اخبار

بزرگداشت اربعین در داریون

یوسف بذرافکن|
دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد آری آن نور که خاموش نشد نور خداست
اربعین سرور و سالار شهیدان عالم حضرت ابا عبداله الحسین(ع)و یاران وفادارش فرا می رسد . چهل شبانه روز است که قافله سالار اسرای دشت نینوا منزل ها را یکی پس از دیگری می پیماید تا پیام رسان خون شهدای کربلا باشد.

سید الساجدین حضرت زین العابدین علی ابن حسین(ع)و شیر زن دشت کربلا زینب کبری(س)دختر علی(ع)و زهرا(س)،ماموریت دارند تا قیام کربلا را به نتیجه برسانند و از جنایات یزید خون آشام و بنی امیه پرده بر دارند،چه سخت و جان کاه و طاقت فرساست است این ماموریت الهی بزرگ،در حالیکه سرهای بریده بر فراز نی نمایانند و راس خامس آل عباء در جلو چشمان خواهر داغ دارش بر بالای نی قرآن می خواند.

هر کدام از این اسرا سفیری هستند تا پیام قیام سرخ عاشورا را به مردم ابلاغ کنند.پس از چهل شبانه روز سرانجام قافله عشق به دشت خونین نینوا می رسد.گویا کربلا و عاشورا تمام شدنی نیست.هر روز عاشورا و هر زمینی کربلاست.در شام اربعین حسینی مردم عاشق و دل باخته ی خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در عزای ثارالله به ماتم نشستند و با عزاداری،نوحه سرائی و برپائی مجالس زیارت عاشورا و سخنرانی عشق و ارادت دیرینه ی خود را به مولا و سرور شهیدان عالم نشان دادند.

در یکی از این مراسم ها که در مسجد امام محمد تقی(ع)شهر داریون برپا شد حجت الاسلام مرادی امام جمعه موقت شهر شیراز به بیان گوشه ای از رسالت عظیم حضرت امام سجاد(ع)و عمه ی بزرگوارش حضرت زینب کبری(س)پرداخت.در این مراسم که با همت امام جمعه محترم منطقه داریون حجت الاسلام عزیزی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد عاشقان امام حسین(ع)به عزاداری پرداختند.

3 دیدگاه

  1. داریون نما در انعکاس مراسم روز اربعین داریون ضعیف عمل کرده است .
    چرا از حرکت مردمی داریون با پای پیاده به سمت امامزاده و نماز ظهر اربعین به امامت امام جمعه داریون گزارشی نمایش داده نشد؟؟؟

    در عجبممم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا