گفت و گوهمه

داریون مقام اول کشت دانه روغنی كلزا را در سطح شهرستان شیراز داراست

خبرنگار:علي مختاري|

محمد رضا زندی مدیر خدمات جهاد کشاورزی داریون  در گفت وگو با داریون نما گفت:منطقه داریون مقام اول کشت دانه روغنی كلزا را در سطح شهرستان شیراز داراست و انتظار می رود این روند ادامه داشته باشد و سطح زیر کشت آن 250هکتار است.

وی گفت : کشت کلزا و دانه های روغنی در اینجا افزایش 100درصدی داشته و استقبال کشاورزان خوب بوده و بعلت اینکه این محصول قیمت مناسبی برای فروش در سطح بازار را دارد لذا کشاورزان رغبت زیادی برای کاشت این محصول دارند.

وی در خصوص اجرای طرح آبیاری تحت فشار اظهار داشت :درپی کم شدن بارندگی در چند سال اخیر و پایین رفتن سطح سفره های ابهای زیر زمینی این منطقه ، کشاورزان استقبال خوبی از این طرح داشته اند و این روند ادامه همچنان ادامه دارد.

زندی در ادامه بیان داشت :تاکنون 1600هکتار ، متقاضی اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار ثبت نام نموده و تاکنون این طرح در نزدیک به 560هکتار از اراضی زراعی و باغی اجرا گردیده است .

مدیر خدمات جهاد کشاورزی تصریح کرد:علت استقبال گسترده کشاورزان از سیستم تحت فشار به دلیل است که در سیستم ذکر شده در مصرف آب صرفه جویی شده و راندمان آن نزدیک به 60درصد است.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال کشاورزان از این طرح گفت : متاسفانه بخاطر اینکه در حال حاضر بودجه ابیاری تحت فشار قطع گردیده و بودجه جدیدی برای ادامه این روند تخصیص داده نشده است سایر کشاورزان برای اجرای این طرح در نوبت مانده اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا