اخبارديدگاه

به مناسبت روز شوراها/از شورای شهر داریون چه خبر؟

کارهایی که انجام شده/کارهایی که در حال پی گیری است

به مناسبت روز شوراها سلمان ظهرابی رییس شورای اسلامی شهر داریون این مطلب را در اختبار داریون نما قرار داده است.

وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ

نهم اردیبهشت ماه در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز شوراها نام گذاری شده است .
بی شک شوراها بی واسطه ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.
در واقع شوراها زبان گویای مردم در برابر مسئولان و نهادهای مختلف محسوب میشوند و اعضای آن نیز به عنوان وکلای مردم، پیگیر مسائل و مشکلات آنها هستند.
اینجانب این روز را به همه‌ی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به‌ ویژه به همکاران محترم خودم در شورای شهر داریون تبریک عرض می کنم .
چند مورد از اقدامات و پیگیری های اعضای شورای شهر داریون به اختصار خدمت مردم شریف داریون عرض می کنم.

۱.تبدیل  اینترنت داریون به فورجی: این موضوع جزو اولین مطالبات مردم بود که با پیگیری اعضای شورا اپراتور های همراه اول و ایرانسل سرعت اینترنت از 2Gبه ۴Gتبدیل شد.
۲.اجرای فیبر نوری که چند وقت پیش کانال و لوله گذاری آن انجام و به زودی فیبر نوری هم کشیده خواهد شد.

۳.آسفالت تپه شهدا که از مصوبات سفر استاندار به منطقه داریون بود با پیگیری مداوم اعضای شورا و شهرداری و ستاد نماز جمعه انجام شد.
۴.حصار کشی بیمارستان داریون از دیگر مصوبات سفر استاندار به داریون بود که با پیگیری اعضای شورا و مدیریت بیمارستان و همکاری علوم پزشکی به پیمانکار تحویل و در حال انجام است.
۵.راننده آمبولانس بیمارستان: یک دستگاه آمبولانس که حدود چهار پنج سالی هست توسط خیرین به بیمارستان داریون اهدا شده است بدون راننده و بلا استفاده بود که با پیگیری‌های مکرر انجام شده توسط اعضای شورا راننده برای این آمبولانس تعیین و به بیمارستان معرفی گردید.
۶.چمن کردن زمین فوتبال بزرگ داریون :بر اساس مصوبه استاندار قرار بود سال گذشته انجام پذیرد ولی متأسفانه به دلیل عدم تامین اعتبار محقق نگردید در حالی که با تلاش و پیگیری های مداوم ،پیمانکار آن مشخص شده و قرار هست پیمانکار به زودی تجهیز کارگاه انجام و طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، انشالله تا پایان سال زمین فوتبال داریون ،چمن خواهد شد.
۷.زمین فوتبال چمن کوچک برای دیندارلو: زیرسازی تا مرحله بتون ریزی انجام شده و فنس کشی و چمن آن نیز به محض تامین اعتبار انجام خواهد شد.
۸.پیگیری جهت ایجاد مسکن ملی داریون: شاید بیشترین پیگیری در این رابطه انجام گرفته که با سازمان ها و اداره های مختلفی ازجمله منابع طبیعی ، راه و شهرسازی استان، راه و شهرسازی شهرستان ، بنیاد مسکن و استانداری و فرمانداری جلسات متعددی برگزار گردیده و نقشه و طرح زمین مسکن ملی آماده و تایید شده و الان زمین آن در مرحله ثبت سند به نام بنیاد مسکن است.
۹.واگذاری فرهنگسرا به نهاد کتابخانه‌های عمومی:در حالی که فرهنگسرای داریون به بخش خصوصی واگذار گردیده بود و مردم منطقه نسبت به این موضوع اعتراض داشتند. با پیگیری اعضای شورا در حال انجام امور حقوقی برای بازپس گیری آن است و رایزنی برای واگذاری آن به نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال انجام است.
۱۰.پیگیری جهت تجهیزچاه آب شماره 4 و رفع مشکل آب آشامیدنی
۱۱.آماده سازی 50 عدد قبر دو طبقه در آرامستان داریون به کمک خیر داریونی
۱۲.گرفتن مجوز معاینه فنی خودروهای سبک جهت ایجاد درآمد پایدار که احتمالا با کمک بخش خصوصی انجام پذیرد.
۱۳.پیگیری جهت ایجاد شهرک صنعتی: در نظر گرفتن حدود هفتاد هکتار از زمین های منابع طبیعی برای انجام این کار و رایزنی با شرکت هایی جهت سرمایه‌گذاری، ولی متأسفانه به دلیل نزدیک بودن فاصله آن به شهر محیط زیست فعلا مانع این کار میشود.
۱۴.پیگیری جهت بخش شدن منطقه داریون: جلسات مکرر با نمایندگان مجلس و رایزنی در رابطه با این موضوع که با وجود پیگیری ها و تلاشهای نمایندگان و شورا، هیات دولت به دلیل کمبود جمعیت در حال حاضر آن را رد کرده است با این وجود تلاش ها و ارائه راهکارهای مختلف همچنان ادامه دارد.
۱۵.پیگیری جهت ایجاد پمپ گاز سی آن جی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا