ديدگاه

به بهانه صدورمجوز اخیر شهرداری برای اجرای سیرک در زمین مسجدحضرت ابوالفضل(ع)/نقش ویژه روحانیت در داریون

اقدام اخیر شهرداری داریون درصدور مجوز برپایی سیرک در زمین مقدسی که قرار است در آن مکان مسجد ساخته شود، مکانی مقدسی که سال گذشته کلنگ احداث آن توسط آیت الله ایمانی( نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز)به زمین زده شد و در ماه مبارک رمضان سال گذشته به مدت 30 شب نماز مغرب و عشا برگزار شد هرچند به احتمال بسیار زیاد به صورت سهوی و از روی نا آگاهی انجام شده اما این مهم را نمایان می سازد که همیشه ودر همه حال از قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا رسیدن به مقصود که همانا برقراری نظامی اسلامی در ایران بود نقش ویژه و خاص روحانیت تاثیر سترگی بر جریانات جامعه ایران داشته است.

این مطلب تصفیه حساب شخصی با شهرداری نیست. چه، همانگونه که در ابتدای مطلب هم گفتیم به احتمال زیاد این اقدام شهرداری سهوی و از روی نا آگاهی بوده است اما باید گفت کسانی که در بزرگترین مجموعه اداری و خدماتی داریون کار می کنند باید در امور مختلف دقت بیشتری داشته باشند و بدانند که زیر ذره بین مردم قرار دارند.
ازاتفاق اخیر ، اقدامات و عملکرد روحانیت معظم داریون در قبال این مساله و البته واکنش سریع دستگاه های نظامی و انتظامی داریون می توان چند نتیجه گرفت.
اول:مردم ولایتمدار داریون تحت هیچ شرایطی اجازه توهین به مقدسات خود را به هیچ احدی نمی دهند و در صورت مشاهده چنین مواردی با آن به شدت برخورد می کنند.
این مهم را داریونی ها طی سالهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بارها نشان داده و از چنین امتحانهایی با موفقیت و سربلندی بیرون آمده اند.
دوم:در این اتفاق عملکرد به موقع حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه منطقه داریون و همچنین حاج آقا صدیق امام جماعت مسجد امام محمد تقی(ع) داریون قابل تحسین است.
امام جمعه منطقه داریون با دقت نظر و موشکافی به صورت مستقیم کار را مدیریت کرد و تا به سرانجام رسیدن این موضوع به پای احساسات مردم ایستاد.


حجت الاسلام عزیزی بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع با رصد این اتفاق و اطمینان از آن به نیروی انتظامی دودج اعلام کرد که بلافاصله باید وارد عمل شده وسیرک را تعطیل کنند.
انصافا در این باره نیروی زحمت کش انتظامی دودج هم واکنشی سریع از خود نشان داد و در کمترین زمان ممکن سیرک را پلمپ کرد. البته در این جریان ظاهرا نیروی مقاوت بسیج هم همراهی کرده است که به آنان نیز خسته نباشید می گوییم.
سوم: نیروی انتظامی دودج و همچنین بسیج داریون نشان دادند هرگاه لازم باشد و دغدغه های مذهبی مردم ایجاب کند توانایی آن را دارند که واکنشی سریع از خود نشان دهند و گوش به فرمان ولایت و در مسیر رهبری معظم انقلاب گام بردارند.
به هر روی این واقعه در حالی اتفاق افتاد که ظاهرا علی رضا زارع شهردار داریون در مرخصی به سر می برد و احتمالا از جریانات اخیر بی خبر است!
امید آن است که تمام مسوولین شهر و منطقه داریون با تفکر و تعقل بیشتر تصمیم گیری کنند تا از به وجود آمدن چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل آید.
البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که سایت داریون نما هیچ گاه قصد مخالفت با تفریحات سالم را ندارد. این نکته راامام جمعه داریون نیز در خطبه ها مطرح کرد که وی هیچ گونه مخالفتی با تفریح سالم مردم ندارد. مساله مورد نظر اما اما هتک حرمتی بود که به مکان مقدس مسجد انجام شده بود وگرنه اعضای این سیرک که خبر نداشتند در جایی با شهرداری قرارداد بسته اند و قرار است برنامه اجرا کنند  قرار است بنای مقدس مسجد ساخته شود.
بی شک این عزیزان نیز می توانند با اخذ مجوز لازم از نیروی انتظامی و نهادهای مربوطه در جایی دیگری از داریون برنامه های سالم و سرگرم کننده خود را برای جوانان داریونی اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا