اخبارهمه

حجت الاسلام والمسلمين عزيزي :چرا در داریون گاهی قیمت یک جنس چند برابر شیراز است؟

خبرنگار:احمدرضا ارج زاده|
نماز پرشكوه و عبادي سياسي جمعه با حضور گسترده مردم منطقه منطقه داريون برگزار شد.
به گزارش داريون نما امام جمعه منطقه داريون در ابتداي خطبه اول ،خود و همه مؤمنين را به تقواي الهي و دوري از محرمات توسيه كرد . وي در خصوص آثار تقوا در زندگي كه در قرآن به آن اشاره شده اظهار داشت:انساني كه متقي باشد خداوند آن انسان را از شر دشمنانش حفظ مي كند و نيرنگ و دسيسه دشمن بر او اثر نخواهد داشت.
خطيب نماز جمعه منطقه داريون افزود : يكي ديگر از آثار تقوا در زندگي اين است كه انسان با رعايت تقوا باعث مي شود مورد تاييد خداوند قرار گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين عزيزي گفت: تقوا مايه نجات انسان از سختي هاست و كسي كه تقوا پيشه كند خداوند براي او راهي ارائه مي دهد ، پس بياييد در زندگي تقوا پيشه كنيم.
وي با اشاره به اينكه تقوا يعني انجام واجابت و ترك محرمات، تاكيد كرد : بسياري از سوء ظن ها كه افراد نسبت به يكديگر دارند از بي تقوايي فرد است كه سرچشمه مي گيرد.
امام جمعه منطقه داريون در خطبه دوم با بيان اينكه در دهه اكرام و نكوداشت مساجد قرار داريم اظهار داشت : مساجد علاوه بر كاركرد هاي عبادي داراي كاركردهايي اعم از كاركرد اجتماعي مثل برگزاري انتخابات در مساجد، كاركرد نظامي مثل انتخاب مساجد به عنوان مكان مناسب براي پايگاههاي بسيج،و همچنين كاركرد قضايي كه اميرالمؤمنين (ع) بسياري از قضاوت هاي خود را در مسجد انجام مي داد.
خطيب نماز جمعه منطقه داريون افزود: مساجد بهترين مكان براي دوست يابي است لذا به همه شما بزرگتر ها و خانواده ها توصيه مي كنم به فرزندان خود توصيه كنيد به مسجد بروند و دوستان خود را در مسجد پيدا كنند.


وي با اشاره به سالگرد گشايش مجلس خبرگان رهبري در سال 1362 تاكيد كرد : مهمترين و اصلي ترين وظيفه مجلس خبرگان رهبري انتخاب رهبر و نظارت بر كارهاي رهبر است.
حجت الاسلام عزيزي گفت : 23تيرماه سالروز حماسه همبستگي ملي در دفاع از اركان مقدس جمهوري اسلامي ايران بوي‍‍‍ژه رهبري و پايان دادن به آشوب اخلال گران در سال 1378 كه عده اي فريب خورده و اخلال گر به سركردگي دشمنان اين نظام كه قصد نابودي اين نظام را داشتند كه با درايت و منش مقام معظم رهبري و به كمك سربازان بصير اين نظام فتنه آنها در نطفه خفه شد.
امام جمعه منطقه داريون با اشاره به جايگاه ولايت فقيه در نزد مردم تاكيد كرد : مردم بصير ايران جايگاه ولايت فقيه را در اين نظام درك كرده اند و متوجه شده اند كه مهمترين ركن در نظام جمهوري اسلامي ايران ولايت فقيه مي باشد.
وي گفت: ولايت فقيه براي مسلمين يك هديه الهي است و چيزي نيست كه مجلس خبرگان رهبري آورده باشند. حجت الاسلام والمسلمين عزيزي افزود: ولايت فقيه همان ولايت رسول الله (ص) است.
خطيب نماز جمعه منطقه داريون با اشاره به 26 مرداد سالروز تشكيل شوراي نگهبان در سال 1359 تاكيد كرد :شوراي نگهبان كاملاَ قانوني است و كسي حق ندارد به آن توهين و آن را تضعيف كند كه اگر شوراي نگهبان تضعيف شود باعث ضربه خوردن به نظام جمهوري اسلامي ايران مي شود.
حجت الاسلام عزيزي افزود: قانون اساسي ستون فقرات نظام جمهوري اسلامي ايران است و شوراي نگهبان نمي گذارد دستگاهها و ارگان هاي موجود در كشور از آن منحرف شوند. امام جمعه منطقه داريون با اشاره به تحريم هايي كه از سوي دشمنان نظام به اين ملت اعمال كرده اند اظهار داشت : اين تحريم ها تنها يك اثر منفي دارد كه آن هم تحمل مردم در برابر مشكلات است ولي در عوض اين تحريم ها 3 اثر مثبت دارد : 1-پيشرفت فعاليت هاي هسته اي ايران 2-اعتماد،همدلي و همكاري بيشتر بين قوا بويژه بين سران قوا 3-اتكا به توانمندي هاي داخلي. وي گفت : ملت ايران از آرمان هاي خود كه با ريختن خون هزاران شهيد بدست آمده دست بر ذنخواهد داشت.

امام جمعه منطقه داریون همچنين خواستار نظارت مسوولین بر قیمت اجناس اساسی مورد نیاز مردم شد و بر در یافت سود شرعی توسط کسبه تاکید كرد.

وي ضمن انتقاد از عدم نظارت بر قیمت ها گفت : رشد روز افزون قیمت کالا ها ی مختلف ربطی به مسا له تحریم ندارد ،این مساله عدم نظارت و اجرای نا صحیح برنامه های اقتصادی است که به رشد کاذب قیمت ها دامن می زند ،چرا در داریون مشاهده مي كنيم گاهي قیمت یک جنس چند برابر شیراز است؟ اينگونه قدرت خرید  اقشار کم در آمد جامعه سلب مي شود.

 

4 دیدگاه

  1. متاسفانه میزان نظارت در داریون کمتر از بقیه جاها میباشدو هیچ گونه برخورد قانونی هم تا حالا نشده است. مثلا کدام دفعه در مغازه فلان گران فروش را پلمپ کرده اند و با پارجه آن را به اطلاع عموم رسانده اند تا درس عبرتی برای سایرین شود. پس ببینید مشکل اصلی عدم نظارت صحیح و اصولی میباشد

  2. جا داره یه کم یادی از فروشنده با انصاف داریونی کنم ایشان آقای رضا قربانی هستند و من کم وبیش خریدهای خودم را از مغازه ایشون تامین می کنم و ایشان فروشنده منصفی هستند چون اگه قیمت یک جنس بالا رفت تا اجناس خرید قبل تموم نشده قیمت رو بالا نمی برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا