اخبارهمه

تاكيد امام جمعه داريون بر تسهيل شرايط ازدواج جوانان

خبرنگار:احمدرضا ارج زاده|
نماز عبادی-سیاسی اجتماعی جمعه باحضور پر شکوه اهالی ولایتمدار منطقه داریون برگزار شد.
به گزارش داريون نما امام جمعه منطقه داریون در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته ،خود و همه مؤمنین را به تقوای الهی و دوری از محرمات دعوت کرد.
عزیزی گفت: باید سعی کنیم زمینه انجام واجبات و ترک محرمات فراهم شود.
وی ادامه داد :هر عملی که بر ما واجب است باید آن را انجام دهیم و هر عملی که از آن نهی شده ایم باید مرتکب آن نشویم.نماینده ولایت فقیه در منطقه داریون با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و فاطمه زهرا(س)در روز اول ماه ذی الحجه گفت : ازدواج سبب دوری از انجام محرمات می شود و باعث می شود زمینه انجام عمل حرام برای افراد جامعه فراهم نشود و در نهایت باعث سالم شدن جامعه،محیط خانواده و محیط کسب و کار می شود.
حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه یکسری کارها باعث جلوگیری از ازدواج می شود تاکید کرد:من و همه شما مؤمنین باید با کارهایی که ازدواج را سخت می کند مبارزه کنیم و سنت های غلط را از بین ببریم.
وی اضافه کرد : کسانی که مهریه زیاد را بر می گزینند و لیاقت و شایستگی دختران را با انتخاب مهریه سنگین قیمت گذاری می کنند در اصل حسابشان را نزد خداوند سخت می کنند .
امام جمعه منطقه داریون با بیان حدیثی از امام صادق (ع)گفت: هرکسی که بی زنی را همسر دهد از جمله کسانی است که خداوند در روز قیامت به او نظر می افکند.
عزیزی اضافه کرد : ازدواج در جامعه یک فریضه است و خداوند متعال از زن و مرد تنها خوشش نمی آید.
نماینده ولایت فقیه در منطقه داریون با اشاره به ازدواج به سبک غربی تاکید کرد: ازدواج به سبک غربی بسیار غلط و پیامد های آن بسیار منفی است .
وی افزود: مهمترین فايده ازدواج احساس و اساس خوشبختی و محبت است.
عزیزی ادامه داد : عزت عروس و داماد به تقوا ،نماز خواندن و اخلاق نیکو است و عزت عروس و داماد به داشتن مهریه ها و جهیزیه های سنگین نیست.
حجت الاسلام عزیزی در پایان خطبه اول با اشاره به سن ازدواج تاکید کرد :یکی از علت های ریشه فساد در جامعه بالا رفتن سن ازدواج در جامعه است و بالا رفتن سن ازدواج خطرناک است.


نماینده ولایت فقیه در منطقه داریون در خطبه دوم با اشاره به شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد تقی جوادالائمه(ع) در آخرین روز ماه ذی القعده اظهار داشت :امام محمد تقی (ع)در بین ائمه جوانترین امام بود که به شهادت رسید و سن مبارک امام جواد (ع) در هنگام شهادت 25 سال بود که به زهر ام فضل و به تحریک معتصم عباسی به شهادت رسید.
حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه امروز 25 ذی القعده روز دهوالارض است فزود : هوالارض به معنای گسترش یافتن زمین است و روایت داريم از ثامن الائمه که در شب این روز حضرت عیسی (ع)و حضرت ابراهیم (ع)به دنیا آمدند.
وی اضافه کرد : منظور از دهوالارض این است که تمام سطح زمین را آبهای حاصل از باران های سیلابی فرا گرفته بود و این آبها تدریجا در گودال های زمین جا گرفتن و خشکی ها از زیر آبها بیرون آمدند و روز به روز گسترده تر شدند.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی گفت :در روایات به اعمالی همچون خواندن 2 رکعت نماز،روزه گرفتن و زیارت ثامن الحجج(ع)در این روز سفارش شده است.
نماینده ولی فقیه در منطقه داریون با اشاره به سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی امام جمعه کرمانشاه در 23 مهر سال 1361اظهار داشت :منافقین خائن و کوردل خیانت ها و جسارت هایی را در کشور عزیز ما مرتکب شده اند ، از جمله به شهادت رساندن 5 تن از ائمه جمعه در مراکز استان ها ،به شهادت رساندن آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران صدیق در دفتر حزب جمهوری اسلامی و همچنین به شهادت رساندن رئیس جمهور محبوب رجایی و دکتر باهنر .و حتی این منافقین از خدابی خبر قصد جان مقام معظم رهبری را کردند که این ذخیره الهی را خداوند حفظ کرد.
عزیزی اضافه کرد : منافقین خیانتکار با جمهوری اسلامی دشمنی کرده اند و با دشمن جمهوری اسلامی ایران یعنی صدام همکاری داشتند و از مهمترین اهداف آنها به شهادت رساندن نیروهای مؤثر در انقلاب بود.
وی ادامه داد : این گروه تروریست بعد از اخراج ننگین آنها از اردوگاه اشرف توسط دولت عراق مورد حمایت شیطان بزرگ آمریکا قرار گرفت و وزارت خارجه آمریکا با نهایت بی شرمی و نادیده گرفتن جنایت ها و ترور های این گروهک، با صدور اطلاعیه ای رسما این گروهک تروریستی را از فهرست گروههای تروریستی خارج کرد.و در نهایت وزارت خارجه آمریکا، بار دیگر روسیاهی و دروغ دولت آمریکا را در حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریست را برای افکار عمومی به اثبات رساند.
حجت الاسلام عزیزی در این رابطه افزود : امروز برای همه دنیا ثابت شده است که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی نه تنها حامی حقوق بشر نیستند بلکه نغض کننده حقوق بشر نیز هستند.
نماینده ولایت فقیه با اشاره به انتخاب هوگوچاوز به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا برای شش سال دیگر اظهار داشت : علی رغم همه تهدیدها توسط آمریکا ، مردم ونزوئلا به نامزد مورد حمایت آمریکایی نه گفتند و به هوگو چاوز که به ضدیت آمریکا مشهور است رأی دادند و او را انتخاب کردند و این اتفاق برای ما ایرانیان بسیار مهم است.
حجت الاسلام عزیزی اضافه کرد : شکست انقلاب های مخملی در اروپای شرقی ، جنگ طلبی های بی نتیجه واشنگتن در 10 سال گذشته ، تغییرات شگرف خاورمیانه و شمال آفریقا ، بحران های بی سابقه مالی و اجتماعی در کشورهای اروپایی که از شرکای استراتژیک آمریکا هستند و بسیاری از موارد دیگر ، اینها نشانه هایی هستند که فریضه آغاز جهان پس از آمریکا را تقویت می کند و همه اینها حکایت از این دارد که زمان شکست کامل آمریکا و رژیم صهیونیستی به حول قوه الهی نزدیک خواهد بود.
وی ادامه داد : اینکه ما می گوییم دولت آمریکا در حال شکست است و روز به روز در چشم مردمان دنیا، دولت آمریکا منفورتر می شود بی دلیل نیست وقتی دولت مردان آمریکا به کشورها و شهرهای مختلف سفر می کنند توجه کنید مردم چگونه از آنها استقبال می کنند ، مردم با استفاده از لنگه کفش و تخم مرغ گندیده از آنها استقبال می کنند.
نماینده ولایت فقیه در منطقه داریون در این رابطه اضافه کرد : در مقابل چنین حرکتی عظمت ، جلال و شکوه ایران را ببینید و اقتدار و شهامت رهبر راببینید و ببینید که مردم ایران از فرد اول کشور و رهبرشان چگونه استقبال می کنند ، با وجود تمام مشکلات و تحریم ها مردم در برابر رهبر عزیزشان اشک شوق می ریزند.
وی ادامه داد : رسانه های غربی اگر عدالت محور هستند و مرد می باشند این اخبار را انعکاس بدهند.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ارتباط با گرانی ها گفت: ان شاءالله سران قوای سه گانه با همکاری ، همدلی و اتحاد همدیگر مشکلات را حل کنند و به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: مسئله اشتغال و بالا رفتن قیمت ها از دغدغه های اصلی مردم می باشد و مسئولین باید رسیدگی کنند توجه کافی داشته باشند.
عزیزی تاکید کرد : در شرایط کنونی من و همه شما به عنوان یک مسلمان و یک ایرانی باید از تشنج و اختلاف کلمه جلوگیری کنیم و مسئولان عزیز و دلسوز جمهوری اسلامی مشکلات و تقصیرها را گردن یکدیگر نیندازند.
نماینده ولایت فقیه در منطقه داريون در پایان با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از 15 تا 21 مهرماه گفت: یکی از معضلات اجتماعی کشور ما خسارت های جانی ، مالی و روحی ناشی از پدیده های طبیعی مثل زلزله و سیل می باشد.
عزیزی افزود : برای دوری از این بلایا باید با توسل و تمسک به سنت های حسنه همچون صدقه روی بیاوریم.

4 دیدگاه

  1. سلام علیکم انعکاس برخی از اخبار در قسمت خواندنی ترین خبرها در سایت وزین و فرهنگی داریون نما مناسب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا