بهداشت در این آئین بود.

نمکی با اشاره به لزوم تقویت رویکردهای توام با نشاط در دانشگاه های کشور، یادآور شد: نشاط، روح امید است و مقام معظم رهبری بارها توصیه کردند که نگذارید دانشگاه ها دچار یاس و سرخوردگی شوند. دانشجوی بی نشاط، ممکن است افسرده شده و گرفتار بسیاری از آسیب های اجتماعی شود. بنابراین نیازمند فضای با نشاط در دانشگاه ها هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز : با حفظ استقلال تعامل مثبتی با مدیران خواهیم داشت دانشگاه و رویکرد تعاملی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آئین به دو رویکرد مهم مجموعه دانشگاه اشاره کرد و افزود: در رویکردهای ارتباطی با خارج از مجموعه، تلاش می شود با حفظ استقلال، تعامل مثبتی با استاندار فارس، فرمانداران، بخشداران و دهیاران برقرار شود.

مهرزاد لطفی رویکرد دوم را مربوط به مجموعه داخلی دانشگاه برشمرد که بر محور مشورت با هیات امنا، اساتید، کارکنان و دانشجویان در پیشبرد برنامه ها خواهد بود و افزود: توسعه اقدامات، نیازمند تجربه، مشورت و استفاده از نقطه نظرات آنان در مجموعه سلامت فارس است.

دکتر لطفی اضافه کرد: درِ اتاق رئیس دانشگاه به روی مشاوران باز است و از پیشنهادات آنان در مسیر پیشرفت دانشگاه و حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و چهارم استقبال می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به هفت استان مجاور، موفقیت در این امر را نیازمند همکاری و تلاش عنوان کرد.

او همچنین از حمایت های امام جمعه شیراز از مجموعه سلامت، استاندار فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، روسای ادارات و نهادها، دادگستری، سازمان بازرسی، رئیس دانشگاه شیراز و دیگر همراهان حوزه سلامت استان در پیشبرد برنامه ها قدردانی کرد.

در این آیین که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد از خدمات علی بهادر رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر و مهرزاد لطفی به عنوان رییس جدید دانشگاه معرفی شد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت برای انجام سفری یک روزه به شیراز آمده ضمن حضور در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دو شهرستان فارس نیز سفر می کند.

وزیر بهداشت با عزیمت به شهرستان سپیدان کلینیک ویژه و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان و همچنین آموزشگاه بهورزی این شهرستان را افتتاح می کند.

افتتاح ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و بازدید از بیمارستان در حال ساخت این شهرستان از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در سفر به استان فارس است .

امتیاز کاربران: 2.48 ( 3 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا