داريون نماهمه

نامه سايت داريون نما به دبیركل مجمع جهانی اهل بیت (ع) درباره مساجد مخروبه داريون

حضرت حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي محمدحسن اختري
دبير كل محترم مجمع جهاني اهل بيت(ع)
بدين وسيله و از طريق پايگاه خبري-تحليلي داريون نما -به عنوان تنها رسانه رسمي اين منطقه- بنا بر وظيفه ديني و مذهبي خود به اطلاع شما مي رسانيم كه شهر داريون در 36 كيلومتري شيراز با وجود برخورداري از جمعيتي بالغ بر15 هزار نفر اما متاسفانه تنها از وجود يك مسجد بهره مند است.

حجت الاسلام و السلمین ‘ محمد حسن اختری ‘ دبیركل مجمع جهانی اهل بیت (ع)

با توجه به اينكه در شهر داريون دو مسجد قديمي و مخروبه وجود دارد و توجه ويژه به اين نكته مهم كه مساجد پايگاه هاي بزرگ مذهبي-فرهنگي حضور مردم هستند خواهشمند است ترتيبي اتخاد نماييد تا دو مسجد قديمي اين شهر مورد بازسازي و احيا قرار گيرند.
ذكر اين نكته لازم به نظر مي رسد كه مدتهاست در داريون پيروان اديان ديگر مانند زرتشت،بهاييت و… با توجه به خلاء به وجود آمده و ضعف فرهنگي-مذهبي حاصل از كميود پايگاه مهم مسجد در اين شهر به تبليغ دين مورد نظر خود مي پردازند كه اين خود يك هشدار جدي به حساب مي آيد.
با توجه به شرايط موجود لازم به نظر مي رسد تا حضرتعالي و مجموعه مجمع جهاني اهل بيت(ع) بازسازي مساجد داريون را در اولويت كاري خود قرار دهيد.                                                                                                                                        تحريريه پايگاه خبري-تحليلي داريون نما

نكته: اين نامه از طريق ايميل به مجمع جهاني اهل بيت(ع) ارسال شده است.

6 دیدگاه

  1. سلام علیکم اقدام داریون نما بعنوان تنها سایت مردمی منطقه داریون برای پیگیری نیازمندی های کلان شهر و منطقه داریون صرف نظر از آنکه منجر به نتیجه بشود یا نه قابل ستایش است . از طرف دیگر آیا در شهری که در یک شب چند میلیون تومان برای برگزاری چشن اما م زمان ( عج) خرج می شود که البته در فکر انتقاد یا زیر سوال آن و رد آن نیستیم نباید همین همت ستودنی و عزم وارده قابل ستایش هم برای بازسازی مساجد که خانه های خدا درزمین هستند استفاده شود ؟ آیا با بازسازی مساجد نمی توان قلب نازنین امام زمان (عج ) را خوشحال کرد و مو جبات رضایت حضرتش را فراهم کرد ؟ آیا بازسازی مساجد یک جلسه و اقدام بسیجی گونه را نمی طلبد ؟ آیابازسازی مساجد یک وظیفه شرعی برای تمام مومنین نیست ؟ آیا شکایت مسجد در روز قیامت شامل همه ی ساکنان مسلمان این شهر نمی شود ؟ آیا شورا و شهر داری حداقل به عنوان شهروندان این شهر نه مسولین و متولیان این شهر در مورد بازسازی این مساجد وظیفه ای ندارند ؟ آیا گذشت سی و سه سال از مخروبه باقی ماندن این مساجد کافی نیست ؟ آیا باز هم در این مورد مهم باید پول را در زمین یکدیگر بیندازیم ؟ آیا وظیفه روحانیون و علما ء بعنوان متولیان و مبلغان شرع مقدس برای رهبری و هدایت مردم در این امر مهم حساس تر و سنگین تر نیست ؟ این ها سو الاتی است که وجدان های بیدار باید به آن پاسخ بدهند . شایسته است به مصداق فا ستبقو افی الخیرات در این ماه که ماه خدا است اقدام جدی را برای با زسازی خانه های خدا نمود .البته حقیر هم ماند مدیر محترم داریون نما فقط یک فرد هم هستم و سمت و مقامی ندارم تا بتوانم دیگران را ملزم به پیگری آن بکنم اما حاضرم همانند سال 1381که جرقه کار زده شد ولی متاسفانه این جرقه خاموش شد باز هم به سهم حود برای بازسازی مساجد تلاش کنم و این موضوع را به عنوان امر به معروف وظیفه خود می دانم ، من آنچه شرط بلاغ بود با تو می گویم تو از سخنم خواه پند گیر ، خواه ملال ، ید الله مع الجماعه

  2. مردم منطقه داريون تجربه بازسازي حرم امامزاده ابراهيم را در كارنامه خود دارند هرچند كه در آن مقطع نيز همت مردم روستاي دودج بر شهروندان داريوني فزوني داشت، ليكن همراهي جمعي از روحانيون، فرهنگيان و مردم مومن داريون مي‌تواند دغدغه چندين و چند ساله را در خصوص بازسازي اين مسجد مرتفع سازد.

  3. سلام خسته نباشید! لطفا اگر میشه پیگیری کنید که مسجد حضرت ابولفضل (ع) که الان 2 سال است کلنگ آن به زمین زده شده که شروع به ساخت میشود؟ یا این مسجد هم مانند دیگر مساجد بلاتکلیف خواهد ماند؟

  4. با سلام دوست خوب آقای يوسف بذرافکن حرف دل همه بچه مذهبی ها را زدند چرا مسجدقائمی که به نام حضرت مزین هست اینطور غریب بماند؟آیا اهمیت مسجد به اندازه فرهنگ سراو پارک و … نیست؟ اصلا چرا شهرداری داریون و خیلی ادارات دیگر حتی حوزه بسیج نمازخانه ندارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا