اخبارپربیننده ترین مطالبهمه

اعلام آرای قطعی انتخابات شیراز/نجابت و قادری در بهارستان ماندند

انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی حداقل دو ماه دیگر برگزار خواهد شد

فرماندار شیراز نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان را اعلام کرد.

لطف‌الله شیبانی امروز، ۱۳ اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل فرمانداری شیراز در حال برگزاری است، از مشارکت ۲۶ درصدی مردم این کلان‌شهر در انتخابات خبر داد و گفت: انتخابات حوزه انتخابیه شیراز و زرقان شامل بخش‌های مرکزی شیراز و زرقان، ارژن، سیاخ دارنگون و رحمت‌آباد می‌شود.

وی، مجموع آرا ماخوذه در این دوره از انتخابات را ۳۴۱ هزار و ۸۲ رأی اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۸۹ هزار و ۴۲ رأی صحیح و ۵۲ هزار و ۴۰ رأی آراء باطله بودند.

شیبانی با یادآوری اینکه برای راهیابی کاندیداهای مجلس در مرحله اول به مجلس نیاز است کاندیدا حداقل یک پنجم آراء صحیح را کسب کنند، گفت: روح‌الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رأی معادل ۲۷.۱۱ درصد آرا و جعفر قادری با ۵۹ هزار و ۶۲ رأی معادل ۲۰.۴۳ درصد آرا به مجلس آتی راه پیدا کردند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان هم نتوانستند یک پنجم آراء صحیح را کسب کنند و به مجلس راه نیافته‌اند به همین دلیل انتخابات مرحله دوم باید برگزار شود، گفت: معادل دو برابر کرسی‌های مورد نیاز از کاندیداهای ردیف‌های بعدی به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: علیرضا پاک فطرت با ۵۶ هزار و ۳۲۹ رأی، ابراهیم عزیزی با ۵۲ هزار و ۷۷۳ رأی، سید اسماعیل حسینی با ۴۹ هزار و ۱۱ رأی و رحمت‌الله مرزوقی با ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای، چهار داوطلبی هستند که باید در مرحله دوم انتخابات با هم رقابت کنند تا ۲ نفر از آنان به مجلس راه پیدا کنند.

وی همچنین به انتخابات خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، فرمانداری شیراز به عنوان حوزه انتخابیه مرکزی استان بود که در آن یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۵۸۰ رأی جمع‌آوری شد و از این تعداد یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۲۳ رأی صحیح بوده است.

شیبانی بیان کرد: در این انتخابات آیات و حجج اسلام لطف‌الله دژکام با ۷۲۶ هزار و ۸۱۲ رأی، احمد بهشتی با ۶٠۷ هزار و ۹۹۵ رأی، علی اکبر کلانتری با ۴۳۲ هزار و ۸۱٠ رأی و سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی با ۳۴۵ هزار و ۴۶۵ رأی و سیدعلیرضا دانا با ۳٠۹ هزار و ۴۲۹ رأی به مجلس آتی خبرگان رهبری راه پیدا کردند.

فرماندار شیراز در پایان گفت: انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی حداقل دو ماه دیگر برگزار خواهد شد اما باید منتظر بمانیم که ستاد انتخابات و وزیر کشور زمان برگزاری دقیق آن را مشخص کنند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا