منهاي داريون

وزارت بهداشت: مردم به هیچ وجه ادکلن‌ Lovely نخرند

دو سه روز پس از شایع شدن اخباری درباره مرگبار بودن ادکلن‌ Lovely، وزارت بهداشت به مردم هشدار داد این ادکلن را نخرند.

این هشدار را مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو داده است.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت دراین باره نوشت: در پی انتشار اخباری مبنی بر عرضه و توزیع ادکلن‌های حاوی گازهای سمی در عراق و احتمال ورود این فرآورده به داخل کشور، سازمان غذا و دارو از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک و مرتبط با این موضوع، سریعا دانشگاه‌های علوم پزشکی محل سکونت خود را در جریان امر قرار دهند.

دکتر عبدالعظیم بهفر گفت: سازمان غذا و دارو نیز به صورت غیررسمی در جریان امر قرار گرفته و طی چند روز اخیر مجدانه پیگیراین موضوع است که منبع خبر اطلاع رسمی را در راستای صحت و سقم مسئله در اختیار کارشناسان قرار دهد.

او گفت: با توجه به این که نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی جزو وظایف وزارت بهداشت است به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کردیم تا علاوه بر بازدیدهای روتین خود، بازدیدهای میدانی مجددی انجام بدهند که اگر با این ادکلن برخوردند، سریعا آن را گزارش کنند.

بهفر با اشاره به اینکه تاکنون گزارش رسمی در این خصوص به سازمان غذا و دارو اعلام نشده است، گفت: بهتر است سایر سازمان‌ها در صورتی که به موارد این چنینی برخورد می‌کنند، آن را حتما به وزارت بهداشت که متولی امر است منعکس کنند تا بتواند آن را پیگیری کند و دقیق‌تر مورد آنالیز قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا