گفت و گو

آشنایی با جدیدترین اختراع مخترع داریونی؛شهرام کرمی

ابزار کار ویژه سرویس کاران و تعمیرکار های آسانسور

شهرام کرمی یکی از ده ها جوان خلاق و مبتکر داریونی است که ذوق و استعدادش را بارها نشان داده اما همواره مهجور مانده است.

او که تاکنون با ثبت 15 اختراع، به نوعی یکی از رکوردداران ثبت اختراع در بین هم نسلان خودش به شمار می آید و به تازگی شانزدهمین اختراعش را هم در مرحله ثبت دارد.

به بهانه تازه ترین اختراع شهرام کرمی با او هم کلام شدیم. در ادامه حرف های او را می خوانید:

♦من نزدیک چهار سال جزو گروه تعمیرکار آسانسورهای دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران بودم که این امر باعث شد به فکر طراحی واختراع چنین دستگاهی بیافتم.

♦این دستگاه کمک زیادی به افراد فعال در حوزه آسانسور خصوصا اداره استاندارد آسانسور می کند . افراد شاغل در حرفه، کارشان سخت وخطرناک است مثلا ازمهمترین خطراتی که زیاد اتفاق افتاده برق گرفتگی ، قطع عضو ،سقوط از ارتفاع ، آسیب های کار با سنگ فرز و خطرات مشابه دیگر است.

♦سعی کردم دستگاهی طراحی کنم که بتواند باری از دوش این افراد بر دارد وباعث تسهیل کار آنها شود .

♦ تاکنون ۱۵ اختراع ثبت کرده و مقام های مختلف استانی و کشوری در مسابقات اختراعات را دارم وهیچ حمایتی از من توسط مسئولین از من نشده ومی دانم قرار هم نیست از جایی حمایت شوم در نتیجه بی خیال مسئولان شدم ودیگر برا دل خودم وعشق وعلاقه خودم کار می کنم . در این چهار سالی که مشغول کار آسانسور بودم از همین اختراع خودم جهت تسهیل کارم استفاده می کردم .

♦بگذریم این قصه ملال آور است ومال امروز ودیروز هم نیست .

ابزار کار ویژه سرویس کاران و تعمیرکار های آسانسور/تازه ترین اختراع شهرام کرمی

♦درباره دستگاه فعلا اطلاعات زیادی نمی توانم مطرح کنم تا مراحل پایانی ثبت اختراع .فقط اینکه از هوش مصنوعی جهت تنظیم وتعمیر دقیق تر وسریع تر آسانسور استفاده کردیم ودر بعضی مواقع بحران، دستگاه می تواند کمک بسیار وتاثیر گذاری به افراد کند .

♦من با الکترونیک واختراع بزرگ شده ام ونفس کشیده ام کاری به کسی هم ندارم نه مسئولان ونه بقیه افراد راه خودم رو ادامه خواهم داد تا موفقیت.

♦ ایده های که در ذهن من موج می زند لحظه ای مرا راحت نمی گذارند فقط حیف که شرایطی فراهم نیست تا تمام ایده هایم را عملی کنم…


کلیپی از سایر اختراعات شهرام کرمی را در ادامه ببینید:

امتیاز کاربران: 4.4 ( 8 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا