اخبارگفت و گوهمه

در هفته دفاع مقدس؛داریون میزبان شهید باباجان عابدی می شود / بازگشت به وطن بعد از ۳۲ سال

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز از میزبانی دو شهید دوران دفاع مقدس همزمان با ایام هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: پیکرهای مطهر این شهدا در روز یکشنبه، ۳۰ شهریورماه وارد شیراز خواهد شد.

به گزارش داریون نما به نقل از ایکنا ، مرتضی خسروانی، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز امروز، ۲۷ شهریورماه در جلسه هماهنگی ستاد استقبال از پیکر پاک شهدا گفت: پیکر مطهر دوشهید گلگون کفن دوران هشت سال دفاع مقدس پس از ۳۲ سال دوری از وطن و خانواده، در داریون و فسا به خاک سپرده خواهد شد.

وی افزود: در روز یکشنبه، ۳۰ شهریور مراسم استقبال از دو شهید گرانقدر ساعت ۸ صبح در فرودگاه شهید دستغیب شیراز برگزار خواهد شد و پیکرهای مطهر شهدا پس از قرائت زیارت عاشورا و مداحی با حضور خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و بسیجیان به معراج شهدای بنیاد حفظ آثار منتقل خواهند شد.

خسروانی، حفظ حرمت و ارج نهادن بر مقام والای شهدا را وظیفه تمامی اقشار مردم و جامعه و مسؤلان ارزیابی کرد و افزود: پیکر پاک و مطهر شهید باباجان عابدی صبح چهارشنبه، دوم مهرماه ساعت ۸ صبح در میان حضور گرم و صمیمی مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار به سمت شهر داریون بدرقه و در گلزار شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

حبیب‌‌الله زارع، معاون فرهنگی و حفظ آثار سپاه احمدبن موسی(ع) نیز در این جلسه گفت: شهید باباجان عابدی در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس ۷ در سال ۱۳۶۷ به خیل عظیم شهدا پیوست و امروز نیز جمعی از مدیران ادارات و بنیاد شهید و فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) به دیدار خانواده معظم شهید عابدی در داریون رفته و خبر تفحص پیکر پاک شهید و ورود پیکر مطهر شهید به زادگاهش را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه تمام مراسم‌های شهید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا انجام خواهد شد، ‌گفت: از همه کسانی که در مراسم حضور پیدا خواهند کرد تقاضا می‌شود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ما را در اجرای باشکوه مراسم یاری کنند.

یادآور می‌شود، مشخصات شهید دیگر که بناست در شهرستان فسا تشییع و به خاک سپرده شود، متعاقباً اعلام خواهد شد.

امتیاز کاربران: 3.6 ( 1 رای)

2 دیدگاه

  1. خاطره ای از شهید باباجان عابدی
    زمان جنگ یکروز صبح زود از سر چهارراه دکان حاج ایرج محل ایستگاه مینی بوس ها سوار مینی بوس شدم بعلت بوی دود اگزوز سردرد گرفته بودم بنده خدا باباجان عابدی که من را می شناخت پرسید عمو جان چته گفتم سرم درد می کنه ظاهرا چندتا قرض اکسار داشت به من داد ومن هم آن روز ها سرباز بودم و مرخصی تمام شده بود و عازم جبهه بودم خدا رحمت کند شهید باباجان عابدی پدر شهید گودرز عابدی

  2. سلام. تا کلاس نهم همکلاس بودیم. همسن و سال و همبازی کودکی و دوست و رفیق نوجوانی و جوانی. خاطرات زیادی از او دارم. خاطراتی فراموش نشدنی به سانی که همین الان هم با یادآوریشان اشک به چشمانم نشسته است. تو زندگیم سعی کرده ام نه بی خودی از کسی تعریف و تمجید کنم نه بد کسی را بگویم. ولی انصافا گودرز جان تعریفی بود و هست. آرام و صبور و خوش اخلاق و مردمدار و دوست داشتنی. من که از مصاحبتش لذت می بردم. قرار و مداری با هم داشتیم که امیدوارم اتفاق بیفتد و در دنیای باقی شفیعم گردد.
    خانه هایمان زیاد از هم دور نبود و وقت و بی وقت با هم بودیم. حرف زیاد دارم با او، که در خلوت با خودش در میان می گذارم.
    دوست عزیزم علی زارع مدیر دلسوز و زحمتکش دبیرستان شهید خوش نژاد و عزیز دلمان، جوان پاک و مومن، مهرشاد اسلامی راد، اخیرا با خانواده عابدی مصاحبه ای داشته اند و برایم فرستاده اند. قرار و مدارمان را گذاشته ایم اگر عمری باقی بماند به زودی باز هم پست ” با شهدای منطقه داریون” را این بار با شهید باباجان و شهید گودرز عابدی از سر بگیریم. هر چه خدا بخواهد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا