گزارشهمه

گزارش/داريون از داشتن كتابخانه اي مجهز محروم است

گزارش:خديجه مقتدر|

کتاب یکی از مهمترین وسایل کسب آگاهی عمومی و تخصصی وکتابخانه های عمومی پایگاه مهم فرهنگی هر منطقه محسوب می شوند .
یکی از مشکلات اصلی شهر داریون در عرصه فرهنگی نبود کنابخانه عمومی مجهز و به روز است.

شهر داریون یک کتابخانه در کانون وحدت دارد که با نبود فضای مناسب ، فقدان سالن مطالعه ، عدم طبقه بندی کتابها به دلیل نبود کتابدار مواجه است وگردوغبار موجود بر روی کتابها که به دلیل شکستگی شیشه های آن است وگرمی هوا هر علاقمند به کتاب را مجبور به انتخاب کتاب مورد نظر یا کتابی برای فرار از فضای موجود می کند .


در جنب کتابخانه کانون وحدت ، کتابخانه شهید خوش نژاد واقع شده  ؛ این کتابخانه از طرف خانواده شهید خوش نژاد دائر شده است . کتابهای موجود در آن بخشی متعلق به شهید خوش نژاد و برخی اهدایی از طرف خانواده این شهید است .
کتابخانه دیگری نیز در مجتمع فرهنگی و هنری واقع است که دارای سالن مطالعه و فضای مناسب است این کتابخانه با 800 جلد کتاب اهدایی از طرف وزارت ارشاد و500 جلد اهدایی توسط مردم و 100 جلد نشریه اهدایی، از ابتدای سال 91 شروع به فعالیت کرده است .
این کتابخانه از ساعت 8 صبح تا 13 و سالن مطالعه آن نیز از ساعت 8 صبح تا 20 صبح پذیرای علاقمندان است . مشکل اصلی کنابخانه مجتمع فرهنگی و هنری ، نبود امکانات کافی بویژه نداشتن نرم افزار کتابداری وکمبود کتابهای موجود در آن است  که امیدواریم با افتتاح رسمی کتابخانه این مشکلات برطرف شود.

با توجه به اینکه کتاب در مقابله با جنگ نرم دشمن ، پدافندی گسترده و تأثیر گذار است و همچنین تأکید مقام معظم رهبری و عدم رضایت ایشان از وضع موجود درحوزه کتاب وکتابخوانی در سطح کشور از مسوولان خواهشمندیم با وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری ، در حل مشکلات فرهنگی شهر داریون ، گام اساسی بردارند.

بویژه باتوجه به جمعیت جوان و تحصیلکرده این شهر ، امیدواریم با احداث یک کتابخانه مستقل مجهز و به روز که جوابگوی نیازهای نسل امروز باشد به جریان سازی فرهنگ مطالعه در عموم شهروندان بپردازند.

3 دیدگاه

  1. متا سفانه کسی به کانون داریون توجه نمی کند یکی از دلایلی مهمی که حقیر را مجبور به رها کردن کانون در سال تحصلی جدید کرده است همین است که فریادهایم به جایی نمی رسد ، کانو ن فاقد نیروی انسانی و کتابدار است و با گذشته دو دهه از فعالیت موفق کانون متاسفانه کانون هنوز از داشتن یک ساختمان مناسب رنج می برد

  2. در داریون کتابخانه هایی مثل کانون مسجد وجود دارد ولی کتابهای ان کهنه و قدیمی و اصولا فاقد جذابیت برای جوانان و نوجوانان میباشد. مثلا یادم هست موقعی که نوجوان بودیم همین کتابها در مسجد و کانون بود الان هم که چند مدت پیش مراجعه کردم با کمال تعجب همان کتابها را دیدم .شاید حدود 2درصد کتاب جدید اضافه شده باشد که این کتابهای جدید هم چاپ قدیمیش در همانجا موجود است. پس باید اول فکر کتاب بود بعد فکر جذب جوانان . یعنی تا بستر مناسب فراهم نباشد نمیتوان جوانان را وادار به جذب کرد

  3. سلام کتابخانه مساجد شهید بهشتی و امام سجاد دیندارلو رو هم فراموش نکنید البته اقای بذرافکن راست می گه مثلا کتابخانه مسجد امام سجاد ع دیندارلو حدود سه هزار جلد کتاب اهدایی داره که با کمک بجه های مسجد اداره می شه و هیچ نهادی حتی شهرداری و شورای شهر حمایتی نکرده اند و ظاهرا شما هم از وجود این کتابخانه اطلاع نداشتید البته محیطش رو بچه ها اماده کردن جهت مطالعه جای خوبیه همراه با کولر میز و صندلی فقط چون کتابدار دائم نداریم بازدیدعصر جمعه ها و روزهای دیگه بعد نماز مغرب منتظرتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا