اخبارگزارشهمه

شب هفتم محرم 1400در داریون/تصاویر

شب هفتم محرم منسوب حضرت علی اصغر علیه السلام است .

یوسف بذرافکن

امشب را با مجلس روضه طفل شیر خوار امام حسین علیه السلام آغاز کردم . باب الحوائجی که اگر نظر کند با دستان کوچکش گره های بزرگی را باز می کند . روضه خوان هئیت مسجد امام محمد تقی علیه السلام ،  نصرالدین حیدری بود که ما را بر سفره پرخیر و برکت سیدالشهدا و حضرت علی اصغر علیه السلام مهمان کرد تادلی سبک کنیم و نیرو بگیریم .

بعد از آن راهی هیئت ثارالله و جانثاران حضرت ابوالفضل علیه السلام شدم که امشب را در یک جا جمع شده بود  عبدالرضا قربانی و علی بردجی نوحه می خواندند تعدادی از پیر غلامان امام حسین هم آمده بود .

کودکان و نوجوانان هم طبل می زدند .از آنجا به حسینه حضرت ولی عصر(عج) رفتم در آنجا هم مراسم عزاداری برقرار بود همان جایی که زمانی پدر بزرگم مرحوم شیخ شیرعلی جهانی نوحه می خواند .

برای واقف حسینه ، مرحوم حاج علی آقا شکری که مقبره اش در حیاط حسینه بود فاتحه خواندم احساس کردم در مجلس امام حسین علیه السلام مرحوم سید عباس رضایی ، سید فرج فرهادی ، کربلایی کرمعلی عابدی ، خشنود بذرافکن و دیگران هم حضور دارند .

تعداد عزاداران زیاد نبود ولی مجلس عزای آنها باصفا بود . بعد از آن به هیئت جانثاران امام حسین علیه السلام رفتم . مراسم نوحه خوانی و سینه زنی برقرار بود ، صندلی ها با نظم و فاصله چیده شده بود و دستوالعمل های بهداشتی هم رعایت شد مراسم تا ساعت یازده ادامه داشت و با « یاحسین » کشیدن پایان یافت .

امتیاز کاربران: 4.43 ( 3 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا