اخبارگفت و گوهمه

دختر شهید باباجان عابدی:با آمدن پدر دیگر احساس تنهایی نمی‌کنیم

پایان ۳۲ سال چشم‌انتظاری برای در آغوش گرفتن پدر

۲۳ خرداد ۱۳۶۷ پدر در آخرین روزهای بهار رخت جنگ‌ را بر تن می‌کند و فرزندان خود را در آغوش می‌گیرد و آخرین وصیت‌ را به مادر درباره تربیت فرزندان می‌کند و برای دفاع از وطن به جبهه‌های نبرد می‌رود و از آن روز تاکنون خانواده برای بازگشت و در آغوش گرفتن مجدد او چشم‌انتظارند.

به گزارش داریون نما به نقل از ایرنا شامگاه ۲۷ شهریورماه ۹۹ خبر آمد که پیکر پاک شهید باباجان عابدی پس از ۳۲ سال چشم‌اندازی به داریون بازمی‌گردد، خبر کوتاه بود اما یک دنیای حرف برای فرزندان شهید داشت تا بار دیگر پدر را در آغوش بگیرند و با او درد و دل کنند.
۳۲ سال نمی‌دانستند پدر کجاست و سرنوشت او در ادامه راه برادر شهیدشان که در سال ۱۳۶۲ به خیل شهدا پیوسته بود، چه شد.
شهید باباجان عابدی متولد نهم مهرماه ۱۳۰۷ در داریون است که پیکر پاک او هفت روز قبل از تولدش یعنی دوم مهرماه در گلزار شهدای داریون به خاک سپرده خواهد شد.

پدر، مومن و مردمی بود
خبرنگار ما با شهناز دختر کوچک شهید عابدی تماس گرفت و چند دقیقه‌ای با او به گفت و گو پرداخت.
دختر شهید عابدی که در روز رفتن پدر به جبهه تحصیلات دوران ابتدایی را تمام کرده و در حال آماده شدن برای تحصیل در مقطع راهنمایی بود، گفت: آنچه از پدر در ذهن دارم این است که او مردی مومن، با خدا و انقلابی بود.
وی افزود: شهید عابدی در داریون شناخته شده، زبانزد، معتمد و یاری دهنده مردم بود، او پس از ساخته شدن مسجد امام محمد تقی(ع) داریون اولین نفری بود که به مسجد رفت و همواره همه مردم را به آمدن به مسجد، حلال خواری و پرهیز از غیبت دعوت می‌کرد.

همه از آمدن پدر خوشحال هستیم
وی ادامه داد: در این ۳۲ سال اعضای خانواده به خصوص مادرم روزهای سختی در دوری از پدر گذراندیم و چشم انتظار بازگشت او بودیم و حال همه خوشحال هستیم که پدر در حال بازگشت به داریون است.
فرزند شهید عابدی به روز رفتن پدر به جبهه در سال ۱۳۶۷ اشاره کرد و گفت: زمانی که پدر می‌خواست به جبهه برود مقداری پول خرد از جیب بیرون آورد و به من و خواهر و برادرهایم داد و روی سرمان را بوسید و به مادرم وصیت کرد فرزندان  و تربیت‌ صحیح آنها را به تو می‌سپارم.
وی افزود: ما چهار برادر و چهار خواهر بودیم که گودرز برادر بزرگم در سال ۱۳۶۲ و قبل از پدر به شهادت رسید که پیکر مطهرش در گلزار شهدای داریون به خاک سپرده شده است، یکی از خواهرانم نیز یکسال پیش به دلیل بیماری به دیار باقی شتافت.

شهادت، آرزوی شهید عابدی بود
وی با بیان اینکه آرزوی پدرم شهادت و دفن شدن پیکر او در کنار برادر شهیدم بود، افزود: پدر عضو بسیج بود و از ابتدای دوران دفاع مقدس تا زمان شهادت پیوسته به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌رفت.
وی ادامه داد: پدر همیشه می‌گفت من آنقدر باید به جبهه بروم و بیاییم و راه فرزندم را ادامه دهم تا شهید شوم، می‌گفت نمی شود فرزندم شهید شده باشد و من اینجا بگردم.
فرزند شهید عابدی گفت: پدرم همیشه آرزو داشت یک روز در کنار برادر شهیدم به خاک سپرده شود که بالاخره به آرزویش رسید.

مادرم ۳۲ سال چشم‌ انتظار یک نشانی از پدر بود
عابدی بیان کرد: مادرم ۳۲ سال چشم به راه پدر است، چند عمل پی در پی انجام داد و هر وقت می‌خواست در اتاق عمل بیهوش شود از پزشکان سوال می‌کرد آیا من به هوش می‌آیم که یکبار پلاک یا نشانی از شوهرم ببینم تا اگر اتفاقی برایم افتاد چشم به راهش نباشم.

با آمدن پدر دیگر احساس تنهایی نمی‌کنیم
وی ادامه داد: با بازگشت پیکر پدر خیلی خوشحال هستیم و احساس می‌کنیم پدر از جبهه بازگشته است، پدرم امانت خدا بوده که حال بازگشته است، او خودش این راه را انتخاب کرده و ما خیلی خوشحال هستیم.
فرزند شهید عابدی گفت: با بازگشت پدر دیگر احساس تنهایی نمی کنیم، احساس می‌کنیم پدر در کنارمان است و می‌دانیم که پدر برای مملکت،  مردم و آزادی کشور به صحنه جنگ رفته بود.
وی افزود: از مردادماه زمزمه‌هایی از پیدا شدن و بازگشت پیکر مطهر پدر بزرگوارم به گوشمان رسید که در نهایت اوایل شهریورماه رسما به ما اعلام کردند پیکر پدر پیدا شده و به زودی به داریون می‌آید و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امورایثارگران به خانه‌ ما آمدند و خبر را اعلام کردند.

مراقبت از مردم و کشور دغدغه پدر بود
عابدی با بیان اینکه خبر بازگشت پیکر پدر به کشور خیلی خوشحالمان کرد، اظهارکرد: پدر به همرزمان خود گفته بود شما راه شهدا را ادامه دهید و نباید صحنه جنگ را ترک کنید، دغدغه داشت و به دوستانش می‌گفت باید از کشور دفاع کنید و اگر ما از جنگ برنگشتیم مراقب کشور و مردم باشید.

خاکسپاری یا مرگ در محرم و صفر آرزوی پدر بود
وی با بیان اینکه پدرم خودش می‌دانست در این راه شهید می‌شود و به آرزوی خود رسید، گفت: پدر شوق شهادت و رفتن به جنگ را داشت و مدافع بسیج و انقلاب اسلامی بود، او فردی مومن بود و اهل غیبت کردن و ریا نبود و همین امر هم باعث شده هیچ کس در داریون از او دلخوری نداشته باشد.
فرزند شهید عابدی بیان کرد: پدر در مراسم‌های عزاداری ماه محرم اول همه زنجیرزنی می‌کرد و علم درست می‌کرد و همه را به حضور در مراسم‌های عزاداری دعوت می‌کرد و می گفت ما باید محرم را داشته باشیم.
وی ادامه داد: همیشه آرزو می‌کرد اگر قسمتش به مرگ باشد مرگش یا دفنش در اربعین یا ماه محرم و صفر باشد که در این زمینه نیز به آرزویش رسید.

مراسم استقبال از پیکرهای مطهر ۲ شهید دوران دفاع مقدس ساعت هشت صبح یکشنبه ۳۰ شهریورماه در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز برگزار خواهد شد.
پیکرهای مطهر شهیدان باباجان عابدی و سعید رحیمی پس از ۳۲ سال دوری از وطن، در شهر داریون و شهر فسا به خاک سپرده خواهند شد.
پیکر مطهر شهید باباجان عابدی صبح چهارشنبه دوم مهرماه در گلزار شهدای داریون به خاک سپرده خواهد شد.
پیکر پاک شهید سعید رحیمی نیز بعد از ظهر دوشنبه ۳۱ شهریورماه در شهرستان فسا تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
این شهدای بسیجی در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس هفت در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به خیل عظیم شهدا پیوستند.

امتیاز کاربران: 1 ( 2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا